1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Médiaetika

Szerző
Fordító

Kiadó: Bagolyvár Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 364 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-9197-27-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A nyomtatott és az elektronikus sajtó munkásai, de a reklám és a PR-szakemberek is, nap mint nap beleütköznek etikai problémákba. Ahhoz, hogy ezeket képesek legyenek tévedhetetlenül felismerni és hozzáértően kezelni, nem nélkülözhetik a világos irányelveket és mások gyakorlati tapasztalatait. A Médiaetika ezekkel foglalkozik. Joggal számíthat hát mindazok érdeklődésére, akik művelik és tanulják e felelős hivatást, vagy laikusként is felelősséget éreznek a közügyek iránt.
A könyv átfogóan és az egyetemi tankönyvekre jellemző igényességgel, mégis mozgalmasan és színesen tárgyalja e fontos és időszerű témát. Elemzi a médiák szerepét a demokratikus társadalomban, a tárgyilagosság problémáját, foglalkozik a tényfeltáró tudósítás, a hírgyűjtés, a hírcsomagolás, a szerkesztői munka etikai vonatkozásaival, és a PR-munka kapcsán kitér a választási kampányok etikai kérdéseire is.
Minden fejezet végén feladatok találhatók, amelyek segítik az olvasót, hogy gyakorlatot szerezzen az etikai... Tovább

Fülszöveg

A nyomtatott és az elektronikus sajtó munkásai, de a reklám és a PR-szakemberek is, nap mint nap beleütköznek etikai problémákba. Ahhoz, hogy ezeket képesek legyenek tévedhetetlenül felismerni és hozzáértően kezelni, nem nélkülözhetik a világos irányelveket és mások gyakorlati tapasztalatait. A Médiaetika ezekkel foglalkozik. Joggal számíthat hát mindazok érdeklődésére, akik művelik és tanulják e felelős hivatást, vagy laikusként is felelősséget éreznek a közügyek iránt.
A könyv átfogóan és az egyetemi tankönyvekre jellemző igényességgel, mégis mozgalmasan és színesen tárgyalja e fontos és időszerű témát. Elemzi a médiák szerepét a demokratikus társadalomban, a tárgyilagosság problémáját, foglalkozik a tényfeltáró tudósítás, a hírgyűjtés, a hírcsomagolás, a szerkesztői munka etikai vonatkozásaival, és a PR-munka kapcsán kitér a választási kampányok etikai kérdéseire is.
Minden fejezet végén feladatok találhatók, amelyek segítik az olvasót, hogy gyakorlatot szerezzen az etikai problémák megoldásában. A könyvet a legfontosabb amerikai médiaszervezetek etikai kódexei zárják.
A Médiaetika sorait a demokráciáért és a tisztességes tájékoztatásért érzett felelősség hatja át. A bevezető fejezetben a következőket olvashatjuk:

"...Az alkotmány első kiegészítése kizárja, hogy a médiáktól bármilyen külső tekintély számon kérje a felelősséget, így ennek a számonkérő tekintélynek a szakmán belülről kell jönnie..., de a »szakmán belülről« valójában azt jelenti, hogy a »szakmát gyakorló személyen belülről«... Az, hogy az egyéntől elvárjuk a belülről jövő felelősséget... nem olyan irreális igény, mint amilyennek az első pillanatra tűnik. Mi más lenne a demokratikus kormányzás, ha nem egy széleskörűen elfogadott igény, hogy az egyének hajlandók legyenek alávetni magukat a többségi döntéseknek? A demokrácia a kormányzás kockázatos formája, ami azon a meggyőződésen alapul, hogy az eszközök fontosabbak, mint a cél. A tekintélyelvű kormányzás ezzel szemben a célra helyezi a hangsúlyt... A demokrácia alapja a jól tájékozott köz, és a köz tájékoztatása a médiák feladata." Vissza

