| Bevezető | 11 |
| Az augmentatív és alternatív kommunikáció: áttekintés | 21 |
| Az elmúlt húszezer, majd a legutóbbi harminc év története | |
| Mi köze az emberi jogoknak, a haditechnikának és a nyelvészetnek a gyógypedagógiához? | |
| Egy Nobel-díjra jelölt AAK-használó története | |
| Az AAK Magyarországon | |
| Az AAK-ra szoruló népesség; a csoportosítás lehetséges szempontjai; demográfiai adatok | 59 |
| A csoportosítás lehetséges szempontjai: kóreredet szerint, veleszületett vagy szerzett formák, átmeneti vagy végleges állapot | |
| Milyen szerepet kaphat az AAK? | |
| Hányan szorulnak a világon AAK-használatra? | |
| A normál emberi kommunikáció - a nyelv - és az AAK kapcsolata | 77 |
| Rendelkezik-e nyelvvel az, aki nem tud beszélni? | |
| A normális és a károsodott nyelvfejlődés | |
| A "közvetlen emberi kommunikáció" mint kommunikációs modell | |
| Alapvető különbségek a normál és a sérült, valamint a normál és az augmentált kommunikáció között | |
| Az AAK-rendszerek osztályozása (Taxonómia) | 129 |
| Rendszerezési lehetőségek a használó és kommunikációs partnere, a használat módja, technikái és eszközei, valamint az üzenethordozó rendszerek sajátosságai alapján | |
| Az AAK fajtáinak bemutatása | 149 |
| Segédeszközt igénylő, illetve segédeszközt nem igénylő rendszerek | |
| Mi az, amihez elég az ember saját teste, és mi az, ahol bizonyos technikák használatára szorulunk? | |
| Mikor elegendő a low tech, és mikor kell a high tech felé fordulnunk? | |
| A túl sok lehetőség közti választás problémái | |
| Az üzenethordozókhoz való hozzáférés, a kiválasztás és az üzenettovábítás gyakorlati kérdései; transzmissziós technikák | 195 |
| Nem elég a jó kommunikációs tábla vagy gép, azt használni is tudni kell | |
| A választás nehézségei | |
| Mikor válasszuk a direkt, és mikor az indirekt mutatást? | |
| A mutatási, ill. választási sebességet növelő technikák | |
| A technika szerepe és alkalmazási lehetőségei az AAK oktatás és használata során, a technika etnikai kérdései | 223 |
| A makogó nyúltól a fejegérig | |
| A hangadó gépek és a beszédfejlődés kapcsolata | |
| Amikor a számítógéphez való hozzászokás kívánatos eredménynek számít | |
| Az informatika akadálymentesítése | |
| Szabad-e Magyarországon megtanítani valakit drága és ritka kommunikációs segédeszközök használatára? | |
| A diagnosztika kérdései | 267 |
| Nem mozog, nem játszik és nem beszél: hogyan teszteljük? | |
| A megfigyelés szerepe | |
| A lehetséges kommunikációs partnerek | |
| Felmérés a mában, de a holnap számára | |
| A diagnosztikus munka jellemző gyógypedagógiai-pszichológiai nehézségei | |
| A magyar modell | |
| Az AAK oktatásának sajátosságai | 301 |
| Mikortól érdemes, lehet, szabad, kell elkezdeni az oktatást? | |
| A kezdő kliens | |
| A szótár összeállításának jelentősége | |
| Az oktatás céljának meghatározása: oktatás vagy kommunikáció | |
| Aki tud kérni és visszautasítani, az megtanulta kontrollálnia környezetét | |
| A motiválás eszközei | |
| Kié a szótár, az oktatóé vagy a használóé? | |
| Lehet-e káromkodni, a szexualitásról beszélni, kortársak szlengjét kommunikátoron rögzíteni? | |
| Az információs lap és a kommunikációs útlevél jelentősége | |
| A hatékonyság kérdései | 389 |
| A kommunikatív kompetencia összetevői és meghatározói | |
| Mi a cél, a hatékony oktatás vagy a hatékony használat? | |
| Tipikus helyzetek a kommunikációs alkalmak elmulasztására | |
| Az AAK-val kapcsolatos kártékony tévhitek | |
| A hatékonyság kérdései a kutatás szempontjából | |
| A tényeken alapuló gyakorlat bevezetésének nehézségei az AAK területén | |
| A kontroll nélküli kutatás szakmai és etnikai buktatói | |
| Ábrák jegyzéke | 441 |
| Táblázatok jegyzéke | 442 |
| Irodalomjegyzék | 443 |
| Részletes tartalomjegyzék | 459 |
| Angol nyelvű tartalomjegyzék | 469 |
| Névmutató | 479 |
| Tárgymutató | 485 |
| Nemzetközi szervezetek és cégek jegyzéke | 491 |
| Képek jegyzéke | 493 |
| Képtár | 497 |