| Előszó | 5 |
| Test-lélek | 9 |
| Testi-lelki és lelki-testi kölcsönhatások | |
| A pszichoanalitikus, lélekelemző zsoltár | |
| Pszichikus (lelki) energiák | |
| Az önvizsgálat és bűnvallás gyógyító hatása | |
| Jézus csodás tettei és Jézus: a Csoda | |
| A psziché és a hit | |
| Selye János stressz-elmélete és a Hegyi Beszéd | |
| Félelem | 20 |
| Első ellenségünk | |
| Élet- és halálfélelem | |
| Ami a halált is túléli | |
| Mi az, ami fél? | |
| Miért félünk? | |
| A félelem, mint erő | |
| A kívülről és belülről jelentkező ismeretlentől való félelem | |
| Hogyan harcolhatunk ellene? | |
| Karaktervariációk a félelemre | |
| Aki én-jét félti | |
| Aki attól fél, hogy én-né kell lennie | |
| A változástól félő személyiség | |
| Az állandóságtól, függőségtől félő ember | |
| Félelmek az Egyházon belül és az ekleziogén neutrózis | |
| Az összetett személyiség | |
| A gyógyító szó és a gyógyító Ige | |
| Félénkség | |
| Az embert kereső - és kerülő ember | |
| "Nem merem". | |
| Mi az orvossága? | |
| Agresszív indulataink | 41 |
| Velünk született-e az agresszivitás? | |
| "Acting out" (Add ki!), kifelé és befelé robbanás | |
| Pszichoaktivitás vagy agresszitivás? | |
| Gattes professzor kísérletei | |
| A "dühös" zsoltárok: robbanások Isten felé | |
| Feszültségmentesség vagy harmónia a feszültségek között? | |
| Komplexus: lelki görcs | 50 |
| Jellemzői | |
| Hogyan keletkezik? | |
| Mikor jelentkezik? | |
| Mit tehetünk? | |
| Hogyan ismerhetjük fel önmagunkban? | |
| Gyógyítható-e? | |
| Saul- komplexus | |
| A "gyógyszer" | |
| Kisebbrendűségi komplexus | |
| Bizonytalanság, szorongás, sértődékenység | |
| F esete | |
| Szülői és nevelői hibák | |
| A psziché öngyógyító kísérletei | |
| Mi a terápia? | |
| Az "el" és a "meg" titka | |
| F teljes gyógyulása | |
| Projekció: kivetítés | 63 |
| Miért óv Jézus az ítélkezéstől? | |
| Mikor proiciálunk leggyakrabban? | |
| Racionalizálás, átcsúsztatás, vagy a farizeus-szindróma (tünetcsoport) | |
| A kollektív kivetítés | |
| Eretnekek, boszorkányok, máglyák, szaglászók, "büdösök" | |
| Gyógyító kivetítések | |
| Szerepszemélyiség: persona | 69 |
| Elvárt szerepeink | |
| A megjátszott és eljátszott élet | |
| Jézus szabadsága és a jézusi szabadság | |
| Nyugdíjba vonulók komplexusa | |
| Árnyékszemélyiség | 73 |
| "Sötét felebarátunk" | |
| Nevelhetetlen fráter: indulatos, paráznaszemű, kárörvendő, ünneprontó | |
| Saul király és Bálám "árnyéka" | |
| Ahogyan Pál apostol leírja | |
| Hol találkozhatunk vele? | |
| Akiknek világosabb árnyékuk van, mint énjük | |
| Mit tehetünk? | |
| Gyűlöljük? | |
| A honfoglaló Jézus | |
| Júdás, mint Jézus árnyékszemélyisége | |
| Fény és árnyék | |
| A sötét barát | |
| Az árnyék halála | |
| Férfilélek, női lélek és pólusaik: Anima és Animus | 80 |
| Példák az irodalomból és vallástörténetből | |
| Hol és hogyan találkozhatunk velük? | |
| Szerelem és halálvágy | |
| Szerelem első pillanatra | |
| A magányosok segítőtársa | |
| Túlfejlett pólusok | |
| A változás (klimax) ideje | |
| Pál apostol tanácsa | |
| Az álom | 86 |
| Az álom jelentősége | |
| Az álom, mint életszükséglet | |
| Paradox alvás | |
| Az emberiség egyetemes nyelve | |
| Hogyan értelmezzük? | |
| Üzen a tudatalatti | |
| Az álom fajtái | |
| Álom-szimbólumok | |
| Példák | |
| A nagy, életirányító álmok | |
| Extravertált és introvertált: a kifelé és a befelé élő ember | 100 |
| A pszichikus energiák áramlásának iránya és eredménye | |
| A két típus jellemzői | |
| Taszítva-vonzás | |
| Egymásrautaltság és kiegészülés | |
| A Teremtő rendje | |
| Az átbillenés lehetősége, csodája vagy tragédiája | |
| Az egész-séges élet | |
