| Előszó | 7 |
| Sisa József: Építészet a 19. században | |
| A klasszicizmus meggyökeresedése és a klasszicista kastélyépítészet kibontakozása | 11 |
| A korai gótizálás, a klassziciuzmus alternatívája | 8 |
| Új utak a protestáns és katolikus templomépítészetben a 19. század első felében | 20 |
| A klasszicista Pest és a polgári építészet | 32 |
| Az első világi középületek | 41 |
| A klasszicizmus felbomlásának változata. A kubusos és a várszerű stílus | 49 |
| Stíluskeresés és a nemzeti stílus problematikája | 54 |
| Kastélyépítészet a polgárosodó országban | 61 |
| Városépítés a kiegyezés után | 65 |
| Mérnöképítészet | 72 |
| Építészeti oktatás, külföldi tanulmányok, építészeti szaksajtó | 77 |
| A polgári élet épületei | 79 |
| Városi és állami középületek. Egyházi építészet a század utolsó harmadában | 93 |
| Millenniumi építkezések | 101 |
| Szabó Júlia: A 19. század képzőművészete | |
| Eszmék, előzmények | 113 |
| A század kezdetei. Oktatás, műfajok | 117 |
| A szobrászat a 19. század első felében | 123 |
| Néhány kritikus és műpártoló | 127 |
| Arckép, életképfestészet az 1820-as évektől 1850-ig | 133 |
| Tájfestészet, tájábrázolás | 139 |
| Történeti grafika és festészet | 144 |
| A történeti tájkép | 157 |
| Az életkép mesterei a festészetben és a szobrászatban: 1850-1880 | 162 |
| A realista tájkép | 171 |
| A polgári életkép a szabad természetben, a portré és a táj megújulása | 176 |
| Életképek és tájképek a historizmus, a naturalizmus és a szecesszió mezsgyéjén | 184 |
| A századvég historizmusa. Szobrászok és festők | 194 |
| Gábor Eszter: A 20. század első felének építészete | |
| A századelő | 203 |
| Lechner Ödön és a magyar építészeti szecesszió | 205 |
| A Lechner-iskola | 210 |
| Magyar formanyelv-Lechnertől távolabb | 218 |
| Nyugat-európai hatások alatt | 224 |
| A továbbélő historizmus | 228 |
| A háború után | 230 |
| Fokozatos eltávolodás a historizmustól | 232 |
| A modern építészet kibontakozása | 235 |
| Az építészeti avantgárd | 238 |
| Az avantgárd után | 242 |
| A második világháború után | 249 |
| Az újjáépítés évei | 249 |
| Prakfalvi Endre: A 20. század második felének építészete | |
| A fordulat évei és a diktatúra építészete 1956-ig | 255 |
| A kora Kádár-kor, a hatvanas évek építészete | 267 |
| Építészet az "érett" kádárizmusban | 284 |
| Építészet a pártállam bukásának és a többpárti demokrácia megteremtésének évei alatt | 292 |
| Beke László: A 20. század képzőművészete | |
| Az első évtizedek | 303 |
| Művésztelepek, irányzatok, egyéniségek | 304 |
| Avantgárd | 313 |
| A két világháború között: kölföldön és itthon | 318 |
| Emigrációban | 318 |
| A hazai helyzet | 324 |
| 1945-től 1956-ig | 332 |
| 1956-tól a hetvenes évek elejéig | 338 |
| Absztrakció | 342 |
| Szürreális, szürrealista, szürnaturalisztikus, groteszk | 344 |
| Szobrászat | 349 |
| Montázs, pop, happening, Fluxus | 351 |
| Újkonstruktivista törekvések | 352 |
| Külföldiek | 355 |
| Kiállítások | 356 |
| Az 1970-es évek | 357 |
| Neoavantgárd magatartásformák | 362 |
| Konceptuális művészet és a "koncept" | 367 |
| Hiperralizmus | 369 |
| Medialitás, film, videó | 369 |
| Individuálmitológia, Rózsa-presszó, performance | 371 |
| Az évszázad utolsó két évtizede | 372 |
| Újfestészet, transzavantgárd, új szezonalitás | 373 |
| Posztavantgárd pozíciók | 380 |
| Csoportok | 382 |
| Zenei kapcsolatok, performance és installáció | 384 |
| Média, komputer | 387 |
| Rendszerváltás | 391 |
| Ezredfordulós kitekintés | 393 |
| Válogatott irodalom | 399 |
| Képjegyzék | 466 |
| Helynévmutató | 479 |
| Névmutató | 492 |