A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Magyartanítás 1997. január-november

Módszertani folyóirat - XXXVIII. évfolyam 1-5. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Széplaki György levele 2
KODÁLY ZOLTÁN EMLÉKÉRE
Inámi Zsófia: Örvendjen az egész világ: a zene mindenkié! 3
IRODALOM
Druzsin Ferenc: A népi hitvilág Gárdonyi: Az én falum című
könyvében 8
G. Papp Katalin: A gyermekirodalom-kritika helyzete napjainkban 11
Gaszner Ferencné: A hermeneutikai elemzés alkalmazása olvasókönyvi szövegeken 15
MELLÉKLET
Tánczos Krisztina: Az elbeszélő fogalmazástól az értekezésig I
Répási Mária: Tematikus terv és stilisztikai feladatgyűjtemény a nyelven kívüli (extralingvális) eszközök tanításához XI
A Kresznerics Ferenc II. Országos Anyanyelvi Verseny feladatai XV
Pásztor Bertalan: Fogalmazz pontosan, logikusan és szépen! Eredmények és tanulságok, 1996. XXIV
Hoffmann Ottó: Verecke híres útján jöttem én XXVII
MŰHELY
Dependenciagrammatika Ford. Adamik Béla) 21
Péteri Attila: Valenciaelmélet és nyelvtanoktatás 22
NYELVMŰVELÉS
Holczer József: Arány és aránytévesztés 29
Dóra Zoltán: A „nem" valóban nem igekötő! 30
Felhívás a magyar nyelv védelmére 31
BEMUTATKOZÓ TANKÖNYVEK
Az „Integrált magyar nyelvi és irodalmi program első része":
A mesék csodái 32
Hegedűs Ferencné - Katona Józsefné: Anyanyelvi gondolkodó 34
KÖNYVSZEMLE 35
HÍREK
Janovszki Hanga: A rokon népek napja jegyében vetélkedtek a diákok 39
ÖN HÁNYAST ADOTT VOLNA?
Raátz Judit rovata 40

2. szám
Széplaki György 2
NYELVMŰVELÉS
A hibákra kell haragudni, az emberekre sohasem (Beszélgetés Grétsy Lászlóval) 3
Szendrei János: Az emberközpontúság elvének érvényesülése a nyelvművelő irodalomban 8
Holczer József: „Malenkij robot" 13
Felhívás 14
IRODALOM
Inámi Zsófia: Tamási Áron emlékezete 16
Druzsin Ferenc: Nyárközepi álom: Énekes madár 18
MELLÉKLET
Krúdy világának népszerűsítése I
Veszelszkiné Huszárik Ildikó: Négy óraterv X
Tánczos Krisztina: Szóbeli megnyilatkozás - Szövegalkotás írásban, kreatívan XXV
Rudnai Gábor: „Rímes, furcsa játék" XXX
Péter M. László: Hogyan vezetem rá tanulóimat, hogy a film (videó) nem ad ugyanolyan
élményt, mint az eredeti irodalmi változat? XXXII
MŰHELY
Benkes Zsuzsa - Petőfi S. János: Szövegtani kaleidoszkóp - Tájékoztató 4. 24
NYELVTAN
Pásztor Emil: Birtokos személyrag vagy birtokos személyjel? 31
KÖNYVEKRŐL
Varga Domokos: Fogalmazástanítás - veszélyes buktatókkal 33
Bokor József: Nyelvjárásról, nyelv- és beszédművelésről egy kiadvány kapcsán 39
Gönczöl Andrea: Tarkabarka 40

3. szám
Széplaki György levele 2
IRODALOM - VERSELEMZÉSEK KÜLÖNBÖZŐ MÓDSZEREKKEL
Abaffy Lászlóné: Dsida Jenő: Arany és kék szavakkal 3
Szikoráné Kovács Eszter: A nyelvi és metrikai-ritmikai struktúra elemzése Weöres Sándor
Éren-nádon című költeményében 5
Benkes Zsuzsa - Petőfi S. János: Szövegtani kaleidoszkóp - Tájékoztató 5. 8
Andokné Juhász Zsuzsa: Radnóti Miklós: Razglednica IV. 15
Fábián Berta: Verselemzés másként 18
Szűk Balázs: Batsányi János Gyötrődés című versének elemzése 20
PÁLYÁZATI FELHÍVÁSOK 25
NYELVTAN
Khór Miklós: Pedagógusnapra. Koncz Endre köszöntése 27
Kecskés István: A ragadványnevek kialakulása és fejlődése 30
KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY
Kutas Ferenc: Veszélyes feladatlapok 33
KÖNYVSZEMLE
ÖN HÁNYAST ADOTT VOLNA?
Raátz Judit rovata 40

4. szám
Széplaki György levele 2
ÉVFORDULÓK
V. Raisz Rózsa: Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője 3
Antal Attila: Két Áprily-versről 7
Pásztor Emil: Tömörség és változatosság a százötven éves Toldiban 10
IRODALOM
Benkes Zsuzsa - Petőfi S. János: Szövegtani kaleidoszkóp - Tájékoztató 6. 12
Porkoláb Judit - Boda I. Károly: Füst Milán: A magyarokhoz című versének értelmezése számítógépes konkordanciák segítségével 16
Benczik Vilmos. Két irodalmi CD-ROM-ról 24
NYELVMŰVELÉS
Hatezer József: ...+díj+átadás 26
Wacha Imre, a száguldó nyelvművelő 27
EMLÉKEZÉS TAKÁCS ETELRE
Fábián Pál: Bevezető 29
Fricsovszky Éva: A szövegnyelvészet helye a nyelvtudományban 36
Kálmánná Bors Irén. A szövegtani ismeretek tanítása
az általános iskolában 32
Csordásné Bölcsics Márta: A Takács Etel-féle tankönyvcsalád szakmai sikeréről 37
KÖNYVSZEMLE 41
HÍREK NYELVROKONAINKRÓL
Csepregi Márta: Interjú Szvetlana Popovával, a Berjozovi Folklór Archívum vezetőjével 45
ÖN HÁNYAST ADOTT VOLNA?
Raátz Judit rovata 48

5. szám
Széplaki György levele 2
VÉRTES O. ANDRÁS (1911-1997) EMLÉKÉRE
Vassné Kovács Emőke: Vértes O. András mint pedagógusmodell 4
A. Jászó Anna: Vértes O. András munkásságának hatása az iskolai oktatásra 5
Fogalmazz pontosan, logikusan és szépen! Eredmények 6
IRODALOM
Inámi Zsófia: Ady és az Isten 7
Kádárné Fülöp Judit: Irodalmi kánon és magyar pesszimizmus 12
Abaffy Lászlóné: Márai Sándor: Halotti beszéd 18
NYELVMŰVELÉS
Holczer József: Visszaidegenítő népetimológia 21
A Kresznerics Ferenc III. Országos Anyanyelvi Verseny kiírása 22
Tájékoztató a fővárosi helyesírási versenyről 24
MŰHELY
Farkas Eszter: Képzavarok a 10-14 éves korú gyerekek magyardolgozataiban 28
Papné Veres Ildikó: Tantárgyi program- és tanmenetjavaslat a magyar nyelv és irodalom
tanításához (5. osztály) 31
Kovács Lászlóné dr. Vermes Stefánia: Zsirai Miklós neve egy óbudai általános iskola zászlaján és névtábláján 38
ÖN HÁNYAST ADOTT VOLNA?
Raátz Judit rovata 40
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv