A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

"Magyar Nemzet vagyok"

Az első magyar nyelvű és hazai tárgyú történelemtankönyvek nemzetdiskurzusa

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Argumentum Kiadó-Bibó István Szellemi Műhely
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 643 oldal
Sorozatcím: Eszmetörténeti könyvtár
Kötetszám: 18
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 978-963-446-690-1
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes illusztrációkkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg


ESZMETORIENETI KONWTAR
Lajtai L. László monográfiája azokra a kérdésekre keres választ, amelyek a magyar nemzeti önazonosság-tudatnak a 19. század utolsó harmadáig formálódó átalakulásait, az in-tézrnényes magyar nyelvű történetírás kialakulását, valamint első eredményeinek társadalmi-pedagógiai felhasználását érintik. Teszi ezt egy viszonylag jól behatárolható szöve^or-puszj a nyomtatásban megjelent magyar nyelvű, hazai történelmi tárgjTÚ és a^ oktatás ítéljait közvetlenül szolgáló, első változatukban meg 1848 előtt íródott tankönyvek alapján. Azt vizsgálja i^denekelő1|t, hogy a reformkor, valamint az 1848-1849-es forradalomiésfüggetlenségi harc során már kétségtelenül markánsan megmutatkozó modem magyar nemzetépítés aktív és passzív résztvevői történelemtankönyveikből tájékozódva milyen alapvető fogalmi keretek és szövegszervezési eljárások mentén alakíthatták ki saját elképzelésüket nemzetként definiált közösségük múltjáról, és e mából rekonstruálni vélt közösségi... Tovább

Fülszöveg


ESZMETORIENETI KONWTAR
Lajtai L. László monográfiája azokra a kérdésekre keres választ, amelyek a magyar nemzeti önazonosság-tudatnak a 19. század utolsó harmadáig formálódó átalakulásait, az in-tézrnényes magyar nyelvű történetírás kialakulását, valamint első eredményeinek társadalmi-pedagógiai felhasználását érintik. Teszi ezt egy viszonylag jól behatárolható szöve^or-puszj a nyomtatásban megjelent magyar nyelvű, hazai történelmi tárgjTÚ és a^ oktatás ítéljait közvetlenül szolgáló, első változatukban meg 1848 előtt íródott tankönyvek alapján. Azt vizsgálja i^denekelő1|t, hogy a reformkor, valamint az 1848-1849-es forradalomiésfüggetlenségi harc során már kétségtelenül markánsan megmutatkozó modem magyar nemzetépítés aktív és passzív résztvevői történelemtankönyveikből tájékozódva milyen alapvető fogalmi keretek és szövegszervezési eljárások mentén alakíthatták ki saját elképzelésüket nemzetként definiált közösségük múltjáról, és e mából rekonstruálni vélt közösségi múltértelmezések mi-' lyen értelemben tekinthetőek nemzetinek. Választ keres arra, hogy a forradalom előtti hazai magyar nyelvű történelemoktatás szöveges és szövegszerű, pedagógiai eszköztárából kiolvasható 'nemzeti történelem' milyen viszonyba állítható az 1770-es évektől országos szinten bevezetett rendszeres történelemoktatás előtti korszakok saját közösségre vonatkozó múltfelfogásaival, Illetve mennyiben és mely vonatkozásokban értékelhető fol^nosnak 1848 utáni változataival. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Lajtai L. László

Lajtai L. László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Lajtai L. László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem