| Előszó | |
| Információs és könyvtári menedzsment | 11 |
| Mi az információs és könyvtári menedzsment? | 12 |
| A menedzsment | 13 |
| Információs és könyvtári | 14 |
| Menedzser a könyvtárban | 15 |
| Szükség van-e információs és könyvtári menedzsmentre? | 15 |
| Menedzsment-funkciók | 16 |
| E könyv szerkezete | 16 |
| Menedzsment-funkciók - más nézőpontok | 17 |
| Funkciók és változások | 19 |
| Erősségek és gyengeségek a magyar könyvtári munkában | 19 |
| Összefoglalás | 20 |
| Feladatok, kutatási ötletek | 21 |
| Irodalomjegyzék az 1. fejezethez | 22 |
| Tervezés | 23 |
| A tervezés célja és hatása | 24 |
| A tervezési szintek | 24 |
| A tervezés jellemzői | 27 |
| A tervek formai jegyei és tartalmi követelményei | 31 |
| A stratégiai tervezés | 32 |
| Misszió (küldetés) | 34 |
| Jövőkép (vízió) | 38 |
| Marketing; a piac és a használói csoportok elemzése | 40 |
| Rövidtávú (operatív) tervezés | 52 |
| Projektek és módszertanok | 55 |
| Költségvetés-tervezés | 57 |
| A tervek felülvizsgálata | 65 |
| Összefoglalás | 66 |
| Feladatok, kutatási ötletek | 67 |
| Irodalomjegyzék a 2. fejezethez | 68 |
| Irányítás | 71 |
| Ismét a tervezésről | 72 |
| Teljesítmény-tényezőktől a teljesítmény-értékelésig | 74 |
| Teljesítmény-tényezők | 75 |
| Teljesítmény-mérés (input-adatok gyűjtése) | 77 |
| Teljesítmény-mutatók input-adatokból | 79 |
| Teljesítmény-értékelés (teljesítmény-mutatók vizsgálata) | 82 |
| Irányítás információs és könyvtári szolgáltatásokban | 84 |
| Erőforrások irányítása | 84 |
| Használói elégedettség - és hiánya | 88 |
| Általános könyvtári szolgáltatások | 89 |
| Jogi szabályozás | 92 |
| TQM, azaz teljes körű minőségmenedzsment | 92 |
| Minőség: szembesülés az elvásárokkal | 95 |
| Van-e a TQM-nek helye a könyvtárnak? | 96 |
| Alapelvek | 97 |
| Módszertan; a "7Q" | 104 |
| A TQM szervezete | 108 |
| Akadályok és sikerek a bevezetésben | 109 |
| Minőségi szabványok és normatívák | 111 |
| Összefoglalás | 114 |
| Feladatok, kutatási ötletek | 114 |
| Irodalomjegyzék a 3. fejezethez | 115 |
| Szervezés | 119 |
| A szervezés | 120 |
| A szervezés elvei | 123 |
| Szervezeti kultúra | 128 |
| A szervezeti kultúra típusai és szintjei | 129 |
| A szervezeti kultúra felmérése | 131 |
| A szervezeti kultúra változ(tat)ása - belül és kívül | 131 |
| A könyvtárak formális szervezeti felépítése | 134 |
| Centralizáció és decentralizáció | 135 |
| A hierarchia - hierarchikus szervezet | 139 |
| Funkcionális szervezet | 141 |
| Mátrix-szervezet | 141 |
| Információ-alapú tanuló szervezet | 142 |
| A szervezet karcsúsítása | 145 |
| Információs és könyvtári szolgáltatások újjáalakítása | 147 |
| Információs és könyvtári tevékenységek szerződéses kiadása | 156 |
| Összefoglalás | 161 |
| Feladatok, kutatási ötletek | 162 |
| Irodalomjegyzék a 4. fejezethez | 163 |
| Emberi erőforrás-gazdálkodás és vezetés | 167 |
| Emberi erőforrás-gazdálkodás | 169 |
| A munkaerő szervezeti kérdései | 170 |
| Munkaerő-toborzás és -kiválasztás | 171 |
| Teljesítmény-értékelés | 175 |
| Képzés és munkaerő-fejlesztés | 178 |
| Fizetés és jutalmazás | 182 |
| Fegyelmi kérdések | 183 |
| Vezetés | 184 |
| A vezetés elméleti háttere | 185 |
| Motiváció | 193 |
| Részvétel a vezetésben (participiáció, bevonás) | 200 |
| Kommunikáció | 207 |
| Összefoglalás | 218 |
| Feladatok, kutatási ötletek | 219 |
| Irodalomjegyzék az 5. fejezethez | 220 |
| Tárgymutató | 225 |
| Kislexikon | 229 |
| Angol-magyar menedzsment-kisszótár | 239 |
| Mellékletek | 245 |
| Közkönyvtári charta | 245 |
| A Juran-féle hármas egység és a minőségi egység | 248 |
| Teszt-mellékletek | 253 |
| A szervezeti kultúra felmérése | 253 |
| A tanuló környezet felmérése | 254 |
| A változási készség felmérése | 257 |
| Motiváció-kérdőív | 259 |
| Kérdőív a vezetési stílusokról | 263 |
| Változásmenedzsment-kérdőív | 265 |
| A konfliktuskezelési képesség felmérése | 266 |