| Bevezetés | |
| A Maya előtt bevezetés | |
| A fejezet tartalmából | 1 |
| A színek alapjai | 1 |
| Színkeverés:: szubtraktív és additív | 2 |
| HSV és RGB | 3 |
| Képösszeállítás, kompozíció | 4 |
| Fényesség és kontraszt | 4 |
| Negatív tér | 5 |
| A vászon felosztása | 6 |
| Világítási 1x1 | 7 |
| Hagyományos megvilágítási modell | 7 |
| Kamerák és perspektíva | 8 |
| Látószög és perspektíva | 8 |
| Iránypontok és a perspektíva | 9 |
| Rendezési 1x1 | 10 |
| A vágás és a cselekmény vonala | 10 |
| A jelenet mozgása | 11 |
| A kamera mozgása | 11 |
| Bevezetés a számítógépes grafikába | 11 |
| Vektorok és képpontok | 11 |
| 2D és 3D | 12 |
| Input és output | 13 |
| Bibliográfia | 17 |
| Összefoglalás | 18 |
| Ismerkedés a Mayával | |
| A fejezet tartalmából | 19 |
| A Maya áttekintése | 21 |
| A kezünk elhelyezése | 22 |
| Az egér három gombjának használata | 22 |
| A szóköz használata | 22 |
| A nézet kezelése | 23 |
| Nézet elmentése | 23 |
| A Maya felhasználói felülete | 24 |
| A menüsor | 26 |
| A tulajdonságablak | 27 |
| Az állapotsor | 28 |
| Panelmenük | 31 |
| A Gyorsmenü | 37 |
| Összefoglalás | 38 |
| A Maya kezelése | |
| A fejezet tartalmából | 39 |
| Objektumok létrehozása | 40 |
| Primitívek létrehozása | 41 |
| Fények létrehozása | 41 |
| Kamerák létrehozása | 42 |
| Objektumok kijelölése | 42 |
| Egyszerű kijelölések | 42 |
| Kijelölések hozzáadása és eltávolítása | 43 |
| Kijelölési opciók az Edit menüben | 43 |
| Objektumok területkijelölése | 44 |
| Objektumok lasszókijelölése | 44 |
| Gyors kijelölés | 44 |
| Gyors készletkijelölés | 45 |
| Kijelölési maszkok | 45 |
| Listából történő kijelölés: a Kijelölő | 46 |
| Objektumok transzformálása | 46 |
| Transzformációk használata | 47 |
| Elforgatás illesztése | 48 |
| Összetett objektumok transzformálása | 48 |
| Objektumok duplikálása | 49 |
| Továbbfejlesztett duplikálás: sorrendi duplikálás | 49 |
| Példányok duplikálása, előzményegráf vagy beviteli kapcsolatok | 49 |
| Objektumok törlése | 50 |
| Törlés típusonként | 51 |
| Tengelypontok | 51 |
| Ideiglenes illlesztés | 51 |
| Hierachia | 52 |
| Csoportosítás | 52 |
| Objektumok összekapcsolása és szétválasztása | 53 |
| Összekapcsolás és csoportosítás: mi a különbség? | 53 |
| Objektumok megjelenítése | 54 |
| Összefoglalás | 59 |
| Belevágunk: az első animációnk | |
| A fejezet tartalmából | 61 |
| Új projekt elkezdése | 63 |
| A projektmappák rendszerezése | 65 |
| Projektünk jelenetelemeinek létrehozása | 65 |
| Animáció hozzáadása jelenetünkhöz | 78 |
| Anyagok és fény hozzáadása a jelenethez | 83 |
| A jelenet befejezése | 88 |
| A renderelés megtekintése | 90 |
| Összefoglalás | 91 |
| A NURBS modellezás alapjai | |
| A fejezet tartalmából | 93 |
| Mik azok a NURBS-ök? | 95 |
| A NURBS-ök mint modellezési technika választása | 95 |
| Egyéni menük és felhasználói felület | 97 |
| A felhasználói felület testre szabása és az egyéni menük betöltése | 97 |
| A Gyorsmenü testre szabása | 99 |
| Az öreg ház létrehozása | 102 |
| Új projekt kezdése | 102 |
| A tető készítése | 103 |
