| Általános tudnivalók | 5 |
| A tantervi anyag áttekintése | 8 |
| Tananyagbeosztás, követelmények | 11 |
| Módszertani ajánlások | 30 |
| Az év eleji ismétlés módszertani vonatkozásai | 30 |
| A számok 20 000-ig | 31 |
| Tájékozódás a számegyenesen | 34 |
| Számok kerekítése | 36 |
| Mit árul el a szám utolsó számjegye? | 37 |
| Az összeadás és a kivonás tulajdonságai | 40 |
| Írásbeli összeadás, kivonás | 44 |
| Gyakorlás, 1. tájékozódó felmérés | 47 |
| A szorzás értelmezése, tulajdonságai | 51 |
| Írásbeli szorzás egyjegyű szorzóval | 53 |
| Gyakorlás, 2. tájékozódó felmérés | 56 |
| Az osztás értelmezése, tulajdonságai | 58 |
| Írásbeli osztás egyjegyű osztóval | 60 |
| Gyakorlás, 3. tájékozódó felmérés | 61 |
| A műveletek sorrendje | 62 |
| 1. felmérés | 66 |
| Hosszúságmérés | 66 |
| Kerület | 69 |
| Távolságmérés térképen | 70 |
| Űrtartalommérés | 72 |
| Tömegmérés | 73 |
| 4. tájékozód felmérés | 75 |
| Szorzás 10-zel, 100-zal, 1000-rel | 76 |
| Írásbeli szorzás kétjegyű szorzóval | 76 |
| Gyakorlás, 5. tájékozódó felmérés | 79 |
| 2. felmérés | 86 |
| Merőlegesség, párhuzamosság | 86 |
| A derékszög | 87 |
| Síkidomok, sokszögek | 89 |
| Testek | 89 |
| Testek ábrázolása; gyakorlás, rendszerezés, 6. tájékozódó felmérés | 93 |
| 3. felmérés (alapóraszám) | 95 |
| Ellentétes mennyiségek | 95 |
| Tört, törtrész | 97 |
| Euróval fizetünk | 102 |
| 7. tájékozódó felmérés | 104 |
| Osztás 10-zel, 100-zal, 1000-rel | 105 |
| Írásbeli osztás kétjegyű osztóval | 105 |
| Gyakorlás, 8. tájékozódó felmérés | 108 |
| Következtetés többről többre | 113 |
| Időmérés | 116 |
| 3. felmérés (redukált óraszám) | 119 |
| 4. felmérés (alapóraszám) | 119 |
| Területmérés | 119 |
| Téglatest építése | 124 |
| Osztó, többszörös | 125 |
| Sorozatok | 128 |
| Összefüggések, grafikonok | 132 |
| 9. tájékozódó felmérés | 126 |
| 9. tájékozódó felmérés | 136 |
| Egyenletek, egyenlőtlenségek | 136 |
| 5. felmérés (alapóraszám) | 139 |
| Tükrözés, tükrösség | 139 |
| Hasonlóság, egybevágóság | 141 |
| Ismétlés: számfogalom, mérés, geometria | 143 |
| 4. felmérés (redukált óraszám) | 147 |
| 6. felmérés (alapóraszám) | 154 |
| Ismétlés: tört, törtrész, műveletek, szöveges feladatok | 148 |
| 5. felmérés (redukált óraszám) | 154 |
| 7. felmérés (alapóraszám) | 158 |
| Összeadás, kivonás a 100 000-es számkörben | 158 |
| Szorzás a 100 00-es számkörben | 165 |
| 1-es a szorzóban | 165 |
| Szorzás háromjegyű szorzóval | 166 |
| 0 a szorzóban | 167 |
| Osztás a 100 000-es számkörben | 169 |
| Összetett feladatok | 172 |
| 7. felmérés (alapóraszám) | 175 |
| Kitekintés 1 000 000-ig | 175 |
| Hányféleképpen? | 179 |
| Hányféleképpen? | 179 |
| Valószínűségi játékok | 183 |
| Játékos feladatok | 186 |
| A tájékozódó felmérő feladatsorok értékelése | 195 |
| A felmérő feladatsorok értékelése | 195 |
| 1. tájékozódó felmérés | 197 |
| 2. tájékozódó felmérés | 198 |
| 3. tájékozódó felmérés | 199 |
| 4. tájékozódó felmérés | 200 |
| 5. tájékozódó felmérés | 201 |
| 6. tájékozódó felmérés | 201 |
| 7. tájékozódó felmérés | 202 |
| 8. tájékozódó felmérés | 203 |
| 9. tájékozódó felmérés | 204 |
| 1. felmérés | 205 |
| 2. felmérés | 207 |
| 3. felmérés (alapóraszám) | 209 |
| 3. felmérés (redukált óraszám) | 211 |
| 4. felmérés (alapóraszám) | 213 |
| 5. felmérés (alapóraszám) | 215 |
| 6. felmérés (alapóraszám) 4. felmérés (redukált óraszám) | 217 |
| 7. felmérés (alapóraszám) 5. felmérés (redukált óraszám) | 219 |