kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 358 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | |
| A szakmódszertan fogalma; helyes a pedagógia tudományában | 5 |
| A hazai irodalomtanítás múltjának rövid áttekintése | 12 |
| A legfontosabb forrásművek az irodalomtanítás módszertanának tanulmányozásához (Kritikai felsorolás) | 21 |
| A magyar irodalmi szakmódszertan alapfogalmai | 26 |
| Az oktatás fő mozzanatai az irodalomtanításban | 26 |
| Az irodalomtanítás célja, feladatai, tartalma | 32 |
| Az irodalomtanítás helye a tantárgyak rendszerében | 32 |
| Az irodalomtanítás célja és feladatai | 33 |
| Az irodalomtanítás tartalmi kérdései (A tanterv, a tanmenet. A tankönyv, az irodalomtanítás anyaga) | 42 |
| Néhány tantervi kérdés az irodalomtanításban | 51 |
| A világnézeti nevelés módszere az irodalomtanításban | 55 |
| Dialektikus materialista világnézeti nevelés az irodalomtanításban | 55 |
| A marxista világnézet elemeinek tudatosítása | 57 |
| Érzelmi és akarati ráhatás a világnézeti nevelésben | 63 |
| Hibalehetőségek a világnézeti nevelésben | 66 |
| A világnézeti nevelés legfőbb lehetőségei az irodalomtanításban | 72 |
| Az irodalomtanítás fokozatai és tanítási módszerei | 79 |
| Az irodalomtanítás fokozatai | 79 |
| Az irodalomtanítás módszerei | 81 |
| A tanítási óra és az óratípusok az irodalomtanításban | 100 |
| A tematikus tervezés | 100 |
| Az óratípusok az irodalomtanításban | 102 |
| Sajátos jellegű irodalomórák | 106 |
| A vegyes típusú irodalmi óra felépítése. A számonkérés | 109 |
| A szervezési percek | 110 |
| A számonkérés | 111 |
| A számonkérés fajtái | 115 |
| Az új anyag feldolgozásának előkészítése és az irodalmi művek bemutatása | 132 |
| Előkészítés. Célkitűzés és a megfelelő hangulag megteremtése | 1342 |
| Bemutató olvasás | 138 |
| Az irodalmi művek elemzése | 158 |
| A mű elemzése | 160 |
| A tartalom és a forma egysége a műelemzésben | 161 |
| A műelemzés szempontjai | 163 |
| Az elemzés menete | 163 |
| A műelemzés példái | 167 |
| Az összefoglalás és a házi munka kijelölése | 221 |
| Az összefoglalás | 221 |
| A táblai vázlat | 223 |
| A táblai vázlat formái | 229 |
| Gyakorlás | 245 |
| A házi munka kijelölése | 247 |
| Az írásbeli házi feladat főbb fajtái | 250 |
| Az irodalmi óra felépítésében leggyakrabban előforduló hibák | 261 |
| A tanulók otthoni olvasásának irányítása. A házi olvasmányok feldolgozása | 264 |
| A házi olvasmányok | 264 |
| A kötelező házi olvasmányok feldolgozása | 268 |
| Olvasó-mozgalom | 273 |
| Az irodalomolvasás és az irodalomtörténet-tanítás sajátos módszertani kérdései | 274 |
| Egy szöveg több órán, több szöveg egy órán | 274 |
| Az irodalomelméleti ismeretek tanítása | 278 |
| A történetiség kérdése | 281 |
| Az írói életrajzok tanítása | 282 |
| A kortörténeti bevezetők | 286 |
| A korszakzáró összefoglalás | 289 |
| Fogalmazástanítás az irodalomtanítás keretében | 290 |
| Aktív fogalmazástanítás | 290 |
| Az irodalmi dolgozatok | 294 |
| A dolgozatok javításának technikája | 300 |
| Az írásbeli dolgozatok osztályozása (Helyesírási norma) | 302 |
| A dolgozatjavítás órája | 305 |
| Az irodalmi ismétlések módszerei | 308 |
| Az ismétlés lehetőségei | 308 |
| Az ismétlés szervezett fajtái | 310 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.