Tartalom

Bevezetés - Demokrácia és etika12
A másik oldal14
Az etika kétféle megközelítése18
A végleges döntések meghozatala22
Különböző esetek24
Az erkölcs gyökerei25
Gyakorlatok31
Életút: John Stuart Mill32
A kétféle normarendszer konfliktusa36
A közérdek és a médiák39
Elidegenedés és szabadság40
Szabadság és sajtószabadság43
A ma problémái45
A tömegmédiák - egyoldalú utcák46
A vezető médiák48
A különböző médiák közönsége50
Gyakorlatok54
Életút: David Halberstram55
Újságírói erények58
Közérdeklődés és az általánosan elfogadott értékek58
Az újságírás aranyszabálya60
A szaktudás etikája62
Célok és szándékok63
A bölcsesség erénye65
Gyakorlatok66
Életút: Sissela Bok67
A várakozással teli közönség70
A negativizmus osztályozása74
Mit vár az olvasó75
Támadás és védekezés76
A közönség elidegenedése78
A társadalom információigénye80
A magánélet sérthetetlenségének etikája83
A közönség joga a tájékozódáshoz85
Gyakorlatok86
Életút: Wilbur Schramm86
Eloszlatni a homályt a tárgyilagosság körül90
A tárgyilagosság meghatározása91
Igazság és vélemény92
Bírálat95
A tárgyilagosság mint védelem99
A pszeudocselekmények kezelése105
Gyakorlatok108
Életút: Gary Atkins109
A hírgyűjtés etikája112
A fény küldetése113
Az igazság: becsületesség működés közben114
A megtévesztés115
Igazságosság: korrektség mindenkivel szemben117
A riporteri hivatás megsértése117
A források megtévesztése121
Érdekek ütköztetése - összeférhetetlenség124
Kinek használ? Ki az, aki fizet?126
Gyakorlatok127
Életút: David Shaw128
A tényfeltáró-újságírás normái132
A tényfeltáró-újságírás története133
A tényfeltárás vágya137
A vallomások fajtái142
Tényfeltáró újságírás, 1. eset145
Tényfeltáró újságírás, 2. eset150
Televíziós tényfeltáró-riporterek153
Gyakorlatok155
Életút: Jack Anderson156
A hírcsomagolás etikája160
A szerkesztők küldetése161
A szerkesztő mint alkotó162
A hírek szelektálásának etikája167
A szerkesztés - igazságtevés168
Az olvasószerkesztés etikája169
Az irányítás etikája170
Katonai újságok szerkesztése172
Gyakorlatok175
Életút: Seymour Hersh176
Vizuális kommunikáció180
A magánélet kérdése a fotóriportban181
Televízió190
Gyakorlatok192
Életút: Susan Sontag193
A meggyőzés etikája196
A reklám és a pénz198
A reklám és az elektronikus médiák202
Az elektronikus médiák költségei203
A médiák visszaélései a reklámozókkal204
PR - Public Relations205
A PR meghatározása207
A PR mint üzlet208
Hogyan dolgozhat egy egyetemi PR-szakember209
Kapcsolat a felül lévőkkel209
Egy konfrontáció210
Minden eset különböző211
A tudomány és a PR211
PR harci zónák212
Gyakorlatok213
Életút: Robert W. Beyers213
A szexizmus kezelése218
Salinger két története219
Nők a szexizmusról221
Playboy, férfiak és nők223
A diákok válaszai226
Hogyan írjunk a nőkről?235
Gyakorlatok237
Életút: D. J. Salinger237
Szerkesztői vezetés240
Szerkesztői vezetés az egyetemen240
Szakszerű szerkesztőségi vezetés244
A rutin vaksága245
A nyomásgyakorló csoportok befolyása246
A nagyság gyengeséget jelent247
Az intézményi etikai kódex kidolgozása250
A cél fontossága252
Gyakorlatok253
Életút: John Fischer253
Médiakódexek256
A kódexek összehasonlítása257
A Szigma Delta Khí-kódex259
A Washington Post kódexe260
A filmkódex262
A rádiókódex263
A televíziós kódex265
Szenációhajhászás, bűnözés és erőszak267
A részletekben megnyilatkozó erkölcs269
Realizmus és az írás271
Filmek és tévéműsorok273
Gyakorlatok275
Életút: Jack Valenti276
Sajtótájékoztatók és ombudsmanok278
Helyi sajtótanácsok278
Az Amerikai Nemzeti Sajtótanács282
A Brit Sajtótanács285
A munkacsoport ajánlásai287
Az Amerikai Nemzeti Sajtótanács működése288
Ombudsmanok292
A belsők bírálata294
A Washington Post ombudsmanja296
Casey tanácsa298
Gyakorlatok299
Életút: Elie Abel299
A. függelék
American Society of Newspaper Editors Statement of Principles (Az Amerikai Újságszerkesztők Tanácsának Alapelvei)303
Society of Professional Journalists, Sigma Delta Chi, Code of Ethics (A Hivatásos Újságírók Szigma Delta Khí Társaságának Etikai Kódexe)304
Washington Post Standards and Ethics (Alapelvek és etika)307
B. függelék
The Movie Rating System 1978 (Filmminősítő-rendszer) Motion Picture Association of America MPAA (Amerikai Filmszövetség)311
C. függelék
The Radio Code (A rádiós kódex) National Association of Broadcasters (Műsorszórók Országos Szövetsége)316
D. függelék
The Television Code (A televíziós kódex) National Association of Broadcasters (Műsorszórók Országos Szövetsége)327
E. függelék
Declaration of Principles (Alapelvek Nyilatkozata) Public Relations Society of America (PRSA) (Amerikai PR Társaság)343
F. függelék
Standards of Practice of the American Association of Advertising Agencies (Az Amerikai Reklámügynökségek Szövetségének működési alapelvei)349
G. függelék
National Press Photographers Association, Inc. (Sajtófényképészek Országos Szövetsége) Code of Ethics (Etikai Kódex)352
Tárgymutató355
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Médiaetika
Állapot:
1.980 ,-Ft
16 pont kapható
Kosárba
konyv