kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Pedellus Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Debrecen |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 140 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-8397-14-4 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, illusztrációkkal. Tankönyvi száma: PE 0015. |
| Bevezetés | 3 |
| Ismétlődő kérdések és feladatok | 4 |
| A mondat | 6 |
| Mondatfajták a beszélő szándéka szerint | 7 |
| Mondatfajták szerkezet és logikai minőség szerint | 8 |
| A mondat a beszédben és az írásban | 10 |
| A mondat jelentésszintjei; a szintagmák | 15 |
| A szószerkezetek szinteződése és tömbösödése | 16 |
| A szórend, a mondatrend és az aktuális mondattagolás | 18 |
| Az alany-állítmányi szintagma | 22 |
| A verbális és a nominális stílus | 26 |
| A tárgyas, a határozós és a jelzős szószerkezet | 30 |
| Az igés mondatforma | 30 |
| A tárgy | 30 |
| A határozók | 33 |
| A jelzők | 37 |
| Transzformációs és kreatív szövegalkotási gyakorlatok | 41 |
| Az összetett mondat | 44 |
| Az alárendelő összetett mondatok | 44 |
| A mellérendelő összetett mondatok | 46 |
| A mondatfajták kifejező értéke | 50 |
| Az élőbeszéd | 56 |
| A nyilvános megszólalás etikai és kommunikációs kívánalmai | 56 |
| A nem verbális kommunikáció | 61 |
| A nem nyelvi kifejezőeszközök szerepe az önkifejezésben és mások megértésében | 61 |
| Tekintet-gyakorlatok | 61 |
| Arcjátékok | 63 |
| A kézfogás | 64 |
| A mosoly | 65 |
| Testmozgás | 66 |
| Szituációs játékok, helyzetértelmezések | 67 |
| Gesztusnyelvek és kultúrák | 68 |
| Mindennapi beszédszituációk | 72 |
| A mindennapi nyelvhasználat sajátosságai | 72 |
| A vita | 77 |
| Az egymást értés lehetőségei, a szót értés gátjai | 80 |
| Az eredményes közlés feltételei | 80 |
| Kommunikációs technikák | 86 |
| A szöveg | 88 |
| A szöveg fogalma | 88 |
| A szöveg a közlésfolyamatban | 88 |
| Szöveg vagy mondathalmaz? A szövegkohézió eszközei | 89 |
| A szöveg cím e és szerkezete | 93 |
| A szövegösszetartó erő: a kohézió | 99 |
| A globális kohézió | 99 |
| A lineáris kohézió | 99 |
| A szöveg folyamatosságának nyelvi eszköze: a mondat aktuális tagolása | 104 |
| Szövegelemzési és szövegalkotási gyakorlatok | 107 |
| Kifejező szövegmondás | 112 |
| Szövegfonetikai sajátságok jelölése | 112 |
| Kiejtést fejlesztő gyakorlatok | 113 |
| Tekintet és gesztusok előadás vagy felolvasás közben | 116 |
| Hogyan ovassunk fel? | 115 |
| Hogyan mondjunk verset? | 117 |
| Szövegfajták | 118 |
| Szövegtípusok | 124 |
| Szövegalkotási gyakorlatok szóban és írásban a különböző szövegtípusok köréből | 130 |
| Tárgymutató | 133 |
| Az ajánlott szakirodalom jegyzéke | 135 |