1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Dajka szakképzés

Jegyzet

Szerkesztő
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 155 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: A jegyzet 1000 példányban jelent meg.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

"Ha az embert olyannak vesszük, mini amilyen, tulajdonképpen rosszabbá tesszük, de ha olyannak vesszük, amilyennel lennie kell, akkor azzá tesszük őt, amilyen lenne." (Goethe)
A történelemben... Tovább

Előszó

"Ha az embert olyannak vesszük, mini amilyen, tulajdonképpen rosszabbá tesszük, de ha olyannak vesszük, amilyennel lennie kell, akkor azzá tesszük őt, amilyen lenne." (Goethe)
A történelemben senki sem kezd mindent teljesen elölről. Minden nemzedék születésekor már készen találja létezésének bizonyos kiindulási feltételeit a természeti, társadalmi és kulturális környezet adott fejlettségű állapotát. Ez a környezet sok vonatkozásban meghatározott és kifejlesztett termelőerők, ismeretek, kulturális értékek továbbadásáról a társadalom gondoskodik, hiszen a fennmaradásnak alapfeltétele. Barth, német szociológus és pedagógus meghatározásában. "A spártaiak állama nem az által plántálódott tovább, hogy gyerekek születtek, hanem az által, hogy ezeket a gyerekeket az előző generáció életfelfogására és életvitelére nevelték." Ebben az értelemben azt mondja Bath, "a nevelés a társadalom továbbplántálása".
A nevelés a társadalmi lét szükségszerű velejárója. Nevelésen értjük mindazoknak a fejlesztő hatásoknak az összességét, amelyek az embert formálva, alkalmassá teszik őt egyéni és társadalmi feladatainak megoldására. Vissza

Tartalom

A nevelés célja és fő feladatai 4
A cél jelentősége a nevelőmunkában 4
Cél, modell, valóság 5
A nevelés célrendszere 5
A nevelés fő feladatai 6
A nevelés fő feladatainak összefüggése és együttes
érvényesítése 7

Az óvodai nevelés célja, feladatai, rendszere és
általános elvei 9
1. Az óvodai nevelés célja 9
2. Az óvodai nevelés feladatai 9
3. Az óvodai nevelés rendszere 10
Az óvodai nevelési folyamat jellemzői 12

A gondozás és
az egészséges életmódra való nevelés 16
Helye a nevelési folyamaiban 16
FELADATOK 18
1. Az egészséges környezet biztosítása 18
Az óvoda udvara 18
Az óvoda helyiségei 19
2. Betegségek, az egészség kisebb eltéréseinek
megelőzése és korrekciója 20

Az egészséges életmód kialakítása 22
A helyes életritmus 22
Táplálkozás 22
Testápolás 24
Öltözködés 26
Mozgás 26
Edzés 27
Pihenés, alvás 28

A gyermek tevékenységi formái 30
A játék 30
Helye a nevelési folyamaiban 30
A feltételek megteremtése 31
A megfelelő légkör 32
Megfelelő hely. a játékhoz 32
A játékidő 33
A játékeszközök 34
A tapasztalatszerzés Irányítása, az élmények szerepe 34
A fejlesztés tartalma 35
1. Gyakorló játék 35
2. A szerepjáték 37
3. Barkácsolás 39
4. Dramatizálás, bábozás 40
6. Építő, konstruáló játék 41
6. Szabályjáték 42
A munka 43
Helye a nevelési folyamatban 43
Feladatok 45
1. A munka Irányításának általános elvei 45
2. A feltételek megteremtése 45
A munkafajták és fejlődésük, irányításuk ajánlott
módszerei 46
1. A naposság 46
2. Alkalomszerű munkák 49
3. Növény-és állatgondozás 52

Kapcsolatok más nevelési színterekkel 57
Az Óvoda és a család 58
1. Az együttműködés alapelvei 68
2. Az együttműködés tartalma 60
a) A családok helyzetének figyelembevétele 60
b) A kapcsolattartás módja, formál 61
c) A szülői munkaközösség 63
Az óvoda és az iskola 63
1. Az együttműködés alapelvei 63
2. Az együttműködés tartalma 64
A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők 66
Öröklődés 65
A környezet 66
A nevelhetőség kérdése 67
A nevelés korlátai 68
Fonásai 68
Megnyilvánulása 68
A tanulás, érés, nevelés kapcsolata 68
Összefoglalás 69

A személyiség fejlesztése a közösségben 70
A személyiségformálás az óvodai gyerekközösségben 70

A nevelő modellszerepe 72
Az óvónő és a gyerekek kapcsolata a nevelés
folyamatában 72
Az óvónő vezetési stílusa 73
Az óvónő személyisége 74
Az óvoda nem nevelői munkakörben alkalmazott
dolgozói 74

A személyiségfejlődés meghatározó tényezői 77
A pszichikus fejlődés formál 81
Életkori sajátosságok és fejlődési szakaszok 83

Az óvódás gyermek testi és mozgásfejlődése 85
A csont- és Izomrendszer Jellemzői 85
A mozgásfejlődés 86
A mozgásfejlődés zavarai 87

Az anya-gyermek kapcsolat jelentősége 89
A szeretetkapcsolat kialakulása, hiányának
következményei 91

A beszédfejlődés az óvodáskorban 94
A beszédfejlődés zavarai 97
Beszédhibák 97

Az érzelmi és akarati élet jellemzése 99
Az Óvodás érzelmi világa 99
Intellektuális érzelmek 100
Erkölcsi-szociális érzelmek 100
Esztétikai érzelmek 101
Az óvodás korú gyerek akarati élete 102
Az óvodás akarati életének jellemzői 102

A munka szerepe a gyermek személyiségének
fejlesztésében 107
A gyermeki munka motiváltsága.
Az érzelmek szerepe a gyermek munkájában 108
A gyermek és a általa végzett munka fejlődésének
kölcsönhatása 109
A munka szerepe a gyermek erkölcsi nevelésében 110
A munka értékelése 111

Társas kapcsolatok a gyermekcsoportban 113
A közösségben rejlő nevelőerő 113
Az egyéni bánásmód az óvodai közösségben 114
Testápolási feladatok 115
Az óvodás gyermek személyi higiénéje 115
A kéz- és arcmosás 115
A fogápolás, az orrtörlés 117
A fésülködés és körömápolás 117
A helyes öltözködés 118
A kulturált étkezés 119
Az egészségügyi szokások kialakítása 121
A tisztasági szokások kialakítása 121
A mozgás Iránti Igény kialakítása 121
A táplálkozási szokások kialakítása 122
Az óvoda és a család kapcsolata 122

Alapvető elsősegély nyújtási ismeretek 123
Az elsősegélynyújtás fogalma 123
Az elsősegélynyújtás általános szabályai 124
Az újraélesztés fogalma és ABC-je 125
A száj kitörlése 127
A nyak hátrahajlítása a fej hátraszegése 128
Oldalra fektetés 128
Befúvásos lélegeztetés 128
Akadályok, zavarok a befúvásos létegeztetés során 130
Vérzéscsillapítás 131
A vérzéscsillapítás módszerei 131
Nyomókötés készítése és felhelyezése 132
Speciális vérzéstípusok és ellátásuk 133
Sebvédelem, sebellátás 133
Törések és ellátásuk 135
Ficamok és rándulások ellátása 136
A koponya és a törzs csontjainak sérülése 137
Kimentés, szállítás, segélykérés 138
A kimentés általános szabályai 138
Egyes speciális balesetek kimentési szabályai 138
Különleges esetek 138
A mentőszolgálat értesítése 139
Egyéb sérülések és rosszullétek 141
Égési sérülés ellátása 141
Elsősegély áramütés és villámcsapás sérültjeinél 141
Elsősegélynyújtás vízi baleseteknél 142
Elsősegélynyújtás hőguta (hőpangás) napszúrás
esetén 142
Elsősegélynyújtás ájulás esetén 142
Elsősegélynyújtás a leggyakrabban előforduló
mérgezéseknél 143
Az elsősegélynyújtás általános szempontjai
mérgezés esetén 143
Növény védőszer -mérgezés 144
Szén-monoxid mérgezés
Altatószer - mérgezés 145
Maró mérgezések 146
Elsősegélynyújtás égési sérülteknél 147

Megfigyelési szempontok
az irányított dajkai gyakorlathoz 148
Nevelési alapismeretek 148
A gyermek tevékenységformái (játék, munkai) 146
Nevelési partnerkapcsolatok 149
Szokás-alakítás 149
Felhasznált irodalom 150
Tartalomjegyzék 151
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv