1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A természet játékai

30 játék és modell a természettudományok tanitásához

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: ATOM
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 226 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Ideiglenes változat. Megjelent 400 példányban. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"Az ember modellalkotó állat.
Az állati idegrendszernek is modellezési funkciója van: feldolgozza a beérkező ingereket, anticipálja az eseményeket, ennek alapján vezérli a... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"Az ember modellalkotó állat.
Az állati idegrendszernek is modellezési funkciója van: feldolgozza a beérkező ingereket, anticipálja az eseményeket, ennek alapján vezérli a szervezetet. A modellhasználat legmagasabb szintre az embernél jutott. William Golding regényében állati sorból kiemelkedő ősünk kiált fel így: "Van egy képem!!! Kiemelkedő predikciós képességünk által tettünk szert szelekciós előnyre izomerősebb vetélytársainkkal szemben.
A gyerek játszani szeret. Hüllők soha nem játszanak, de a fiatal madarak és emlősök igen. Annál változatosabb a játék, minél értelmesebb a faj. Az állatvilágban legmesszebb á csimpánzkölykök jutnak. Az embergyerek játékszerei is a felnőtt világ objektumainak tárgyi modelljei. A lányok főzőcske-edényeinél és öltöztető babáinál, a fiuk lendkerekes autóinál nem a valósághű színezés a fontos /ezt legfeljebb a játékgyárak és nagynénik hiszik/, hanem a funkcionális használhatóság. Tudja minden gyerek, hogy a matchbox-kocsi nem azonos a valódi autóval, a baba sem az élő csecsemővel, mégis élvezik a játékot. Velük készülnek a felnőtt viselkedés-formákra. A rabló-pandúr és a futball játékszabályai ősi felnőtt viselkedésrendszerek mintájára alakultak ki." Vissza

Tartalom

Modellek és játékok /Models and games/ 3
Diaktikai bevezető
/Tanároknak/
Kutatás /Research/ 14
Bevezető érára
/Kártyás szerepjáték/
Lendület /Momentum/
Lendület és lökés a dinamika kezdetén 18
/Számológép, számitógép/
Mozgás /Motion/ 26
Newton-féle mozgástörvény
/Számológép, számitógép/
Növekedés /Growth/ 44
Newton-féle mozgástörvény, élettani bevezető
/Gomb, számolégép, számitógép/
Szimmetria /Symmetry/ 53
Kontinum-mechanika, kristálynövekedés
/Gomb, számitógép/
Olvadás /Melting/ 58
Halmazállapotváltozás kimatikai értelmezése
/Szerepjáték/
Bolyongás /Random Walk/ 59
Brown - mozgás, diffuzié
/Gomb + pénzérme, szerepjáték, számológép, számitógép, kísérlet/
Statisztika /Statistics/ 70
Gázok egyenletes térkitöltése és keveredése
/Gomb + pénzérme, számológép/
Eloszlás /Distribution/ 76
Boltzmann - eloszlás
/Gomb + kocka, szerepjáték, számológép, számitógép, kísérlet/
Dzsungel /Jungle/ 94
Instabil egyensúly, spontán szimmetriasértés, territorialitás
/Gomb + kocka/
Kizárás /Exclusion/ 97
Pauli-elv
/Szerepjáték/
Reakció /Reaction/ 99
Kémiai reakciók, szerveskémia bevezetése
/szerepjáték/
Megmaradás /Conservation/ 101
Megmaradási törvények, kiválasztási szabályok
/Rubik-kocka/
Rendetlenség /Disorder/ 120
Irreverzibilitás, II. főtétel, entrópia, Maxwell-eloszlás
/Rubik-kocka/
Radioaktivitás /Activity/ 127
Radioaktiv bomlás valószinűségi törvényei
/Pénzérmék + kockák + gombok, számitógép/
Nyomozás /Detector/ 132
Radioaktív sugárzás gyengülése
/Számológép, számitógép/
Reaktor /Reactor/ 138
Atomreaktor kritikus mérete, reflektor, atombomba
/Háromszögletű zsetonok/
Tenyésztoreaktor /Breeder/ 140
Hasadéanyagok tenyésztése
/Gombok + pénzérmék + kocka/
Szaporodás /Replication/ 142
Élettan bevezetése
/Gomb, számítógép/
Élet /Life/ 148
Élettan bevezetése, élet keletkezése
/Gombok, számítógép/
Stratégia /Strategy/ 160
Populációbiológia, evolúció
/Gombok/
Környezet /Environment/ 169
Illeszkedés, kiválasztódás
/ gak, gombok, szerepjáték/
Túlélés /Survival/
Kölcsönös segítés, populációbiológia
/Gombok, számítógépek/
Küzdelem /Struggle/ 175
Populációbiológia: ragadozó-zsákmány
/Gomb + kocka, számológép, számitógép/
Káosz /Chaos/ 184
Mechanika lezárása, populációbiológia
/Számológép, számitógép/
Mutáció /Mutation/ 193
Genetika, populációbiológia,kiválasztás
/Kártyás szerepjáték/
Pletyka /Gossip/ 197
Molekuláris genetika
/Kocka/
Evolúció /Evolution/ 201
Ivartalan evolúció mutációk és szelekció révén
/Számítógép/
Öröklődés /Inheritance/ 212
Genetika, Mendel-szabályok ivaros szaporodásnál
/Gombák/
Önzetlenség /Altruism/ 216
Magatartásgenetika, rovarállamok
/Gombok/
Kérelem 223
Tartalom 224

Marx György

Marx György műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Marx György könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv