| XX. évfolyam - 1977. január - március | |
| Továbbképzés | |
| Dr. Szekér Endre: Az olvasás és az újraolvasás lehetőségeiről | 1 |
| Műhelymunka | |
| Csákvári József: Az esztétikai koncentráció lehetőségei a szakközépiskolai magyarórákon | 6 |
| Dr. Hangay Zoltán: Magyar nyelvi kísérleti tantárgytesztek szakközépiskolák részére | 12 |
| B. Porkoláb Judit: A verstan tanításának lehetőségei a középiskolában | 19 |
| Dr. Andor György: Mit szavalnak a szakmunkás tanulók? | 23 |
| Vezetyai Tiborné: Klasszikus poétika - mai magyar költészet | 27 |
| Tapasztalatcsere | |
| Szabó István: Néhány tapasztalat, gondolat a szakmunkások szakközépiskolájának magyar nyelv és irodalom érettségi dolgozatairól | 34 |
| Tóth Emőke: Komplex esztétikai nevelés | 40 |
| Szemle | |
| Kováts Dániel: "És zeng apáink drága nyelve..." - Országos anyanyelvi verseny Sátoraljaújhelyen | 47 |
| XX. évfolyam - 1977. április - június | |
| Tanterv és kísérlet | |
| Dr. Békei Lászlóné: Irodalom - gyermekirodalom | 49 |
| Műhelymunka | |
| Szemerédi András: Játékos olvasás | 55 |
| Kertész Istvánné: Gondolatok a múzeumi órákról | 58 |
| Somkúti Éva: Verselemzések | 60 |
| Dr. Monostori Imre: Kertész Ágnes útja (Portré Németh László Irgalom című regényéből) | 63 |
| Debreceni Tibor: A korszerű gyermekszínjátszásról | 67 |
| Tapasztalatcsere | |
| Bicskeiné Orbán Éva: Komplex órák a könyvtárban | 71 |
| Dr. Monostori Imre: A költői eszközrendszer és a funkció kapcsolata | 74 |
| Vita | |
| Dr. Pásztor Emil: Megjegyzések a készülő helyesírási kézikönyv mintafejezeteihez | 77 |
| Szemle | |
| Rónaky Edit: Versről versre (Tüskés Tibor könyvéről) | 79 |
| Mihovics József: Szakadék a költő és a műélvező között | 82 |
| Dr. Szende Aladár: Új szófejtő szótárunk és az anyanyelvi oktatás megújítása | 84 |
| Kováts Dániel: Vetélkedésből mozgalom | 91 |
| Kiskun Farkas László: Versmondás és ritmusrombolás | 94 |
| Emlékezünk | |
| Komárné Huszti Margit: Horváth János (1911-1977) | 96 |
| XX. évfolyam - 1977. július - szeptember | |
| Új dokumentumok | |
| Dr. Kunné Vastagh Julianna: Tankönyvírói gondolatok a szakmunkásképző iskolák első osztályos új irodalmi tankönyvéhez | 97 |
| Szabó Kálmán: Az új magyar nyelvi tanterv és az új tankönyvek a szakmunkásképző iskolákban | 104 |
| Rózsa Józsefné: Javaslatok a Dolgozók Általános iskolája magyar irodalom és nyelvtan tantervének, tankönyveinek használatához | 109 |
| Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny. Az OPI Anyanyelvi és Irodalmi Nevelési Csoportjának közleményei | 111 |
| Englóner Gyuláné: Ünnepelünk | 118 |
| Tapasztalatcsere | |
| Békési Imre: A szövegszerkesztés helye és szerepe az anyanyelvi nevelésben (I. rész) | 127 |
| Kiskun Farkas László: Könyvközelben szabadon | 127 |
| Szemle | |
| Stéger Hajnal: Törekvések a tanulás irányítására | 130 |
| Dr. Huszár Ágnes: Mai magyar nyelvünk | 132 |
| Kitekintés | |
| Komár Pálné: Az Állami Bábszínház előadásának hatása olasz iskolások körében | 135 |
| Rózsa Mária (Románia): Az 5-8. osztályos irodalmi olvasókönyvek munkáltató jellege | 139 |
| Emlékezünk | |
| Dr. Fülöp Lajos: Gombocz Zoltán öröksége | 144 |
| XX. évfolyam - 1977. október - december | |
| Ünnepelünk | |
| Dr. Banó István: A magyar nyelvi és az orosz nyelvi nevelés kapcsolatai | 145 |
| Tanterv és kísérlet | |
| Szekfű András - Szabó Balázs: Új kísérlet a filmesztétikai oktatás továbbfejlesztésére | 150 |
| Tapasztalatcsere | |
| Dr. Békési Imre: A szövegszerkesztés helye és szerepe az anyanyelvi nevelésben II. | 153 |
| Garzó Mária: Gondolatok az összetett mondatok tanításáról | 160 |
| Dr. Szabó Károly: Tájnyelv és anyanyelvi nevelés | 163 |
| Gálos Tibor: Ady Endréről - Sarkad tükrében | 166 |
| Miklós Gyuláné: A témazáró irodalmi feladatlapokról | 169 |
| Dr. Hangay Zoltán: egy reményt keltő anyanyelvi verseny | 177 |
| Továbbképzés | |
| Wacha Imre: Az ihlet útja | 185 |
| Dr. É. Kiss Sándor: Néhány szó az igekötőkről | 188 |
| Szemle | |
| Rácz-Székely Győző: Tíz levél az irodalomtanításról | 191 |