| Kiadó: | Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 456 oldal |
| Sorozatcím: | Magyar Pedagógia |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Az első szám dupla. |
| 1-2. szám | |
| Tanulmányok | |
| Báthory Zoltán: A finn és a magyar érettségi összehasonlító elemzése | 3 |
| Kárpáti Andrea: Elvek, eszmények, paradigmák a magyar rajztanításban a kezdetektől a hetvenes évekig | 19 |
| Caroline Bodóczky - Angi Malderez: Egy új gyakorlótanítási modell és jelentősége a tanárképzésben | 37 |
| Szemle | |
| Halász Gábor: A nemzetközi kapcsolatok szerepe a közoktatás fejlesztésében | 53 |
| Könyvekről | |
| Faludi Szilárd: Báthory Zoltán: "Tanulók, iskolák, különbségek" (Egy differenciális tanításelmélet vázlata) | 63 |
| Csapó Benő: Harold W. Stevenson és James W. Stigler: The Learning Gap | 65 |
| Információk | |
| Az oktatásügyi kutatások helyzete és a fejlesztés feladatai | 69 |
| A neveléstudomány doktorai | 73 |
| A Magyar Pedagógia publikációs stílusa | 81 |
| 3-4. szám | |
| Tanulmányok | |
| Jürgen van Buer: A tanítás és tanulás kutatása a Német Szövetségi Köztársaságban | 93 |
| Réthy Endréné: Bölcsészhallgatók vizsgateljesítményekkel kapcsolatos attribúciói | 117 |
| Petneki Katalin: Mit ér az idegen nyelv, ha német? | 135 |
| Fehér Katalin: A felvilágosodás pedagógiai eszméi Erdélyben a XVIII-XIX. század fordulóján | 149 |
| Szemle | |
| Hunyadi Györgyné: A pedagógusképzés és a neveléstudomány | 161 |
| Nádasi Mária: A pedagógia oktatása a tanárképzés keretében az ELTE BTK-n | 173 |
| Csapó Benő: A tanári alapképzés és a posztgraduális pedagógiai képzés a JATE Pedagógiai Tanszékén | 187 |
| Könyvekről | |
| Bán Sándor: Stuart Maclure és Peter Davies: (szerk.) Learning to Think: Thinking to learn | 195 |
| Brezsnyánszky László - Turjányiné Szász Ágnes: Falus Iván (szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe | 197 |
| Információk | |
| Beszámoló a Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának 1993. évi üléséről | 201 |
| A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának tagjai | 202 |
| Az Országos Tudományos Kutatási Alap 1993-ban támogatást nyert pedagógiai pályázatai | 203 |
| A neveléstudomány kandidátusai | 205 |
| Összegzés a Magyar Pedagógiai 1991-1993 évi működéséről | 247 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.