A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Ez a tananyag szerves folytatását képezi a „Marketing" című távoktatás jegyzetnek. Az ott elsajátított klasszikus, jelen kötetben termékorientált piaci marketing ismeretére építve, itt a...
Tovább
Előszó
Ez a tananyag szerves folytatását képezi a „Marketing" című távoktatás jegyzetnek. Az ott elsajátított klasszikus, jelen kötetben termékorientált piaci marketing ismeretére építve, itt a gazdálkodási szervezetek egy sajátos csoportjára vonatkozó, speciális szakmarketinggel ismerkedhet meg az Olvasó.
A jegyzet az általánosabb szolgáltatásmarketing felől közelít a közlekedésmarketing felé, de már az első részben is a példákon keresztül többször utalunk az adott törvényszerűség érvényesülésére a közlekedésben.
A tananyag rövid bepillantást ad a non business marketingbe is. Fontosnak tartottuk ezt a kis kitérőt azért, mivel a személyszállításnak, tömegközlekedésnek mindig volt, és mindig lesz nem profitorientált vonatkozása, a szigorú gazdálkodási szempontok fölé emelkedő társadalmi hasznossága, így a nem üzleti marketing elvei a jövőben mindenképpen helyet kell kapjanak a marketing tevékenységükben.
A jegyzet feldolgozását, az elért tudásszint ellenőrzését a fejezetek végén elhelyezett ellenőrző kérdésekkel próbáltuk meg elősegíteni.
Bízunk benne, hogy a tanulással az Olvasó szellemi élményhez és jelenlegi vagy jövőbeni munkájában használható ismeretekhez jut.
Vissza
Tartalom
BEVEZETÉS 7
1. A SZOLGÁLTATÁS MINT AZ ÉRTÉKESÍTÉS TÁRGYA 9
1.1. A szolgáltatás fogalma 9
1.2. A szolgáltatások típusai 10
1.3. A szolgáltatások helye, szerepe a gazdaságban 14
1.4. A szolgáltatások sajátosságai 16
1.5. A szolgáltatások minősége 18
1.5.1. A minőség fogalma 18
1.5.2. Minőség a szolgáltatásoknál 19
1.5.3. Szolgáltatásminőség modell 21
1.6. A szolgáltatás megvásárlásának folyamata 23
1.6.1. A vásárlás előtti szakasz 23
1.6.2. A vásárlás szakasza 25
1.6.3. A vásárlás utáni szakasz 26
1.7. Ellenőrző kérdések 29
2. SZOLGÁLTATÁSMARKETING 31
2.1. A szolgáltatásmarketing kialakulása 31
2.2. A szolgáltatásmarketing helyzete Magyarországon 33
2.3. A szolgáltatások sajátosságaiból eredő marketingkövetkezmények 33
2.3.1. Megfoghatatlanság, nem fizikai természet 33
2.3.2. Elválaszthatatlanság 37
2.3.3. Ingadozás, heterogenitás 38
2.3.4. Tárolhatatlanság, romlékonyság 38
2.3.5. A szolgáltatások sajátos belterjessége 40
2.3.6. Speciális marketingstratégiák a szolgáltató vállalatok számára 40
2.4. Marketing-mix a szolgáltatások piacán 41
2.4.1. A termék 42
2.4.2. Az ár 43
2.4.3. Értékesítési csatornák, disztribúció 45
2.4.4. Kommunikáció 46
2.4.5. Személ3á tényezők (People, Personal selling) 49
2.4.6. Tárgyi tényezők (Physical Evidence) 50
2.4.7. A folyamat, művelet (Process) 52
2.5. Ellenőrző kérdések 52
3. MARKETING A NON-PROFIT SZERVEZETEKBEN (NON BUSINESS MARKETING) 53
3.1. Társadalmi célú reklám-propaganda tevékenység 58
3.2. Ellenőrző kérdések 61
4. KÖZLEKEDÉSI MARKETING 63
4.1. Közlekedési piac - fuvarpiac - szállítási piac 63
4.1.1. Közlekedési piac sajátosságai 64
4.2. Marketing-mix a közlekedési szolgáltatásoknál 73
4.2.1. Termékpolitika 73
4.2.2. Ár(díj)politika 77
4.2.3. Elosztáspolitika 83
4.2.4. Marketingkommunikáció 84
4.3. Ellenőrző kérdések 89
5. FÜGGELÉK
6. FELHASZNÁLT IRODALOM 98
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.