| A ház felépítése | 110 |
| Összefoglalás | 119 |
| További NURBS modellezés | |
| A fejezet tartalmából | 121 |
| További NURBS-ök | 122 |
| A ház finomítása | 123 |
| A ház kéményének megépítése | 140 |
| További elemek hozzáadása a házhoz | 148 |
| Összefoglalás | 156 |
| Modellezés poligonokkal | |
| A fejezet áttekintése | 157 |
| Karaktermodellezés poligonokkal | 159 |
| Kockánk beállítása a modellezéshez | 161 |
| A lény fejének létrehozása | 164 |
| Kép betöltése támpontonként | 165 |
| A fej modellezése | 167 |
| A Poligon hasító eszköz használata | 171 |
| Összefoglalás | 190 |
| Anyagok | |
| A fejezet tartalmából | 191 |
| Az anyagok áttekintése | 192 |
| Kirándulás a Hiperárnyalásba | 193 |
| Létrehozási oszlop | 194 |
| A fülpanelek | 194 |
| Alapvető anyagtípusok | 195 |
| Lambert | 195 |
| Phong | 196 |
| PhongE | 196 |
| Blinn | 196 |
| Anisotropic | 196 |
| Egyebek: réteges shader, anyag textúra, felület shader és háttér használata | 196 |
| Anyagok beállításai | 197 |
| A Színválasztó | 200 |
| Alapvető anyagok hozzáadása a házunkhoz | 205 |
| Alapértelmezett fények beállítása | 206 |
| Textúraleképezés | 212 |
| Leképezési koordináták | 212 |
| A Maya interaktív textúra elhelyezése | 213 |
| Procedurális mapek 2D versus 3D | 213 |
| 3D festés | 219 |
| Interaktív textúrázás | 219 |
| Textúraleképezés hozzáadása az alapanyagokhoz | 222 |
| Rücskös leképezés | 230 |
| A textúrák és a rücskös leképezés összehangolása | 231 |
| Összefoglalás | 237 |
| Megvilágítás | |
| A fejezet tartalmából | 239 |
| Miért fontos a megvilágítás? | 240 |
| A Mayában elérhető fénytípusok | 241 |
| A sportfények attribútumai | 245 |
| Egyéb fénytípusok | 2487 |
| Környező fény | 256 |
| Árnyékok a Mayában | 257 |
| Mélységtérképes árnyékok | 257 |
| Raytrace-elt árnyékok | 260 |
| Közös fényattribútumok | 260 |
| Intenzitás | 263 |
| "Alapértelmezésben megvilágít" attribútum | 264 |
| Szórt kibocsátás és tükröző kibocsátás | 264 |
| Szín | 265 |
| Elhalási arány | 265 |
| Összefoglalás | 268 |
| Az animáció alapjai | |
| A fejezet tartalmából | 269 |
| Az animációs eszközök és kezelői felület | 271 |
| Az animáció beállítása | 271 |
| Animációtípusok | 273 |
| Útvonalanimáció | 273 |
| Nem lineáris animáció | 274 |
| Kulcsképes animáció | 274 |
| A Grafikonszerkesztő használata | 277 |
| Az animáció lejátszása | 282 |
| Összefoglalás | 284 |
| Karakteranimálás | |
| A fejezet tartalmából | 317 |
| Kamerák | 319 |
| Kamerák létrehozása | 319 |
| Kamerabeállítások | 321 |
| A kamera animálása | 322 |
| Előnézet a Playblast-tal | 326 |
| Az animáció renderelése | 327 |
| Render Globals beállítások | 327 |
| Állókép renderelése | 328 |
| Renderelési feladat beállítása | 329 |
| A renderelés beállítása | 336 |
| Összefoglalás | 338 |
| Festési effektek | |
| A fejezet tartalmából | 339 |
| A Festési effektek, hatások áttekintése | 340 |
| Ecsetek és ecsetvonások | 341 |
| A Festési effektek bekapcsolása | 342 |
| A Festési effektek elindítása | 342 |
| A Festési effektek használata | 342 |
| Az ecsetvonások használata | 349 |
