1.034.873

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Földönjáró 2.

Módszertani kézikönyv gyakorló földrajztanárok és hallgatók részére/Felsőoktatási tankönyv

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: Stiefel Eurocart Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 200 oldal
Sorozatcím: Földönjáró
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9623-36-9
Megjegyzés: 63 fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
„A wimexek kicsi főemberek voltak. Mindegyik főembert egy Éli nevű fafaragó készítette. Mindegyik wimex más és más volt. Némelyiknek hosszú orra volt, a másiknak nagy szeme, néhányan... Tovább

Előszó

Részlet:
„A wimexek kicsi főemberek voltak. Mindegyik főembert egy Éli nevű fafaragó készítette. Mindegyik wimex más és más volt. Némelyiknek hosszú orra volt, a másiknak nagy szeme, néhányan közülük magasak voltak, mások pedig alacsonyak. Minden nap reggeltől estig ugyanazt csinálták: matricákat ragasztottak egymásra. A szépek, akiknek fájuk sima volt, a festésük pedig jó, mindig csillagokat kaptak. De ha valakinek a fája durva volt, vagy a festék lepergett róla, szürke pontokat kapott a többi wimextől. Az okosok is csillagot kaptak, meg azok is, akik nagy botokat tudtak a fejük fölé emelni, vagy át tudtak ugrani magas dobozokat. Amikor csillagokat kaptak, olyan jó érzés fogta el okét, hogy gyorsan csináltak megint valamit, hogy újból kapjanak egy csillagot. Mások ellenben csak keveset tudtak felmutatni, s így szürke pontokat kaptak. Paolo is ilyen volt. Bár ő is megpróbált magosra ugrani, mint a többiek, mindig elesett. Amikor pedig elesett, a többiek köré gyűltek, és szürke pontokat adtak neki. Egy idő után olyan sok szürke pontja lett, hogy az utcára se akart kimenni. Attól félt, hogy valamit rosszul fog csinálni, mondjuk otthonfelejti a kalapját vagy belelép egy tócsába, és akkor a wimexek megint egy újabb szürke ponttal válaszolnak.
- Megérdemli a szürke pontot - helyeseltek a főemberek. - Nem jó főember. Egy idő után Paolo hitt nekik. - Nem vagyok jó wimex - mondogatta. Ha néha mégis elment hazulról, olyanok társaságát kereste, akiknek szintén sok szürke pontjuk volt. Közöttük jobban érezte magát. Egy napon azonban találkozott egy olyan wimex-szel, akihez foghatót még sohasem látott. Nem voltak rajta sem szürke pontok, sem pedig csillagok. Csak egyszerű fa volt. Kioránok hívták. Na nem mintha a wimexek nem próbáltak volna rá is matricákat ragasztani, de egyszerűen nem ragadtak rá.
- Ilyen szeretnék lenni - gondolta Paolo. Nincs szükségem senkinek a bélyegére. Megkérdezte tehát a matrica nélküli wimexet, hogy neki hogy sikerült ezt megcsinálni.
- Könnyen - felelte Kiara. - Minden nap elmegyek, és meglátogatom Élit, a fafaragót. Ott vagyok vele a műhelyben. Menj fel a hegyre, ott van - s ezzel a matrica nélküli wimex megfordult és tovább ugrált." Vissza

Tartalom

I. A földrajztanítást szolgáló eszközök és használatuk 9
1. A hagyományos, nyomtatott tanulói taneszközök használata 11
Tanítás és tanulás térképek segítségével 11
Tanítás és tanulás földrajztankönyvvel 23
Tanítás és tanulás földrajzi munkafüzettel 30
2. A földrajztanításban alkalmazott szemléltető eszközök és szerepük a tanulási folyamatban 36
A szemléltetés szerepe 36
Az auditív szemléltető anyagok 39
A vizuális szemléltető anyagok 43
Az audovizuális szemléltető anyagok 62
Tevékenykedtetésre alkalmas hagyományos és multimédia anyagok 64
A földrajzi szaktanterem és szertár szerepe 71
II. A földrajztanításban alkalmazható tanulási stratégiák és technikák 75
1. A szöveghez kötött tanulási technikák alkalmazása a földrajztanításban 75
A szöveges információk feldolgozásának módszerei 76
Adatok és adatsorok használata 85
Könyvtári források felhasználása 89
2. A képalapú pedagógiai módszerek alkalmazása a földrajztanításban 94
A szemléltető rajzolás és a rajzoltatás 94
A rajzos információk feldolgozásának módszerei 98
A földrajzi képek kiválasztása és bemutatása 100
A képek információtartalmának feldolgozási módszerei 103
3. A földrajz tanítása-tanulása média- és múzeumpedagógiai stratégiákkal 109
A médiapedagógiai módszerek alkalmazása 109
A múzeumpedagógiai módszerek alkalmazása 113
4. A földrajz tanítása és tanulása felfedezéses-kutatásos módszerekkel 118
A felfedezéses tanítási-tanulási stratégia 118
A kutatásos tanítási-tanulási stratégia alkalmazása 120
5. A földrajz játékos tanítása és tanulása 126
Drámapedagógiai módszerek alkalmazása a tanulási folyamatban 126
A didaktikai játékok alkalmazása 129
III. A földrajztanítás tanórán kívüli szervezeti formái 131
1. Földrajz tanítása-tanulása terepen 131
Terepi tanulási módok a szabadág-iskolában 131
Az erdei iskola a földrajztanítás és a környezeti nevelés szolgálatában 138
2. Földrajzi ismeretszerzés és képességfejlesztés osztályközösségen kívül 140
A differenciált foglalkozások 140
Az egyéni felkészülés segítése 148
IV. A tanulók teljesítményeinek ellenőrzése és értékelése 151
1. A földrajzi-környezeti tudás ellenőrzése 151
A földrajzi-környezeti tudás értelmezése 151
A tanulók földrajzi-környezeti tudásának ellenőrzése 153
2. A tanulói teljesítmények értékelése 159
Kételyek az értékelés körül 159
A tanulók földrajzi-környezeti tudásának mérése 161
A tanulói teljesítmények értékelésének módszerei 170
V. Felkészülés a földrajztanításra 175
1. Felkészülés a tanári munkára 175
Földrajztanítási tervek készítése az iskolában 175
A tankönyvválasztás elvei és gyakorlata 181
Tanári felkészülés a földrajzórára 183
2. A tanítási folyamat elemzése és értékelése 188
A földrajzórák megfigyelése 188
A földrajzórák elemzése és értékelése 189
Felhasznált irodalom 195
Tárgymutató 198-200

Makádi Mariann

Makádi Mariann műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Makádi Mariann könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv