| A romanika mint művészettörténeti fogalom | 9 |
| A romanika előzményei | 14 |
| A romanika építészeti téralkotásának előzményei | 15 |
| A hildesheimi Szent Mihály-templom történelmi helye | |
| A karoling bazilika típusai | 17 |
| A centrális téralkotás | 21 |
| A hildesheimi szintézis | 28 |
| Az Ottó-kori építészeti tér fejlődése | 30 |
| A romanika előzményei Dél-Európában | |
| Lombardia | 33 |
| Spanyolország | 36 |
| A bencés reformtörekvések építészete | 38 |
| Előzmények a képzőművészetben | |
| Az Ottó-kori és a karoling művészet viszonya | 44 |
| Az Ottó-kori művészet stílusa | 48 |
| A korai romanika | |
| Észak-Európa hagyományai és a romanika | |
| Az építészeti téralkotás a XI. század elején | 58 |
| Új ábrázoló művészeti törekvések | 65 |
| Az angliai könyvfestészet | 72 |
| A korai romanika Dél-Európában | |
| Lombardia szerepe az építészetben | 73 |
| Az épületplasztika | 78 |
| A Beatus-kéziratok | 80 |
| Franciaországi központok | 81 |
| Normandia építészetének kezdetei | 85 |
| Az érett romanika. A stílus kialakulása | 89 |
| Itália művészete a XI. század végén | |
| A reform Toszkánában | 89 |
| Montecassino | 94 |
| Bizánci hatások Észak-Itália festészetében | 98 |
| Róma művészete | 100 |
| Észak-Itália | 102 |
| Emilia építészete | 103 |
| A monumentális szobrászat kezdetei Emiliában | 108 |
| Apulia és Bari | 111 |
| Zarándoktemplomok a compostelai útvonalakon | |
| A zarándokútvonalak | 112 |
| A zarándoktemplom-típus kialakulása | 114 |
| Poitou | 119 |
| A Loire-vidék | 123 |
| A művészetek Clunyben | |
| Cluny III építése | 124 |
| A képzőművészetek Clunyben | 132 |
| A monumentális plasztikai ábrázolás kezdetei | |
| Cluny | 134 |
| Languedoc | 141 |
| Spanyolország | 142 |
| Normandia fénykora | |
| A művészet Hódító Vilmos uralkodása alatt | 144 |
| Anglo-normann építészet | 151 |
| Németország művészete a XI. század fordulója körül | |
| Császári építkezések | 154 |
| Az itáliai díszítőstílus terjedése | 156 |
| A hirsaui reform építészete | 159 |
| A romanika a Mosel-vidék képzőművészetében | 162 |
| Az érett romanika. A stílus virágkora | 165 |
| Könyvfestészet Angliában | 165 |
| Nyugat-Franciaország | |
| Poitou | 167 |
| Anjou | 170 |
| Languedoc | 174 |
| Auvergne | 177 |
| Burgundia | 2 |
| Cluny és a helyi hagyományok | 178 |
| A szobrászat Burgundiában | 181 |
| A burgundiai szobrászat fejlődéstörténeti szerepe | 183 |
| A ciszterciták művészeti törekvései | |
| Cisztercita építészet | 188 |
| Provence | 191 |
| Itália | |
| Lombardia | 196 |
| Emilia művészete a XII. század második negyedében | 200 |
| Katalónia művészete a XII. század elején | |
| Katalán festészet | 204 |
| Németország | |
| A "szigorú stílus" | 208 |
| A késői romanika. A stílus gyökerei | 212 |
| Normandia és Anglia építészete | |
| A bordás keresztboltozat és a késő romanika | 212 |
| A korai gótika és hatásai | |
| A Loire-vidék és Burgundia | 219 |
| A második cisztercita stílus | 222 |
| Dél-Franciaország | 223 |
| Spanyolország | 224 |
| Itália | |
| Észak-Itália | 228 |
| Benedetto Antelami | 229 |
| Antelami és a késő romanika | 230 |
| Szicília normann művészet | 233 |
| Róma a XII. század közepén | 235 |
| Németország | |
| Oroszlán Henrik köre | 238 |
| Császári építkezések | 241 |
| Köln a XII. században | 243 |
| A képzőművészetek fejlődésének állomásai | 244 |
| Közép-Európa | 246 |
| Angliai festészet a XII. század második felében | 250 |
| A Mosel-vidék kisművészete | 254 |
| A késői romanika mint a gótika kortársa | 256 |
| A romanika és a gótika | 256 |
| Itália | |
| A "maniera greca" a festészetben | 258 |
| Antelami hatása | 260 |
| Toszkána | 261 |
| Dél-Itália | 265 |
| Németország és Közép-Európa | |
| Építészet és építészeti plasztika | 267 |
| Késő romanika a képzőművészetben | 282 |
| A romanika mint művészettörténeti korszak | 289 |
| Irodalom | 296 |
| Névmutató | 302 |
| Térképvázlatok jegyzéke | 310 |
| A könyvben szereplő reprodukciók forrása | 310 |