1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógia alapjai I-II.

Segédkönyv a képesítés nélküli nevelők részére I-II.

Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Baranya Megyei Tanács VB. Népművelési Osztálya
Kiadás helye: Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 367 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Szocialista közoktatásunk korszakos eredményei, jelentős fejlődése ellenére is számos olyan problémával rendelkezik, amelyek lelassítják az előrehaladás kívánatos ütemét. E gondok közé tartozik... Tovább

Előszó

Szocialista közoktatásunk korszakos eredményei, jelentős fejlődése ellenére is számos olyan problémával rendelkezik, amelyek lelassítják az előrehaladás kívánatos ütemét. E gondok közé tartozik mindenekelőtt az, hogy évek óta igen magas azok száma - országszerte, de aprófalvas megyénkben különösképpen -, akik a nevelés-oktatás felelősségteljes munkáját előzetes felkészülés, oklevél nélkül végzik. Legtöbben, vagy legalábbis sokan úgy kapcsolódnak be az óvodai, iskolai munkába, hogy még rövidebb tanfolyamon sem volt lehetőségük bizonyos szakmai minimumra szert tenni.
Elsősorban az ő részükre állítottuk össze új kiadványunkat, hogy abban könnyen kezelhető és gyorsan áttekinthető formában találjanak olyan alapvető pedagógiai ismereteket, amelyek eligazítják őket kezdeti súlyos nehézségeikben. Az első tanárórának a megtartásához is szükséges könyvtárgyi szakkönyv helyett - de azokat semmiképpen sem pótolni akarva, hanem inkább helyes alkalmazásukat, megértésüket és későbbi feldolgozásukat előkészítve-, a pedagógiai hivatással és szakmával való első, bevezető és alapozó /tájékoztatás igényét kívántuk kielégíteni. Vissza

Tartalom

I. kötet
Előszó 9.

I. A Magyar Népköztársaság iskolarendszere 15.
Alapelvek /16/
Közoktatási rendszerünk intézményei /17/
Közoktatási rendszerünk irányítása /26/
Közoktatás-politikánk fő célkitűzései és időszerű feladatai /30/

II. A neveléselmélet alapkérdései 43.
A nevelésről általában - a neveléselmélet alapfogalmai /43/
A nevelés célja /47/
A nevelés fő feladatai /52/
A nevelés színterei /64/
A nevelési folyamat alapvonásai /71/
A nevelés módszerei /87/
Nevelési eredmény vizsgálatok /93/

III. Mindennapos didaktikai problémák 103.
Az oktatás és a nevelés viszonya /103/
Az oktatás lényege /106/
Az oktatás folyamata /110/
Az oktatás szervezeti kérdései /120/
z oktatási folyamat tanórán kívüli formái /126/
A tanórai munka belső szervezeti formái /131/
Az összevont tanulócsoportokban folyó munka /131/
Az oktatás módszerei /141/

IV. A pedagógiai munka néhány lélektani kérdése 167.
A gyermek személyiségének fejlődése /167/
Az általános iskolai korosztály általános jellemzői /171/
A nevelés és oktatás néhány lélektani kérdése /174/
A legfontosabb képességek fejlesztése /182/

II. kötet
V. A pedagógiai munka alapvető dokumentumai 7.
Tanterv és Utasítás /8/
Nevelési terv /18/
Tankönyv, feladatlap, munkafüzet, kézikönyvek, útmutatók /23/
Rendtartás /25/
Módszertani levelek /27/

VI. Az iskolai élet sajátos munkaterületei 35.
Az osztályfőnöki munka /36/
Az osztályfőnök szerepe, feladatai /36/
Az osztályfőnöki vezetés módszereiről /42/
A nevelőmunka tervezése és megszervezése /44/
Osztályfőnöki óra /45/
Együttműködés a különböző nevelési tényezőkkel /51/
Az osztályfőnöki munka legfontosabb segédanyagai /57/
A napközi otthoni és diákotthoni nevelői tevékenység /6l/
Az ifjúsági mozgalom nevelőmunkája az iskolában /71/
Az ifjúsági mozgalmi munka legfontosabb segédanyagai /77/
A tanulók pályaválasztásának irányítása /78/
A pályaválasztási munka segédanyagai /84/
Az iskolai gyermekvédelmi munka legfontosabb segédanyagai /92/
Iskolai adminisztrációs feladatok /93/

VII. Az óvodai nevelés 97.
Az óvoda helye közoktatási rendszerünkben /98/
Az óvodai nevelés célja és feladatai /99/
A neveléselmélet alkalmazása az óvodában /101/
Az óvodai nevelés sajátosságai /136/

VIII. Pedagógiai kislexikon 151.
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv