1.042.810

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Matematika 3. program

Általános iskola 3. osztály számára

Szerkesztő

Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 237 oldal
Sorozatcím: Calibra Könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-16-2847-7
Megjegyzés: Harmadik átdolgozott kiadás. Tankönyvi szám: CAE 179. Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egységes program az alsó és a felső tagozat számára
A 3. osztály számára írt taneszközök olyan tankönyvcsalád részei, amely 1. osztálytól 8. osztályig, majd az érettségiig egységes koncepció... Tovább

Előszó

Egységes program az alsó és a felső tagozat számára
A 3. osztály számára írt taneszközök olyan tankönyvcsalád részei, amely 1. osztálytól 8. osztályig, majd az érettségiig egységes koncepció alapján építi fel a matematika - tananyagot. Ezért az alsó tagozatos tankönyvek előzményei a felső tagozatban általánosan használt matematikakönyveknek.
Ha az alsó tagozatban nem ugyanabból a tankönyvcsaládból tanítjuk a matematikát, mint a felső tagozatban, akkor 5. osztályban mintegy 4-6 hónap alatt tudjuk kiküszöbölni azokat a hiányosságokat, amelyek az eltérő koncepcióból, követelményekből és tananyagból adódnak. Ez nemcsak a tanító és a felső tagozatos matematikatanár összehangolt munkáját nehezíti meg, hanem súlyos gondot okozhat a felső tagozatba lépő gyermekek beilleszkedésében is.
Az egységes tankönyvcsalád alkalmazása lehetőséget nyújt a tananyag azonos elvek és követelmények szerinti felépítésére, ami zökkenőmentessé teheti az alsó és a felső tagozat közti átmenetet.
3. osztályban ezt az egységes rendszert a következő kiadványok képviselik:
Matematika 1-8. Mintatanterv
A szerzők figyelembe vették a Kerettanterv előírásait, matematikatanításunk hagyományait, a különböző követéses vizsgálatok és felmérések eredményeit, az eltérő körülmények között dolgozó iskolák igényeit (szociális háttérből adódó különbségek, heti óraszám, képesség szerinti bontás stb.). Ez a tantervi minta könyv alakban vagy lemezen térítésmentesen kapható a Műszaki Könyvkiadónál.
Matematika 3. Program
A tankönyv alapjául szolgáló program felépítése biztosítja, hogy az alsó tagozat végére a gyermekek magas szinten teljesítsék a Kerettanterv negyedik osztályos követelményrendszerét.
A program első részében részletes, 1-3 órás tömbökre lebontott tananyagbeosztás van. Ebben taglaljuk az ajánlott hat felméréshez kapcsolódó, illetve a félév végi és az év végi (minimumszintű és a minimumszintet meghaladó) követelményeket is.
A program második részében módszertani ajánlásokat találunk, amelyek a konkrét anyagrészekhez és a feladatok megoldásához kapcsolódnak. A befejező rész a követelményrendszert lefedő felmérő feladatsorok értékelését tartalmazza.
A mintatanterv, a program, illetve a közölt tananyagbeosztás csak ajánlás. A tananyagot a helyi tanterv tartalmazza. A feldolgozás mélységének és ütemének megállapítása a tanító joga és kötelessége. Ehhez elsősorban az osztályába járó gyermekek képességeit kell figyelembe vennie a helyi tanterv ajánlásai mellett.
A tankönyv és a gyakorlófeladatokat tartalmazó munkafüzet kétféle változatban jelent meg. Vissza

Tartalom

Általános tudnivalók 5
A tantervi anyag áttekintése 8
Tananyagbeosztás, követelmények 11
Módszertani ajánlások 34
A számok 200-ig 35
Összeadás és kivonás 37
Szorzás és osztás 40
Az 5-ös és a 10-es szorzótábla 42
A 2-es szorzótábla 43
Páros és páratlan számok 44
A műveletek sorrendje 45
Hosszúságmérés 46
Az űrtartalom mérése 49
A tömeg mérése 50
Kerek tízesek hozzáadása, elvétele 50
A 3-as, a 6-os és a 9-es szorzótábla 52
Maradékos osztás 53
Egyjegyű számok hozzáadása, elvétele 55
A 4-es és a 8-as szorzótábla 56
A 7-es szorzótábla 57
Zárójelek használata 59
Számok összeadása, kivonása 200-ig 60
Merőlegesség, párhuzamosság 65
Téglatest, kocka, téglalap, négyzet 67
1. tájékozódó felmérés, gyakorlás 69
1. felmérés 69
A szám körbővítés áttekintése 70
A számok 2000-ig 71
Műveletek kerek számokkal 76
Római számírás 80
Számok ábrázolása számvonalon 82
A számok kerekítése 83
Hosszúságmérés milliméterrel 85
Űrtartalommérés 86
A tömegmérésről tanultak alkalmazása 87
Az összeg becslése 88
írásbeli összeadás 89
2. tájékozódó felmérés 94
2. felmérés 94
A különbség becslése 95
írásbeli kivonás 95
3. tájékozódó felmérés 104
Összetett feladatok 105
Egyenletek, egyenlőtlenségek 107
Vegyes feladatok 108
3. felmérés 113
Ellentétes mennyiségek 113
Geometriai játékok 116
A szorzás tulajdonságai 119
A szorzat becslése 123
Írásbeli szorzás 125
Következtetés egyről többre 131
Vegyes feladatok a szorzásra 133
4. tájékozódó felmérés 139
4. felmérés 139
Hosszúságmérés kilométerrel 140
Űrtartalommérés hektoliterrel 141
Tömegmérés grammal 143
Az idő mérése 145
Az osztás tulajdonságai 148
Osztó, többszörös 151
Írásbeli osztás 156
Következtetés többről egyre 161
Vegyes feladatok az osztásra 163
5. tájékozódó felmérés 169
5. felmérés 169
Ismerkedés a törtekkel 169
Nagyítás, kicsinyítés 178
Alaprajzok, térképek 180
Kerület 181
Terület 182
Testek építése, ábrázolása 187
Ismétlés, rendszerezés 188
6. felmérés 206
Hányféleképpen? 206
Biztos, lehetséges, lehetetlen 210
Kitekintés 10 000-ig 211
A felmérő feladatsorok értékelése 216
1. felmérés 217
2. felmérés 220
3. felmérés 222
4. felmérés 225
5. felmérés 227
6/I. felmérés 229
6/II. felmérés 231
A tájékozódó felmérő feladatsorok értékelése 234
1. tájékozódó felmérés 234
2. tájékozódó felmérés 234
3. tájékozódó felmérés 235
4. tájékozódó felmérés 235
5. tájékozódó felmérés 236
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem