kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Eötvös József Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 284 oldal |
| Sorozatcím: | Eötvös József Könyvkiadó pedagógiai és pszichológiai vonatkozású kiadványai |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9316-84-9 |
| Előszó | 9 |
| Vámos Ágnes: Kisebbségpedagógia, nyelv és kultúra | 13 |
| Kisebbségek, nemzetiségek, etnikumok | 13 |
| Nyelv, kultúra, hagyomány | 14 |
| Kisebbségi oktatás, kisebbségek oktatása | 17 |
| A kisebbségi oktatás jogi és tartalmi szabályozása | 18 |
| A kisebbségpedagógia elmélete és gyakorlata | 21 |
| Összefoglalás | 25 |
| Prónai Csaba: A felnőtté válás cigány útjai | 27 |
| Romano Rácz Sándor: Romanyelv-ismeret | 42 |
| Bevezetés | 42 |
| A cigányok nyelvi osztályozása | 44 |
| Leksa Manush európai roma nyelvi térképe | 45 |
| A magyarországi kárpáti cigány nyelv | 47 |
| Szótár | 49 |
| Pittlik Tímea: Kisebbségszociológia, különös tekintettel a roma gyerekek helyzetére | 83 |
| Bevezetés | 83 |
| A cigánykutatások alapproblémái | 84 |
| Ahonnan a cigány gyermekek az iskolába indulnak | 86 |
| Cigány gyermekek az oktatás rendszerében | 87 |
| Összegzés | 92 |
| Gyenei Melinda: A fejlesztő munka a roma gyermekek nevelésének szolgálatában | 95 |
| A fejlődés-fejlesztés kérdései | 95 |
| A tanulási képesség és a pszichikus működés összefüggései | 97 |
| A tanulási zavarok okai, háttere (elméletek) | 103 |
| A tanulási zavarok diagnosztikája | 105 |
| A fejlesztés, preventív és korrektív formák | 106 |
| Torgyik Judit: Modellértékű roma oktatási programok és elterjedésük gátjai | 109 |
| Bevezetés | 109 |
| Néhány modellintézmény | 110 |
| Az alternatív pedagógia és a gyermekbarát iskola | 113 |
| A tanárképzés és a továbbképzés hiányosságai | 117 |
| A megfelelő tankönyvek és taneszközök hiánya | 120 |
| Karlovitz János Tibor: Mit tehetünk az előítéletek csökkentéséért? | 123 |
| Bevezetés | 123 |
| Az előítéletes magatartás szociálpszichológiai alapjai | 124 |
| Első lépés: nézzünk szembe önmagunkkal! | 129 |
| Második lépés: az iskolai nevelőtestületek "megtisztítása" | 130 |
| Harmadik lépés: a tanulói előítéletek mérséklése, kezelése | 132 |
| Módszertani adalékok | 133 |
| Nahalka István: A roma gyerekek kognitív fejlesztése | 137 |
| Elméleti "vonatkoztatási rendszer" | 138 |
| Előítéletek a roma gyerekek kognitív fejlesztésével, fejleszthetőségével kapcsolatban | 143 |
| A roma gyerekek kognitív fejlesztését meghatározó sajátosságok | 145 |
| Torgyik Judit: Az alternatív pedagógia értékei a roma gyerekek nevelésével foglalkozó iskolák számára | 159 |
| Bevezetés | 159 |
| Értékelés, osztályozás | 161 |
| Szervezeti keretek, formák és munkaformák | 163 |
| Emberi kapcsolatok az iskolában | 166 |
| Iskolai környezetkultúra | 170 |
| M. Nádasi Mária: A differenciálás módszerei | 173 |
| A téma fogalmi kerete | 173 |
| A differenciálás, az adaptivitás feltételei | 176 |
| Az adaptivitás biztosítására alkalmas eljárások | 184 |
| Problémák | 185 |
| Rapos Nóra: Félelmek egy iskolában | 187 |
| Bevezetés | 187 |
| Az érzelmek környezeti meghatározottsága | 188 |
| A vizsgálat bemutatása | 189 |
| A vizsgálat eredményeinek összegzése | 191 |
| Mellékletek | 197 |
| Torgyik Judit: Milyen jogaik vannak a roma gyerekeknek? | 201 |
| Bevezetés | 201 |
| A gyermekekre, a tanulókra általánosan alkalmazható jgok | 203 |
| "Klasszikus" jogi problémák az iskolában | 206 |
| A nemzeti és etnikai kisebbségek jogai | 212 |
| Lénárd Sándor: A tehetséggondozás nehézségei az iskolában | 215 |
| Bevezetés | 215 |
| A tehetséggondozás problematikája | 215 |
| A tehetség fogalma | 218 |
| A tehetség érvényesülése | 221 |
| A tehetség felismerése - gondozása | 228 |
| Réthy Endréné: Inkluzív pedagógia | 231 |
| Egy új filozófia, új emberkép | 231 |
| Társadalmi kontextus | 233 |
| Pedagógiai kontextus | 234 |
| Az inkluzív iskola jellemzői | 237 |
| Az inkluzív (befogadó) minőségi iskola ismérvei | 239 |
| Az integrációt segítő programok | 240 |
| Az inkluzív oktatás feltétele | 241 |
| Az inkluzív iskola fejlődése | 242 |
| Réthy Endréné: Motivációs eljárások, pedagógiai kirekesztődés | 246 |
| A tanulási motivációt alakító tényezők | 248 |
| A tanulási motivációt alakító negatív tényezők hatása a teljesítménygyenge roma tanulóknál | 251 |
| A motiválatlanság tünetei | 252 |
| A motivációs zavarok formái | 253 |
| A motivációs zavarok okai | 253 |
| A tanulási motiváció zavarainak kiküszöbölése | 255 |
| Solymosi Imre: A szociális munka gyakorlata romákkal | 268 |
| Bevezetés | 268 |
| Egy esettanulmány | 271 |
| A gyermekek védelmének rendszere | 275 |
| A gyermekvédelem rendszere, önkormányzati és állami feladatok | 276 |
| A döntéshozatal és a gondozás folyamata | 281 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.