| Ecsetvonások kijelölése | 349 |
| Festési effektek ecsetvonás létrehozása NURBS görbével | 349 |
| Ecsetbeállítások másolása és beillesztése | 350 |
| Görbék és ecsetvonások egyszerűsítése | 350 |
| Összefoglalás | 362 |
| Részecskerendszerek és dinamika | |
| A fejezet tartalmából | 363 |
| Merev test dinamika | 365 |
| Aktív és passzív testek | 365 |
| Mezők | 368 |
| Kényszerek | 369 |
| Merev test beállítása | 369 |
| Részecskék | 373 |
| Részecskék létrehozása | 374 |
| Részecsketípusok | 374 |
| Részecskeanyagok és -kor | 377 |
| Részecskék befolyásolása | 377 |
| Rugalmas test dinamika | 385 |
| Rugalmas test rendszer létrehozása | 385 |
| Rugók hozzáadása | 385 |
| Összefoglalás | 388 |
| Következő lépéseink: hatékonyság és művésziesség | |
| A fejezet tartalmából | 389 |
| Miért tart ilyen sokáig a renderelés? | 390 |
| A renderelés jellemzőinek beállításai | 390 |
| Objektumattribútumok | 391 |
| Anyagtípusok | 391 |
| Kameraeffektek | 391 |
| Tételes renderelés a Mayában | 392 |
| Önálló tételes renderelés a parancs prompttal | 392 |
| Tételes renderelés szolgagépekkel | 394 |
| A munkafolyamat fejlesztése | 395 |
| Saját egyéni menük létrehozása | 395 |
| Egy vagy több feladat automatizálása: gyorsbillentyű, egyéni menü vagy Shelf | 401 |
| Maya 4.5 Shelfek | 406 |
| Segítő objektumok: rendezés és szabályozás | 407 |
| Kompozitálás | 410 |
| Kompozitálók használata | 412 |
| A Use Background anyag és az alfa csatornák használata | 412 |
| Gondolkodjunk rétegekben | 413 |
| A Maya rétegrenderelése | 414 |
| Külső plug-in-ek, anyagok és szkriptek telepítése | 414 |
| Saját anyagkönyvtárak létrehozása | 416 |
| Búcsúgondolatok | 417 |
| A technikákról | 417 |
| Ha animátorként szeretnénk karriert kezdeni | 418 |
| Összefoglalás | 419 |
| Maya gyorstalpaló Max felhasználóknak | |
| Különbségek a nézetablaki navigációban | 421 |
| A kezelői felület közötti különbségek | 422 |
| A Nézetablak mód és az elrendezés közötti különbségek | 424 |
| Az objektumok kezelése közötti különbségek | 426 |
| A modellek létrehozása és szerkesztése közötti különbségek | 428 |
| A jelenet szervezése közötti különbségek | 430 |
| A modellezési segédeszközök közötti különbségek | 432 |
| A megvilágításbeli különbségek | 433 |
| Az anyagok közötti különbségek | 435 |
| Az animáció létrehozása közötti különbségek | 438 |
| Az előnézet és renderelés közötti különbségek | 439 |
| Utóeffektek | 441 |
| Környezeti effektek | 441 |
| Szkriptelés | 442 |
| Részecskék és dinamika | 442 |
| Importálás/Exportálás Mayából Maxbe | 442 |
| Maya gyorstalpaló LightWave felhasználóknak | |
| Általános különbségek | 443 |
| Különbségek a nézetablak navigációjában | 444 |
| Különbségek a modellek létrehozásában és szerkesztésében | 445 |
| Különbségek a megvilágításban | 446 |
| Különbségek az anyagokban | 446 |
| Különbségek az animáció létrehozásában | 447 |
| Különbségek az előnézetben és renderelésben | 448 |
| Utóeffektek | 448 |
| Importálás/Exportálás LightWave-ből Mayába | 449 |
| Tárgymutató | 451 |
| CD-mellékletek | 462 |