1.035.098

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

101 ötlet innovatív tanároknak

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Van otthon egy könyvünk, amely sok-sok játékötletet tartalmaz. Időnként - amikor gyurmázások és legózások után szeretnénk valami újat játszani - felcsapjuk, találomra kiválasztunk belőle 1-1... Tovább

Előszó

Van otthon egy könyvünk, amely sok-sok játékötletet tartalmaz. Időnként - amikor gyurmázások és legózások után szeretnénk valami újat játszani - felcsapjuk, találomra kiválasztunk belőle 1-1 feladatot (pl. színvadászat: egy hátizsákba gyűjtsünk piros tárgyakat), amit aztán gyermekeinkkel eljátszunk.

Ez a könyv adta az ötletet a "101 ötlet innovatív tanároknak" című segédlet elkészítéséhez. Célom az volt, hogy tanár barátaim segítségével egy olyan ötlettárat állítsunk össze, mely rövid, könnyen megvalósítható feladatokat tartalmaz a tanítás - tanulás folyamatának színesítéséhez. Vissza

Fülszöveg

A pedagógusok korszerű, konstruktív gondolkodása és hozzáállása szükséges ahhoz, hogy újabb és újabb módszereket alkalmazzanak tanításuk során. Ehhez nyújtanak segítséget a modern IT eszközök és számítástechnikai programok.

Ötletek a feladatgyűjteményből: tengerek élővilága, napfogyatkozás, Ufflzi képtár, sajtóműfajok, aknakereső logikája, láncreakció, történet totemekben, molekulamodellek. Ezek a témák csodálatos fotókkal, videókkal, érdekes diasorokkal, szimulációs programokkal szemléltethetők.

A gyerekek dolga, hogy fényképezzenek, adatokat gyűjtsenek az internetről, és ízléses formában bemutatót vagy weblapot készítsenek belőle. Méréseket végezhetnek, amelynek eredményeit táblázatban rögzítik, majd diagramokon szemléltetik a változásokat.

Minden pedagógusnak ajánlom, hogy bátran alkalmazza a korszerű eszközöket és programokat tanítása során.


Nagyon hasznos ötletek, melyek színesebbé, látványosabbá és könnyen érthetővé teszik a legszárazabb anyagrészt is!... Tovább

Fülszöveg

A pedagógusok korszerű, konstruktív gondolkodása és hozzáállása szükséges ahhoz, hogy újabb és újabb módszereket alkalmazzanak tanításuk során. Ehhez nyújtanak segítséget a modern IT eszközök és számítástechnikai programok.

Ötletek a feladatgyűjteményből: tengerek élővilága, napfogyatkozás, Ufflzi képtár, sajtóműfajok, aknakereső logikája, láncreakció, történet totemekben, molekulamodellek. Ezek a témák csodálatos fotókkal, videókkal, érdekes diasorokkal, szimulációs programokkal szemléltethetők.

A gyerekek dolga, hogy fényképezzenek, adatokat gyűjtsenek az internetről, és ízléses formában bemutatót vagy weblapot készítsenek belőle. Méréseket végezhetnek, amelynek eredményeit táblázatban rögzítik, majd diagramokon szemléltetik a változásokat.

Minden pedagógusnak ajánlom, hogy bátran alkalmazza a korszerű eszközöket és programokat tanítása során.


Nagyon hasznos ötletek, melyek színesebbé, látványosabbá és könnyen érthetővé teszik a legszárazabb anyagrészt is!

