A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magtár 2.

Ötlettár intézményvezetők számára az adaptív tanulásszervezés elindításához és fenntartásához/Megelőzés-Alkalmazkodás-Gondoskodás

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 87 oldal
Sorozatcím: Gyakorlatközelben
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-682-596-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez az ötlettár gyakorlati segítséget kíván nyújtani azon intézményeknek és elsősorban azok vezetőinek, akik a tanulók korai iskolai kudarcainak kialakulásából adódó legkülönbözőbb problémák... Tovább

Előszó

Ez az ötlettár gyakorlati segítséget kíván nyújtani azon intézményeknek és elsősorban azok vezetőinek, akik a tanulók korai iskolai kudarcainak kialakulásából adódó legkülönbözőbb problémák elkerülését az adaptív tanulásszervezés megvalósításában látják. Az elmúlt években az Országos Közoktatási Intézet és a holland APS (Algemeen Pedagogisch Studiecentrum - Országos Iskolafejlesztési Központ) együttműködésében, tizenhárom iskola részvételével MAG (Megelőzés-Alkalmazkodás-Gondoskodás) néven elkezdődött az adaptív tanulásszervezésre építő iskolafejlesztési modell kialakítása. A program a társadalmi integráció megvalósításán alapul. Abból indul ki, hogy minden gyereknek joga van ahhoz, hogy sikereket elérve, örömmel járjon a saját lakókörnyezetében élő többi diákkal iskolába. A gyerekek örömteli és eredményes tanulásának biztosítását a program az iskolai kudarcok megelőzésével kívánja teljesíteni. A megvalósítás a tanulók közti különbségek elfogadására és arra a gondolatra épít, hogy minden gyermeknek belső késztetése van a fejlődésre. A pedagógusok ezt természetesnek tekintik, és a tanulásszervezés során arra törekszenek, hogy a tanulók egyéni fejlődéséhez megteremtsék a szükséges, lehetőleg optimális feltételeket. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
Az intézmény és környezete, helyzetelemzés10
Változó iskola a változó környezetben10
PEST-analízis17
Tervezés21
A tervezés Whitaker-féle modellje21
A változások irányítása25
A változások irányításának szakaszai25
A változást irányító csapat létrehozása26
A változás halaszthatatlanságának érzékeltetése27
Jövőkép és stratégia kidolgozása28
A változtatás jövőképének kommunikálása30
A dolgozók felruházása hatalommal az átfogó cselekvéshez31
Gyors győzelmek kivívása33
Az eredmények megszilárdítása és további változások elérése34
Az új változások meggyökereztetése a szervezeti kultúrában35
A szervezet átalakítása38
Az iskola szervezetének megismerése és alakítása38
A szervezeti diagnózis46
A szervezeti kultúra átalakítása51
Tanuló szervezet53
Az aktuális oktatáspolitikai intézkedésekből adódó kötelezettségek beépülése az innovációba58
Az intézmény stratégiai dokumentumainak módosítása59
Kommunikáció61
A vezetői kommunikáció néhány jellegzetessége61
Kommunikációs helyzetek az adaptivitás megvalósítására törekvő iskolában62
A hatékony vezetői kommunikáció technikái63
Változó vezető a változó szervezetben65
Az adaptív vezető65
Változás kis lépésekben66
A MAG jövője70
Felhasznált irodalom71
Mellékletek73
Feladatlap a környezet különböző szempontú és szintű elemzéséhez73
Feladatlap az iskola szervezeti modelljének diagnosztizálásához74
A szervezeti diagnózis eredményének ábrázolása "sárkányalakzaton"80
A MAG-os munkaközösség-vezető "munkaköri leírása"81
Kérdések a vezetői portfólió elemzéséhez82
A vezetői időmérleg alakulása a Móricz Zsigmond Általános Iskolában83
A vezetői tevékenység elemzése, önreflexió84
Részlet a Magyarországi Adaptív Tanulásszervezés Egyesülete (MATE) alapszabályából85
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv