1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Fotóikonok 1.

Képek és történetük 1./1827-1926.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Többórás megvilágítás eredményeképpen az aszfaltlakkos felületen megjelenik az egyszerű kép: 1827-ben elkezdődik a fotográfia korszaka. Hivatalos statisztikai adatok szerint ma már csupán a német... Tovább

Előszó

Többórás megvilágítás eredményeképpen az aszfaltlakkos felületen megjelenik az egyszerű kép: 1827-ben elkezdődik a fotográfia korszaka. Hivatalos statisztikai adatok szerint ma már csupán a német laboratóriumokban évente több mint ötmilliárd felvételt dolgoznak ki. Nem kétséges, a technikai képek korában élünk. Filmekből, a televízióból, videokamerák felvételeiről, a digitális médiából képek ostromolják a figyelmünket. Megkísérelnek bennünket elcsábítani, manipulálni, erotizálni. Közben természetesen informálnak is. Valóságos képáradat tör ránk, ami veszélyesen hangzik, de lényegében mindenekelőtt egy fenomenológiai problémára figyelmeztet: mit kezdünk ezzel a rengeteg képpel? Milyen alapon választunk? Egyáltalán mit veszünk még tudomásul? Másfelől, minek van rá esélye, hogy bekerüljön a kollektív képi emlékezetbe?
Voltaképpen most éppen paradox helyzetben vagyunk. Míg a hagyományos analóg fotográfia eredeti területén, a hírlapi fényképészet, az amatőr fotográfia világában veszített jelentőségéből, a nyilvánosság egyre többet foglalkozik a hagyományos fényképekkel. A fotók természetszerűen megjelennek művészeti galériákban, vásárokon, aukciókon. Ezzel magától megoldódott a fotográfia művészeti helyzetéről folyó vita. A fotótörténet kulcsfontosságú képeiért hatjegyű dollárösszegeket kínálnak, de már jó ideje ugyanez a helyzet kortárs fotóművészek munkái esetében is. Egy fiatal, gyakran az új médiában tevékenykedő nemzedék felfedezte a fotográfiában azt, amit a korábbi befektetők számára a régiségek jelentettek. A fotográfia befutott, és divatosabb, mint valaha. Mint az inkább szemlélődő művészet közvetítője, új, jövőbe mutató szerepre talált. Norbert Bolz médiakutató tudós ebben az összefüggésben az adatáradatban megálljt parancsoló „nagy csendes képről" beszél. Míg a tévé, a videó vagy internet a legjobb esetben is csak holmi vizuális pezsgést idéz elő a nézőben, a hagyományos fénykép mint az „absztrakció diadala" elég erős ahhoz, hogy befészkelje magát az agyunkba, emlékezetessé, felidézhetővé váljon. Vissza

Tartalom

Előszó Hans-Michael Koetzle 6
Nicéphore Niépce: Kilátás a dolgozószobából, 1827 8
Louis-Jacques-Mandé Daguerre: Boulevard du Temple, 1838 16
Hippolyte Bayard: Önarckép vízbefúltan, 1840 26
Eugéne Durieu - Eugéne Delacroix: Hátakt, kb. 1853 34
Duchenne de Boulogne: Izom-összehúzódások, 1856 44
Robert Howlett: Isambard Kingdom Brunel, 1857 52
Auguste Rosalie Bisson: A Mont Blanc megmászása, 1862 52
Nadar: Sarah Bernhardt, kb. 1864 72
Francois Aubert: Miksa császár inge, 1867 80
André Adolphe Eugéne Disdéri: Halott kommünárok, 1871 88
Maurice Cuibert: Toulouse-Lautrec a műtermében, kb. 1894 98
Max Priester - Willy Wilcke: Bismarck a halottas ágyán, 1898 108
Heinrich Zille: Rőzsegyűjtők, 1898 116
Kari Blossfeldt: Aranyos fodorka, kb. 1900 126
Alfréd Stieglitz: A fedélköz, 1907 134
Lewis Hine: Kislánymunkás egy carolinai fonodában, 1908 142
Jacques-Henri Lartigue: Grand Prix de PA. G. F., 1912 150
August Sander: Parasztlegények, 1914 160
Paul Strand: Vak asszony, 1916 168
Man Ray: Noire et blanche (Fekete és fehér), 1926 176
Bibliográfia 186
Képjogok 191
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv