1.031.437

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram

Az Ubajara expedíció

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Íbisz Könyvkiadó Bt.
Kiadás helye: Budapest
Nyelv: Magyar
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-8557-58-3
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"A trópusi világ gazdagságát, szépségét, lenyűgöző pompáját hosszú oldalakon át lehetne ecsetelni, de esetünkben nem sok értelme van, hiszen ma már a televízió vagy éppenséggel videofelvételek regimentje viszi el bármely lakásba a trópus utolérhetetlen, titokzatos varászát. Szakavatott filmkészítők szállítják szobánkba a legrejtettebb életmódot folytató trópusi állatok mindennapjainak soha nem látott pillanatait. Képzeletbeli utazást tehetünk az őserdő lombkoronái között, és orchideák birodalmában gyönyörködhetünk, holott a valóságban szinte képtelenség ugyanezt ugyanígy megtenni. Ezzel sem érdemes tehát könyvben foglalkozni. Mi az, amivel egy könyv, egy leírás többet adhat az elmondottaknál? A válasz ott keresendő, hogy a fentiek ellenére, én legalább is azt hiszem, a legtökéletesebb film, a legérdekesebb videofelvétel, a legélesebb színes fénykép sem képes visszaadni a trópusi világ hangulatát. Az itt végzett munka érdekességét, a környezet és a benne élő emberek világát csak úgy ismerhetjük meg, ha valaki, aki maga is benne élt, saját gondolatain és érzésein keresztül bevezet bennünket ebbe a világba. Ezt szeretném megkísérelni ebben a könyvben..." Vissza

Tartalom

Előszó7
Első fejezet, amelyben az olvasó megismerheti történetünk színhelyét, megismerkedik a szereplőkkel, és azt is megtudja, tulajdonképpen mit keresünk itt, és hogyan kerültünk ide. Kiderül továbbá, hogy egészen apró halak esetenként komoly veszedelmet jelenthetnek11
Második fejezet, amelyben az olvasó megtudja, mit keres egy tigris a kutatók táborában, milyen gondok okozója, és végül tanúja lehet az egyezségnek. Azután a kutatótábor megkezdi mindennapi életét18
Harmadik fejezet, amelyben megkezdjük a terület részletes bejárását, és feldolgozását. Kiderül, hogy a brazil és a magyar konyha között nagyon lényeges különbségek vannak. Bekövetkezik egy sajnálatos baleset, amely alapvetően megváltoztatja eredeti munkatervünket és elképzeléseinket32
Negyedik fejezet, amelyben a bekövetkezett esemény némileg megváltoztatja munkatervünket, de ugyanakkor rövid időre megoldódnak étkezési gondjaink. Kiderül, hogy a hegy tényleg morog, miközben valakik vagy valamik éktelen ricsajt csapnak47
Ötödik fejezet, amelyben megismerjük az igazi trópusi eső valamennyi áldását, és tanúi lehetünk egy valóban fontos tudományos felfedezésnek. Látogatóink érkeznek, és ennek kapcsán megtanuljuk, hogy a meséket ezen a vidéken komolyan kell venni63
Hatodik fejezet, amelyben kiderül, hogy a patakok időnként tavakká alakulnak, és megismerkedhetünk a trópusi barlangokban élő, teljesen ártalmatlan szörnyetegekkel. Táborunk új lakóval gyarapodik, ám ennek nem mindenki örül egyformán78
Hetedik fejezet, amelyben nagy sétát teszünk a hegy felső pereméig, és ez alkalomból megismerkedünk a trópusi hegymászás minden örömével. A fiúkat a barlangban újabb meglepetés éri, ámde ezen ők már cseppet sem csodálkoznak94
Nyolcadik fejezet, amelyben ismét látogatóink érkeznek, ám őket mi hívtuk meg. Elbeszélgetünk egy napot, de ezt most senki nem bánja, sőt, további lazítások lehetősége bontakozik ki. Az is kiderül, hogy az európai angol nyelv, az észak-amerikai angol nyelv és a Brazíliában beszélt angol nyelv között igen nagy különbségek vannak108
Kilencedik fejezet, amelyben egy új világba látogatunk, a caatinga világába. Megismerkedhetünk a "Hét város" csodáival, és tanúi lehetünk egy érdekes felfedezésnek, amelynek eredményeként lehet, hogy újra kell írni Dél-Amerika népeinek őstörténetét121
Tizedik fejezet, amelyben megismerkedhetünk a brazil konyha méltán híres különlegességeivel, és ennek következtében valamennyien gyomorrontást kaptunk. Kiderül, hogy komoly gondolatok kifejtésére az éjszaka a legmegfelelőbb időpont136
Tizenegyedik fejezet, amelyben ismét megállapítjuk, hogy minden hegy szép, de legszebbek a mészkőhegyek, még ha nehéz is rájuk felmászni. Megtanuljuk, hogyan lehet olvasni a kövekből, és megismerünk néhány gyümölcsöt, amelynek eddig a létezéséről sem tudtunk149
Tizenkettedik fejezet, amelyben közös látogatást teszünk a nagy barlangban, és ez némi bonyodalmakkal jár. Az utolsó teremben ismét tavat találunk, ám egy akaratlan fürdőzés nyomán kiderül, hogy ez a tó nem is tó165
Tizenharmadik fejezet, amelyben megismerkedhetünk a Nemzeti Park vezetőivel és néhány brazil kollégával. Fény derül a földalatti tó titkaira és arra, hogy a megoldandó problémák nem értek véget, hanem igazából csak most kezdődnek181
Tizennegyedik fejezet, amelyben, miután még egyszer felmászunk a sziklák tetejére, búcsút veszünk az őserdőtől. A fáradság megéri, mert jó híreket kapunk. Egy megzavart kártyaparti után ellátogatunk a Nemzeti Park központjába. A terven ismét változtatni kell, és ennek eredményeképpen megtudjuk, miért fontos a telihold a halászoknak194
Tizenötödik fejezet, amelyben kijutunk a tengerpartra, ahol először a múlt században, majd a Holdon találjuk magunkat. A bátrabbja vitorlázni indul, aminek következtében nem tud vacsorázni209
Tizenhatodik fejezet, amelyben a holdbéli séta után leereszkedünk a labirintusba és sikerül leégnünk. Van, akinek még ez sem elégsikerül leégnünk. Van, akinek még ez sem elég228
Tizenhetedik fejezet, amelyben történetünk befejeződik, és a résztvevők hazafelé készülnek. Ám előbb az indiánok útján feljutnak a ködök birodalmába, ahol a Nagy Folyót látva újabb utazás terve születik, így az expedíció tagjainak lesz mit csinálnia az elkövetkezendő években242
Képek jegyzéke (Képek)254
A könyvben előforduló fontosabb földrajzi, növény és állatnevek rövid magyarázata256

Major István

Major István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Major István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.