| Mária, vagy Márta | |
| Jézus szerint tenni és lenni | |
| A lüktető élet misztériuma | |
| Akarat és érzelem | 106 |
| Az akaratgyöngeség okai | |
| Döntésképtelenség | |
| Nevelhetjük-e, növelhetjük-e akaratunkat? | |
| A bajba jutott akarat | |
| A túltengő képzelet - és érzelemvilág akaratbénító hatásai | |
| Az ellenjárat törvénye | |
| A tékozló fiú nagy és kis útja | |
| Pál apostol által ajánlott mentál-higiénia | |
| Magányosság | 115 |
| Második ellenségünk | |
| Hangkulisszákkal a magányosság ellen | |
| Menekülési kísérletek | |
| A páros magány | |
| Férj és feleség mit tehet ellene? | |
| A szeretetet is tanulni kell | |
| A Figaró szindróma | |
| Elmagányosodás, elbizonytalanodás, elveszettség, sivárság, idegenség | |
| A magunk terhe | |
| A magányosság méltósága | |
| Megfelezhetetlen órák | |
| A karácsonyi neurózis | |
| Zsiga bá' és Piroska néni | |
| Hogyan válik magányossá az ember? | |
| Két fő oka | |
| Mikor kell megtanulni a kapcsolat teremtés módját? | |
| A jó kommunikáció eredményei | |
| A "belső szoba" titka | |
| Jézus és Pál magányosan, mégsem egyedül | |
| Szomorúság, ingerültség, levertség | 127 |
| A sorrend változó | |
| Jézus ingerültsége és Pál apostol szomorúsága | |
| Mi okozza a szomorúságot, ingerültséget, levertséget? | |
| Testi-lelki kölcsönhatások | |
| Túlhajszoltság, lustaság, aggodalmaskodás, irigység, kisebbrendűségi érzés, az elismerés hiánya, az élethasadás, túlérzékenység, rágalom, bűn | |
| Gyógyulási lehetőségek | |
| Isten vitaminjai | |
| A megosztott bánat | |
| A depresszió | |
| Mindenkit, a hivő embert is fenyegeti | |
| Depresszív szindrómák: testi-lelki lelassulás, szétszórtság, fáradékonyság, önlebecsülés, félelem, stb. | |
| Mikor gyakoribbak és súlyosabbak a tünetek? | |
| Mit tehetünk a depresszió vagy a mániás depresszió felé sodródókért? | |
| A szolgálattá alakított hosszútűrő szeretet | |
| Mit tegyünk, ha mi kezdünk depresszióba süllyedni? | |
| Szenvedély | 151 |
| Szenvedéllyé válhat bármi, ami rabjává teszi az embert: szex, szerencsejátékok, narkománia, kábítószerek, evés, pénz, sőt még a munka is | |
| Alkoholizmus | |
| Biológiai, lélektani szociológiai és szociopszichológiai okai | |
| A hat együttható gyógyító lehetősége | |
| Öngyilkosság | |
| A szenvedélyek rabjainak egyik menedéke | |
| Elgondolkoztató statisztika | |
| Indító okai | |
| Van-e segítőkész emberünk? | |
| Mi az öngyilkosság? | |
| A kegyes öngyilkosság | |
| Új feladatok előtt | |
| Szenvedés | 163 |
| Miért van szenvedés? | |
| Emberi erőfeszítések a szenvedés enyhítésére | |
| Buddha, Mohamed és az ind vallások a szenvedésről | |
| Jézus Krisztus és a szenvedés | |
| Elfogadva, beépítve, átalakítva, felhasználva | |
| A "megszakadt szív" | |
| A szenvedés misztériuma | |
| Bonyolultság - egyszerűség | 171 |
| Harmadik ellenségünk a bonyolultság | |
| Külső és belső bonyolítások | |
| A vallásba is bele lehet bonyolódni | |
| Az elmetszett szál | |
| Jézus egyszerűsége és a jézusi egyszerűség | |
| Ki mit ért egyszerűség alatt? | |
| Egyértelműség, átlátszóság, egyirányba haladás | |
| Szemben a halállal | 176 |
| A misztifikált és a demisztifikált halál | |
| A halál fullánkja | |
| Az emberi psziché védekező mechanizmusa | |
| A gyógyíthatatlan betegek stációi Elizabeth Kübler-Ross szerint | |
| Mit mondjunk és mit ne mondjunk a súlyos betegnek? | |
| Szolgálat halál-spekulációk helyett | |
| Mit tehetünk és mit kell tennünk a gyógyíthatatlan betegekért? | |
| A halálba menők tanítják az élőket | |
| Végszó helyett vallomás | 189 |
| Az egyszemélyes szolgálatról | |
| Függelék | 197 |
| C. G. Jung komplex pszichológiájáról és ábrák | |