| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 695 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-18-1347-9 |
| Előszó a második kiadáshoz | 7 |
| Az elmélet születése. Az életmű | 27 |
| Október előtt | 29 |
| "Csodálatos távlatok" | 60 |
| A távlatok valóra válnak | 83 |
| "A kommunizmusba nyíló ablak" | 165 |
| Az utolsó évek | 230 |
| A neveléselmélet alapjai | 249 |
| Az "alkotó alkalmazásról" és egynémely "egyoldalúságról" | 251 |
| A nevelési folyamat mint közösségi életgyakorlat | 268 |
| A tudat és magatartás dialektikája a nevelési folyamatban | 291 |
| A nevelés célja | 322 |
| A nevelési cél a pedagógiai gyakorlatban | 340 |
| A pedagógia és a pszichológia kapcsolata | 359 |
| "...nevelési szervezetünk formája: a közösség" | 377 |
| A közösség szociológiája | 379 |
| A nevelő közösség és önkormányzata | 394 |
| A közösség strukturális törvényei | 425 |
| A közösség alapvető struktúrája | 426 |
| A közösség funkcionális struktúrája | 467 |
| A pedagógusközösség | 473 |
| A közösség fejlődéstörvényei | 491 |
| A közösséglélektan néhány kérdése | 513 |
| A gyermekközösség érzelmi tónusa | 513 |
| A közösség egyénisége és a hagyományok | 525 |
| A közösségi rétegződés típusai | 535 |
| A pedagógiai hatás megszervezésének módszertani kérdései | 547 |
| A nevelés logikája és a "pedagógiai technika" | 549 |
| A pedagógiai hatás típusai és formái | 572 |
| A módszertan alapvetése | 572 |
| Az egyénre irányuló hatás pedagógiája | 595 |
| A robbanás | 610 |
| A "pedagógiai technika" a közösségi élet és tevékenység egyes területein | 620 |
| A fizikai munka mint a nevelés eszköze | 620 |
| A fegyelem és a fegyelmezés logikája | 638 |
| A szexuális nevelés kérdései | 672 |
| Utószó | 691 |