Különösen előnyösnek tartom, hogy prezentációk elkészítésébe diákokat is be lehet vonni, ami még közelebb hozhatja hozzájuk a tananyagot. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
I. Hatékony tanulásszervezési módok 5
1. Hagyományos tanulásszervezés 5
1.1. Frontális osztálymunka 5
1.2. Önálló munka 5
2. Hatékony tanulásszervezési módok - A „konstruktivista pedagógia" 5
2.1. Tanórai differenciálás 6
2.1.1. A meglévő tanulói különbségek forrásai 6
2.1.2. A differenciált tanulásszervezés alapjai 6
2.1.3. A differenciált tanulásszervezés szintjei 6
2.1.4. A differenciálás alapelvei 7
2.2. Tanítási-tanulási munkaformák 8
2.2.1. Csoportmunka 8
2.2.2. A páros munka 9
2.2.3. Az egyénre szabott (individualizált) munkaforma 10
2.2.4. Differenciált tananyag-feldolgozás feladatlapos rendszerben 10
2.2.5. Foglalkoztató feladatok készítése 10
2.3. A konstruktív oktatási mód lépései 11
2.3.1. Ajánlott óratípusok 11
2.3.2. Alkalmazására szánt feladattípusok 12
2.4. A kooperációra - együttműködésre épülő tanulásszervezési módok 12
2.4.1. Problémaalapú tanulás 12
2.4.2. Kooperatív vita 13
2.4.3. Drámamódszer a tanításban 13
2.4.4. Kagan-féle kooperatív tanulás 14
2.4.5. Pedagógiai projekt 17
3. Hagyományos és a konstruktivista pedagógia összehasonlítása 18
3.1. Személyi feltételek 18
3.1.1. A tanár szemszögéből 18
3.1.2. A diákok szemszögéből 20
4. Az ellenőrzés, értékelés kérdése 22

II. Feladatok 23
1. Földrajz 23
1.1. Éjszakai felvétel a csillagos égről (a forgás bizonyítása) 23
1.2. Vízfolyás (folyó, patak) vízjárásának bemutatása fényképek segítségével 23
1.3. A léghőmérséklet napi járásának mérése, grafikonos megjelenítése 24
1.4. Prezentáció készítése egy nyári utazás során érintett országról, tájegységről, bejárt útvonal látnivalóiról saját felvételek segítségével 24
1.5. Honlap készítése a szűkebb környezet földrajzi bemutatására 24
1.6. Tabló/faliújság készítése a vulkanizmusról 25
1.7. Adatok gyűjtése az utóbbi pár évtized legpusztítóbb földrengéseiről 25
1.8. A léghőmérséklet vertikális változásainak bemutatása számítási feladattal grafikus megjelenítés segítségével 25
1.9. Lapozható havi bontású éves naptár készítése az osztálykirándulás látnivalóiról készült fényképek felhasználásával 26
1.10. Térkép készítése az iskola környezetéről 26
1.11. Webkamera és kivetítő segítségével kőzetek bemutatása 26
1.12. Térképkészítés 27
1.13. Felülnézetből 27
1.14. Virtuális állatkerti séta 27
1.15. Az én állatkertem 27
1.16. Kártya 28
1.17. Napfogyatkozás 28
1.18. Hova menjünk nyaralni 28
1.19. Ismertető füzet 28
1.20. Vízállások 29
1.21. Légkör 29
1.22. Lakóhely 29
1.23. Földtörténeti korok 29
1.24. Országismertető 30
1.25. Kőzetkatalógus 30
1.26. Hőmérsékleti album 30
1.27. Napsütötte órák 30
2. Biológia 31
2.1. A csírázás fázisainak bemutatása képsorozattal 31
2.2. Szűkebb környezetünk növényfajainak bemutatása fényképek segítségével 31
2.3. Pulzusszám alakulása a terhelés mértékétől függően, grafikonok készítése 32
2.4. Madárhangok gyűjtése 3 2
2.5. Táplálékláncok/táplálékhálózatok grafikus elkészítése 32
2.6. Híres tudós munkásságának bemutatása házi dolgozatban 33
2.7. Növénytakaró 33
2.8. Növénymorfológiai vetélkedő készítése képek segítségével 33
2.9. Rövid film készítése egy biológiai kísérlet elvégzéséről 34
2.10. Friss ismeretanyag gyűjtése az ember törzsfejlődéséről 34
2.11. A biológia /természetismeret füzetre címke tervezése 34
2.12. A mendeli öröklődés 34
2.13. Állatok- és növények evolúciós fejlődése 35
2.14. Tengerek élővilága 35
3. Irodalom 36
3.1. Kötelező olvasmány 36
3.2. Házidolgozat 36
3.3. Irodalmi utazás 36
3.4. Édes Anna 37
3.5. Az Uffizi képtár 37
3.6. A reneszánsz és barokk szemlélet összehasonlítása 37
3.7. Irodalmi vetélkedő 37
3.8. Művészi ábrázolások 38
3.9. József Attila élete 38
3.10. Lábjegyzet készítése a Toldihoz 38
3.11. Motívum-kutatás 39
4. Magyar nyelvtan 39
4.1. A j és ly betűket tartalmazó szavak helyesírásának gyakorlása 39
4.2. Hiányos szavak kiegészítésének gyakorlása 39
4.3. Névmások 40
4.4. Sajtóműfajok 40
4.5. Napilap 40
5. Matematika 41
5.1. Aknakereső a matematikai logika és kombinatorika oktatásához 41
5.2. Szöveges feladat megoldása grafikusan, táblázatkezelőben (járművek találkozása...) 41
5.3. Rajzolóval „szerkesztés" 42
5.4. Függvény-transzformáció animációval 42
5.5. Algebrai kifejezések értelmezése - egyenletszerkesztő 42
5.6. Szögfüggvények tanulmányozása számítógéppel 43
5.7. Lottó 43
5.8. Geometria tételek bizonyítása prezentációban 44
5.9. Képletek általános használata (derékszögű háromszög adatainak kiszámítása) 44
5.10. Iskolai büféhez költségvetés készítése 44
5.11. A valószínűségszámítás - átlag, szórás és eloszlás vizsgálata a vél() függvény segítségével 45
5.12. Teljes indukció vizsgálata - rekurzív és explicit képletek összehasonlítása 45
5.13. Prímszám 45
5.14. Alapműveletek 45
5.15. Függvények ábrázolása 46
5.16. Függvények transzformációja 46
5.17. Részletszámítás 46
5.18. Minilottó készítése 47
6. Fizika 48
6.1. A domború lencse bemutatása 48
6.2. Fénytörés lencsén, fényvisszaverődés tükrön 49
6.3. Az út-idő feladat 49
6.4. Mérési eredmény kiértékelése (pl. gravitációs gyorsulás mérése ejtőgéppel) 49
6.5. Egyenletes gyorsulás ábrázolása egyenletes mozgásokkal közelítve 50
6.6. A hullámmozgás dinamikája 50
6.7. Lissajouse-görbe 50
6.8. Kapcsolási rajzok bemutatása 51
6.9. Összetett kapcsolás elemzése 52
6.10. Valós áramkör sematizált rajzának elkészítése rajzolóban (a madzagok mindig másképp mennek) 53
6.11. Ital - Kalorimetriai feladatok általános megoldása 53
6.12. Víz hőmérsékletének mérése különböző edényekben, fedve vagy szabadon, különböző tűzhelyeken 53
6.13. A Radioaktivitás alapjai 53
6.14. A Radioaktivitás feldolgozása 54
6.15. Radioaktív bomlási sorok tanítása 54
6.16. Láncreakció tanítása 55
6.17. Exponenciális bomlástörvény tanítása 56
6.18. Egyenletes körmozgás centripetális gyorsulás tanítása 56
6.19. Rezonancia (kényszerrezgés) tanítása 57
6.20. Egyenletesen változó mozgás tanítása 58
6.21. Fonálinga tanítása 58
6.22. Brown mozgás tanítása 59
6.23. A láncreakció gyakorlati felhasználásának tanítása 60
6.24. Összefoglalás- Megmaradási törvények 61
6.25. Energiaforrások 61
6.26. Newton gravitációs törvénye és a bolygómozgás 62
7. Történelem 63
7.1. Milyen problémákkal küzdött a korabeli Európa? 63
7.2. Névjegykártyák a történelem nagy alakjainak 63
7.3. Történet totemekben 63
7.4. Napilapstílusú történelmi újság szerkesztése 63
8. Idegen nyelv 64
8.1. Les curiosités de Paris 64
8.2. Vocabulaire de la cuisine 65
8.3. Szószedet 65
9. Kémia 66
9.1. Vegyes feladatok 66
9.2. Élelmiszeradalékok 66
9.3. Molekulamodellek 67
9.4. Játék 67
9.5. Periódusos rendszer fejből 67
10. Informatika 67
10.1. Videó nyílt napokra 67
10.2. Mozgókép és médiaismeret 68
10.3. Tipikus hibák a honlapszerkesztésben 68
10.4. Törpe víziló 68

Tartalomjegyzék 69
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv