1.034.965

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Delphi 3 mesteri szinten II.

Teljesértékű tankönyv és forrásmű minden komoly és leendő Delphi programozónak

Szerző
Szerkesztő
Fordító

Kiadó: Kiskapu Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 499 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-03-5349-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Delphi 3 Mesteri Szinten a piacon elérhető Delphi könyvek közül a legjobb kritikát kapta. A könyv tartalmát teljes mértékben a Delphi 3-hoz igazították, így az olvasó egy minden tekintetben jól használható könyvet vehet a kezébe. A Delphi programozás egyik elismert mestere, Marco Cantú a legérthetőbb és legátfogóbb művet készítette el e témáról.
A Delphi 3 Mesteri Szinten igazi értéket ad mind a kezdő, mind a haladó programozók kezébe:
- A 32 bites Delphi programozás exkluzív bemutatása
- Több száz mintaprogram tanulmányozása, felhasználása
- A 32 bites kontrolok, a párhuzamos programozás, az OLE és a Registiy használata és sok egyéb érdekes téma.
Minden OOP lehetőséget felfedezhet a Delphi 3-ban.
Megtanulhatja az osztályok, objektumok, unitok, metódusok és interfészek használatát az Object Pascal nyelv segítségével. A könyv megmutatja, hogyan lehet használni a vizuális form leszármaztatást, az Object Repository-t és további új, hatékony eszközöket.
Mesteri szintre... Tovább

Fülszöveg

Delphi 3 Mesteri Szinten a piacon elérhető Delphi könyvek közül a legjobb kritikát kapta. A könyv tartalmát teljes mértékben a Delphi 3-hoz igazították, így az olvasó egy minden tekintetben jól használható könyvet vehet a kezébe. A Delphi programozás egyik elismert mestere, Marco Cantú a legérthetőbb és legátfogóbb művet készítette el e témáról.
A Delphi 3 Mesteri Szinten igazi értéket ad mind a kezdő, mind a haladó programozók kezébe:
- A 32 bites Delphi programozás exkluzív bemutatása
- Több száz mintaprogram tanulmányozása, felhasználása
- A 32 bites kontrolok, a párhuzamos programozás, az OLE és a Registiy használata és sok egyéb érdekes téma.
Minden OOP lehetőséget felfedezhet a Delphi 3-ban.
Megtanulhatja az osztályok, objektumok, unitok, metódusok és interfészek használatát az Object Pascal nyelv segítségével. A könyv megmutatja, hogyan lehet használni a vizuális form leszármaztatást, az Object Repository-t és további új, hatékony eszközöket.
Mesteri szintre vezeti az olvasót a Windows 95 és a kliens/szerver programozás művészetében.
Bemutatja az Interneten is használható ActiveX és 1 ActiveForm komponenseket; bemutatja, hogyan használhatjuk a form stílusokat, kereteket, felbontás, méretezést és I elhelyezést; bemutatja, hogyan készítsünk felhasználóközelibb programot grafikai elemekkel és a TChart komponenssel; bemutatja, hogyan készítsünk eszközsorokat, CoolBar-okat, státuszsorokat; és bevezet minket a menük használatának mélyebb szintjeire, mint például a tulajdonos által rajzolt menük készítése.
Hogyan készítsünk saját komponenst?
A könyv bemutatja, hogyan készítsünk komplex, az igényeinknek megfelelő komponenseket, és hogyan fejlesszünk tovább már létezőket. Részletezi az „packages" használatát, amivel könnyebben tudjuk használni és forgalmazni a komponenseket.
Adatbázis-kezelő alkalmazások készítése Windows 95 alá Megismertet minket a Varázslók, adatmodulok, muhirecord objektumok, lock-up fájlok, a DBGrid, és a QuickReport komponensek használatával, hogy még egyszerűbben és még hatékonyabban készíthessünk adatbázis-kezelő alkalmazásokat. Vissza

Tartalom

Komponensek és könyvtárak 1
Komponensek létrehozása 5
A VCL kibővítése 5
A komponensektől a csomagokig 6
A komponensírás szabályai 8
Az első komponens elkészítése 9
A Font kombinált lista 10
Csomagok létrehozása 13
Hogyan épül fel egy csomag? 14
A fejezet komponenseinek telepítése 16
A Font kombinált lista használata 16
Tabulált listapanel készítése 18
A készített listapanel komponens kipróbálása 19
Új komponensek készítése 21
Egy grafikus komponens építése lépésről-lépésre . .21
Felsorolás típusú tulajdonság definiálása 22
A Paint metódus 25
A tesztprogram 26
Osztály típusú tulajdonságok hozzáadása a komponenshez . .28
A tesztprogram átírása 32
Saját esemény definiálása 33
Az OnAirowDblClick esemény kipróbálása 35
Bitkép hozzáadása a komponenspalettához 37
Az Arrow komponens utolsó próbája 38
A hibák kijavítása az Arrow komponensben 39
Nyilak és alakzatok 40
Az óra komponens 42
Tömbtulajdonság definiálása 44
Az új tabulált lista 44
A párbeszédablak mértékegységeinek használata 48
Fejléc és a tabulált listapanel 49
Egy nem vizuális komponens készítése .51
Párbeszédablak a komponensben 52
Nem vizuális komponensek használata 55
Hogyan tovább? 56
A komponensek és a ToolsAPI 61
Tulajdonság-szerkesztők (property editor) készítése .61
A tulajdonság-szerkesztők típusai 61
Szerkesztő a TabsString tulajdonsághoz 63
A tulajdonság-szerkesztő telepítése 65
Komponens-szerkesztő készítése 67
A TComponentEditor osztály és leszármazottai 68
Komponens-szerkesztő a listához 68
A komponens-szerkesztő regisztrálása 71
Egyszerű varázslók készítése 71
A TIExpert osztály és leszármazottai 72
Egy egyszerű varázsló 73
A ToolsAPI további lehetőségei .75
Tulajdonságok elérése név szerint 76
Hogyan tovább? 79
Dinamikusan szerkesztett könyvtárak 83
A DLL-ek szerepe Windows alatt 83
Mi is az a dinamikus szerkesztés? 83
Mire való a DLL? 85
A rendszer DLL-jei 87
Csomagok (package-ek) statikus és dinamikus használata . .88
Különbségek a DLL-ek és az EXE-k között 88
A DLL készítésének alapszabályai 89
A Win 16 és a Win32 DLL-ek 89
A meglévő DLL-ek használata 90
DLL készítése C++-ban 91
C++ DLL függvény deklarálása Delphiben 92
DLL létrehozása Delphiben 95
Az első egyszerű Delphi DLL 96
Delphi DLL hívása 97
Delphi form a DLL-ben 99
A DLL meghívása Delphiből .101
Delphi DLL hívása a Visual Basic for Applications nyelvből 102
Ikonokat tartalmazó DLL készítése 103
Ikonok betöltése DLL-ből 104
DLL függvény meghívása futásidőben 106
A DLL a memóriában 108
Hogyan tovább? 110
OLE és COM 113
Mi is voltaképpen az OLE és a COM? 113
Objektumok a DLL-ekben 115
Osztályok egy DLL-en belül 115
Osztály használata DLL-ből 117
Az IUnknown implementálása 120
lUnknown metódusok implementálása 120
Globális egyedi azonosítók 122
Az osztálygyárak szerepe 125
Delphi 3 COM interfészek használata 126
A TComObject osztály 126
COM objektumok inicializálása 128
A COM kliens program frissítése 131
Az interfész tulajdonságok használata 134
Shell interfész használata 135
Shell csatolások (vagy parancsikonok) készítése 135
Megerősítést kérő ablak Pascal fájlokhoz 137
Hogyan tovább? 142
Az OLE Automation és OLE Document technikák 145
Az OLE Automation 145
Adatok küldése a Wordnek 146
Adat küldése a Microsoft Wordnek egy adatbázisból ... .147
OLE Automation szerver írása 150
A típuskönyvtárak 150
A típuskönyvtár-szerkesztő 152
Az Automation szerver regisztrálása 156
írjunk klienst a szerverünkhöz! 156
Az OLE dokumentum 159
Az OleContainer komponens használata 161
Egy egyszerű OLE tároló 161
OLE tároló bővítése menüsorral 164
A vizuális szerkesztés és az eszköztárak 166
A szabványos OLE párbeszédablakok 167
Objektumok betöltése fájlból és mentése fájlba 169
Többszörös OLE tárolók 170
Hogyan tovább? 172
ActiveX kontrolok használata és készítése 175
ActiveX vezérlők bemutatása 175
ActiveX vezérlők kontra Delphi komponensek 177
ActiveX vezérlők használata Delphiben 177
ActiveX vezérlők telepítése 118
A TOleControl osztály 280
ActiveX vezérlők használata 180
Grafikonok készítése 182
ActiveX vezérlő írása 183
Az Arrow komponens átírása ActiveX vezérlővé 183
Új tulajdonságok hozzáadása egy vezérlőhöz 188
Tulajdonságlap hozzáadása a komponenshez 190
Hogyan tovább? 194
Internetes programozás 197
HTML fájlok böngészése 197
HTML fájlok készítése .202
Egy egyszerű H7ML oldal generálása 203
HTML táblák készítése 206
HTML oldalak kívánság szerinti készítése 210
ActiveFormok létrehozása 211
ActiveXform szerepe egy weblapon 215
Többlapos ActiveFormok 216
Hogyan tovább? 217
Fejlett Delphi programozás 219
Az alkalmazások szerkezete 223
Az Application objektum használata . . . 223
Az alkalmazás-ablak megjelenítése 226
Az alkalmazások rendszermenüje 227
Alkalmazások és formok aktiválása 229
Egy alkalmazás példányainak kezelése 230
A fő ablak egy másolatának felkutatása 231
Az előző főform aktiválása 231
A felhasználó által definiált Windows üzenetek kezelése .233
Keresés az ablaklistában 234
Kölcsönös kizárás (mutex) használata 236
Komponensek nélküli programozás 236
A legkisebb Delphi program? 237
A parancssor olvasása 238
Események, üzenetek, és párhuzamos
programozás a Windowsban 240
Eseménykezelt programozás 240
A Windows üzenetkézbesítése 241
Egy óra elkészítése időzítő segítségével 242
Tartalomjegyzék
Egy grafikus óra 244
A másodpercmutató megrajzolása raszter műveletekkel . .247
A Windows rasztermódjai 247
A grafikus óra új változata 248
Háttérszámítás és párhuzamos programozás 249
Háttérszámítás 250
Prímszámok keresése 250
A „homokórás" megközelítés 251
Háttértevékenység időzítőkkel 253
Üzenetek feldolgozása a háttérben 254
Háttérszámolás 255
Párhuzamos programozás a Delphiben 256
A TThread osztály 257
Az első példa 258
Egy zároló példa 259
Szinkronizálási lehetőségek 261
A szálak prioritása 261
Szálak szinkronizálása 263
Várakozás egy szálra 264
Windows összehangolási technikák 268
Egy példa elkészítése 269
Az egyszerű szál 270
Kritikus szakaszok használata 271
Mutex használata 272
A TCriticalSection VCL objektum használata . 272
A Screen objektum használata 273
Képernyőinformációk lekérdezése 273
A formlista kezelése 274
Állapotinformációk elmentése 277
Windows INI fájlok használata 278
A Registry használata 281
Hogyan tovább? 287
Egy program működésének vizsgálata 291
A hibakereső (Debugger) használata 291
Hibakeresési információ 292
A töréspontok beállítása 293
Az értékek vizsgálata 299
Bővebben a töréspontokról 301
Nyomkövetés a VCL forráskódban 303
Hibakeresés, másképpen 304
Hibakeresés terminálablak segítségével 304
Fejlesztési és terjesztési verziók, avagy a feltételes
fordítás használata 306
Állítások (assertion) használata 308
Egy futtatható állomány vizsgálata az Object Browser
segítségével 310
Az üzenetvezérlés elemzése 312
A WinSight használata 312
A Window Tree nézet: szülőablakok és gyerekablakok .313
Üzenetvezérlés és a Delphi események 316
Az elküldött üzenetek nyomon követése 317
Az alkalmazás a memóriában 321
A Windows rendszermemóriája 323
A szabad rendszermemória 324
Hogyan tovább? 326
Erőforrások használata 329
Windows erőforrások 329
Az erőforrás szerkesztők használata 330
Ikon vagy1 bittérkép felhasználása
komponens tulajdonságaként 333
Az erőforrások közvetlen beolvasása 334
Programok és formok ikonjai 336
Többféle ikon használata a megváltozott állapotok jelzésére 337
A Tálca ikontanójának használata 339
A memóriaállapot megjelenítése az ikontartóban 340
A fő ablak elrejtése és megjelenítése 343
A tartóban lévő ikon elrejtése 345
A kurzor használata a Delphiben 346
Saját kurzor készítése 347
Változtatható kurzor 350
Stringtábla erőforrások használata 354
A stringek lefordítása idegen nyelvre 359
Verziószámok kezelése 361
Hogyan tovább? 364
Nyomtatás Delphi alkalmazásokból 367
Az egész form kinyomtatása 367
Saját nyomtatási párbeszédablak 368
A szabványos nyomtatás párbeszédablakok 369
A Printer objektum használata 371
Grafikák nyomtatási képe 372
A nyomtatási kód megosztása 376
Szöveg nyomtatása 378
Adatbázisrekordok és -táblák nyomtatása 381
A QuickReport komponensek 384
Egy gyors példa 385
ReportSmith jelentések készítése 388
Saját jelentés készítése 390
ReportSmith makró készítése 393
Gyorsabban a ReportSmithnél 396
Hogyan tovább? 398
Fájlműveletek az alkalmazások készítésénél 401
A fájlok és a Pascal nyelv 401
Szövegfájlok kezelése 402
Egy szövegkonverter 406
Általános adatok mentése 410
Fájlkezelés a Delphi komponensekben 414
Fájlrendszer komponensek 414
Az adatfolyamok 417
Számfolyamok . . 419
Komponensfolyamok 420
Hogyan tovább? 424
Adatcsere 427
Mi is a vágólap? 427
A Delphi vágólap-támogatása 429
Szöveg másolása és beillesztése 429
Bitképek másolása és beillesztése 432
Delphi komponensek bemásolása a vágólapra 435
Speciális adat másolása a vágólapra 439
Dynamic Data Exchange - technikai áttekintés . . .443
DDE párbeszédek 443
A szerver és a kliens szerepe 443
DDE a Delphiben 445
Egy egyszerű. DDE példa 445
Az egyszerű DDE szerver 445
Az egyszerű DDE kliens 446
DDE kapcsolat tervezési időben 447
DDE csatolások másolása és beillesztése 449
Kapcsolt adat másolása a vágólapra 449
A DDE használata időzítők és grafikák esetében . .450
Az automata szerver 450
Grafikus DDE kliens . . 451
Hogyan tovább? 453
Multimédiás lehetőségek 457
A Windows alapértelmezett hangjai 457
Minden ablaknak megvan a maga hangja 458
A csipogástól a szimfóniákig 462
Alapértelmezett hangok használata 463
A Médialejátszó komponens 464
Hangfájlok lejátszása 465
Videóklipek lejátszása 46 7
Videóklip a farmon 468
A CD meghajtó használata 470
Utószó 473
Függelék 475
Az OOP szemlélet rövid áttekintése 479
Absztrakció a programozási nyelvekben 479
Osztályok . . . . 479
Öröklődés 480
Polimorfizmus 481
Az OOP egy definíciója 482
Az OOP nyelvek 482
Tiszta és hibrid OOP nyelvek 483
Statikus és dinamikus típusellenőrzés 483
Tradicionális és referenciaelvű objektummodell 483
Objektum-orientált elemzés és tervezés 484
Bevezetés az SQL-be 487
Mi az SQL? 487
A Select utasítás 487
Ismétlődő rekordok kiküszöbölése 488
Kapcsolatok létrehozása 489
A listázási sorrend megváltoztatása 489
Számított értékek 490
Csoportok definiálása 490
További SQL utasítások 490

Marco Cantú

Marco Cantú műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Marco Cantú könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Delphi 3 mesteri szinten II. Delphi 3 mesteri szinten II. Delphi 3 mesteri szinten II.

A lapélek enyhén foltosak. A kötés megtört.

Állapot:
1.580 Ft
790 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Delphi 3 mesteri szinten II. Delphi 3 mesteri szinten II. Delphi 3 mesteri szinten II. Delphi 3 mesteri szinten II. Delphi 3 mesteri szinten II. Delphi 3 mesteri szinten II.

A borító enyhén kopott, gerince töredezett. A lapélek és néhány lap foltos. A kötés megtört.

Állapot:
1.580 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba
konyv