| Általános tudnivalók | 5 |
| A tantervi anyag áttekintése | 8 |
| Tananyagbeosztás, követelmények | 10 |
| Módszertani ajánlások | 31 |
| 1-3. óra: A számok 200-ig | 32 |
| 4-6. óra: Összeadás és kivonás | 35 |
| 7-9. óra: Szorzás és osztás. Az 5-ös és a 10-es szorzótábla | 38 |
| 10. óra: A 2-es szorzótábla | 42 |
| 11. óra: Páros és páratlan számok | 43 |
| 12. óra: A műveletek sorrendje | 45 |
| 13-15. óra: Hosszúságmérés | 46 |
| 16-17. óra: Az űrtartalom mérése. A tömeg mérése | 49 |
| 18-19. óra: Kerek tízesek hozzáadása, elvétele | 50 |
| 20-21. óra: A 3-as, a 6-os és a 9-es szorzótábla | 52 |
| 22. óra: Maradékos osztás | 54 |
| 23. óra: Egyjegyű számok hozzáadása, elvétele | 56 |
| 24-25. óra: A 4-es és a 8-as szorzótábla. A 7-es szorzótábla | 57 |
| 26-27. óra: Zárójelek használata | 61 |
| 28-29. óra: Számok összeadása, kivonása 200-ig | 63 |
| 30-33. óra: Téglatest, kocka, téglalap, négyzet. Merőlegesség, párhuzamosság | 68 |
| 34-35. óra | 72 |
| 1. Felmérés | 72 |
| A számkörbővítés áttekintése | 73 |
| 36-38. óra: A számok 2000-ig | 74 |
| 39-41. óra: Műveletek kerek számokkal | 80 |
| 42. óra: Római számírás | 85 |
| 43-44. óra: Számok ábrázolása számvonalon | 86 |
| 45-46. óra: A számok kerekítése | 88 |
| 47-48. óra: Hosszúságmérés milliméterrel | 90 |
| 49-51. óra | |
| Űrtartalommérés | 92 |
| A tömegmérésről tanultak alkalmazása | 92 |
| 52. óra: Az összeg becslése | 94 |
| 53-57. óra: Írásbeli összeadás | 95 |
| 58-59. óra: 2. Felmérés | 101 |
| 60. óra: A különbség becslése | 102 |
| 61-65. óra: Írásbeli kivonás | 103 |
| 66-67. óra: Összetett feladatok | 113 |
| 68-69. óra: Egyenletek, egyenlőtlenségek | 116 |
| 70-74. óra: Vegyes feladatok | 117 |
| 75-76. óra: 3. Felmérés | 123 |
| 77-79. óra: Ellentétes mennyiségek | 123 |
| 80-83. óra: Geometriai játékok | 126 |
| 84-86. óra: A szorzás tulajdonságai. A szorzat becslése | 130 |
| 87-92. óra: Írásbeli szorzás | 133 |
| 93-94. óra: Következtetés egyről többre | 140 |
| 95-98. óra: Vegyes feladatok a szorzásra | 143 |
| 99-100. óra: 4. Felmérés | 150 |
| 101-102. óra: Hosszúságmérés kilométerrel | 151 |
| 103-104. óra: Űrtartalommérés hektoliterrel | 153 |
| 105-106. óra: Tömegmérés grammal | 155 |
| 107-108. óra: Az idő mérése | 157 |
| 109-110. óra: Az osztás tulajdonságai | 161 |
| 111-113. óra: Osztó, többszörös | 164 |
| 114-118. óra: Írásbeli osztás | 170 |
| 119-120. óra: Következtetés többről egyre | 175 |
| 121-124. óra: Vegyes feladatok az osztásra | 178 |
| 125-126. óra: 5. Felmérés | 184 |
| 127-132. óra: Ismerkedés a törtekkel | 184 |
| 133-134. óra: Nagyítás, kicsinyítés | 195 |
| 135-136. óra: Alaprajzok, térképek | 197 |
| 137-138. óra: Kerület | 198 |
| 139-141. óra: Terület | 200 |
| 142-143. óra: Testek építése, ábrázolása | 204 |
| 144-148. óra: A számoktól, műveletekről tanultak rendszerezése | 206 |
| 149-150. óra: 6. Felmérés | 223 |
| 151-152. óra: Hányféleképpen? | 224 |
| 153-155. óra: Kitekintés 10 000-ig | 228 |
| A felmérő feladatsorok értékelése | 233 |
| 1. felmérés | 234 |
| 2. felmérés | 236 |
| 3. felmérés | 240 |
| 4. felmérés | 242 |
| 5. felmérés | 245 |
| 6/I. felmérés | 247 |
| 6/II. felmérés | 250 |
| A tájékozódó felmérő feladatsorok értékelése | 253 |
| 1. tájékozódó felmérés | 253 |
| 2. tájékozódó felmérés | 253 |
| 3. tájékozódó felmérés | 254 |
| 4. tájékozódó felmérés | 254 |
| 5. tájékozódó felmérés | 255 |