| Kiadó: | Kikötő-Tengerhajózás |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Aranyozott kiadói egész vászonkötés |
| Oldalszám: | 283 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Több fekete-fehér fotó és kép illusztrálja a könyvet. Horthy Miklós beragasztott képével. Nyomta: Mérnökök Nyomdája Budapest. |
| Előszó | 9 |
| Bevezető | 11 |
| Folyamvölgyi civilizációk | 19 |
| Hajózás a történelem előtt | 20 |
| A hajózás kezdetei a Távolkeleten | 23 |
| Mezopotámia és Főnicia | 28 |
| Az egyptomi belhajózás | 36 |
| A görög hajózás | 42 |
| Róma tengerészete | 50 |
| A középkori hajózás | 57 |
| Az arabok és Tengerész Henrik | 60 |
| A nagy felfedező utazások | 64 |
| A tengerész tudomány fejlődése | 73 |
| A vitorlázás alkonya | 76 |
| Kereskedelmi társaságok | 78 |
| A gőzhajózás története | 79 |
| A magyar hajózás története | 84 |
| A magyar gőzhajózás | 96 |
| Széchenyi és a magyar gőzhajózás | 100 |
| Belhajózás | 117 |
| A belvízhajózás és a nemzetközi jog | 139 |
| A Dunahajózás és a nemzetközi jog | 148 |
| Az olaj meghódítja a tengereket | 152 |
| A kikötők | 163 |
| Szabadkikötők | 177 |
| A hajózás főútvonalai | 184 |
| A víziutak gazdasági jelentősége | 199 |
| Az állam feladatai a víziutakkal kapcsolatban | 207 |
| Budapest hét tenger kikötője | 212 |
| Budapest kikötő története | 219 |
| A Duna-tengerhajózás nemzetgazdasági jelentősége | 242 |
| A hajózás szerepe Magyarország külkereskedelmi forgalmában | 254 |
| A Duna-tengerjáró hajó | 267 |
| A magyar tengerhajózás feladatai | 273 |
| Felhasznált forrásművek | 280 |