| Bevezető | 7 |
| Előszó | 7 |
| Javaslatok a holokauszt oktatási csomag használatához | 7 |
| A Task Force Oktatási Munkacsoportjának ajánlásai a holokauszt oktatásához | 10 |
| Miért tanítsunk a holokausztról? | 10 |
| Mit tanítsunk a holokausztról? | 11 |
| Hogyan tanítsunk a holokausztról? | 13 |
| Illy Luca: Vizuális történelem a tanórán - A Holocaust szemei című dokumentumfilm segítségével | 26 |
| Az óra célja, szükséges eszközei | 26 |
| 1. feladatlap - Címszavak | 29 |
| 2. feladatlap - Egy szó | 30 |
| 3. feladatlap - Gondolatok, idézetek | 32 |
| Beró László: Szász János A Holocaust szemei című filmje | 33 |
| A film feldolgozásának javasolt egységei | 33 |
| Beró László: A Film és a Tankönyv közös feldolgozása | 35 |
| Bevezető | 35 |
| Tantervi célok a tankönyv feldolgozásához | 35 |
| Célok és feladatok | 35 |
| Fejlesztési követelmények | 36 |
| A bevezető óra menetének ismertetése | 36 |
| A feldolgozásra kerülő témakörök | 37 |
| Tantervi javaslat Hosszú Gyula utak a holokauszthoz, történetek a holokausztról című könyvének feldolgozására | 38 |
| 1. témakör: Az ókori antiszemitizmustól a modern antiszemitizmusig | 38 |
| 2. témakör: Asszimiláció és antiszemitizmus az Osztrák-Magyar Monarchiában. | |
| A zsidóság Magyarországon és Kelet-Európában | 39 |
| 3. témakör: A nmezetiszocializmus hatalomra jutása Németországban | 40 |
| 4. témakör: A náci zsidóüldözés | 41 |
| 5. témakör: A magyar zsidóság sorsa a német megszállásig | 42 |
| 6. témakör: A magyar zsidóság sorsa a német megszállás után | 42 |
| Kovács Mónika: Témakörök és feldolgozási javaslatok a holokauszt oktatásához | 44 |
| A holokauszt az emberi jogok kontextusában | 44 |
| Az órák leírása | 44 |
| A holokauszt fogalma | 44 |
| Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata | 45 |
| A Holocaust szemei című film megtekintése | 45 |
| Az emberi jogok védelme: a világ a holokauszt után | 46 |
| Szemelvények és feladatlapok | 48 |
| A holokauszt szóról | 48 |
| Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata | 49 |
| A népirtás bűntettének megelőzése és megbüntetése tárgyában | |
| 1948. év december 9. napján kelt nemzetközi egyezmény | 53 |
| Raphael Lemkin | 55 |
| II. Zsidó történelem, hagyomány és identitás | 56 |
| Az órák leírása | 56 |
| Kultúra és tradíció | 56 |
| Zsidó diaszpóra Európában az emancipáció koráig | 57 |
| A társadalmi távolság csökkenése zsidók és nem-zsidók között a XIX. században | 59 |
| Szemelvények és feladatlapok | 61 |
| Zsidó hagyomány | 61 |
| Száraz Miklós György: A stetl | 62 |
| A tolerancia fokozatai (Tanulói példány) | 65 |
| A tolerancia fokozatai (Tanári példány) | 66 |
| Zsidókra vonatkozó korlátozások Nyugat-Európában a középkorban | 67 |
| Az emancipáció Zsidó és nem zsidó ellenzőinek és támogatóinak érvei | 68 |
| Társadalmi távolságok | 70 |
| A társadalmi távolság csökkenése zsidók és nem-zsidók között a XIX. században | 71 |
| Háttérolvasmányok | 73 |
| Kultúra, kultúrák | 73 |
| Az európai zsidó diaszpórakialakulása | 74 |
| Felvilágosodás, tolerancia és emancipáció | 76 |
| Asszimilációs készség; a magyarországi asszimilációs folyamat | 78 |
| III. Antiszemitizmus | 79 |
| Az órák leírása | 79 |
| Saját élmények a diszkriminációval kapcsolatban | 79 |
| Az antiszemitizmus | 80 |
| Szemelvények és feladatlapok | 82 |
| Az előítélettől a cselekvésig | 82 |
| Zsidók és nem-zsidók az ókorban: pogány antijudaizmus | 83 |
| Zsidók és nem-zsidók a középkorban | 84 |
| Modern politikia antiszemitizmus | 85 |
| Népirtó antiszemitizmus | 87 |
| Az antiszemitizmus pszichológiai gyökerei | 88 |
| A zsidógyűlölet kifejeződései és funkciói a különböző korokban (Munkalapok és táblázat) | 90 |
| Olvasmányok az antiszemita előítéletek elemzéséhez Hosszú Gyula Utak a holokauszthoz, történetek a holokausztról című könyvéből | 95 |
| Háttérolvasmány | 96 |
| Az antiszemitizmus definíciója | 96 |
| A népirtás állomásai és a holokauszt társadalma | 98 |
| Az órák leírása | 100 |
| Szemelvények és feladatlapok | 100 |
| A népirtás állomásai: a csoportok feladatai | 100 |
| A holokauszt társadalma: a modell | 103 |
| Az erőszakos tettekkel szembeni erkölcsi gátlások eltűnése | 104 |
| Engedelmesség a felelősség kérdése | 106 |
| A gonoszság társadalmi jellege | 108 |
| Konformitás és a pluralizmus téves becslése | 109 |
| Elkövetők, be nem avatkozók és sodródók, embermentők | 110 |
| Háttérolvasmány | 112 |
| A holokauszt társadalma | 112 |
| Beró László: Strukturált gyakorlatok | 113 |
| Bevezető | 113 |
| Gyakorlat-tár | 115 |
| Ismerkedési gyakorlatok | 116 |
| Bemelegítő gyakorlatok | 117 |
| Interaktív gyakorlatok | 122 |
| Bizalom-gyakorlatok | 126 |
| Csoport-gyakorlatok | 128 |
| Záró gyakorlatok | 132 |
| Ajánlott weboldalak | 135 |
| Kérdőív | 141 |
| A holokauszt társadalma: a modell | 143 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.