A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Gyermeklélektan

Szerző
Lektor

Kiadó: Gondolat Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 303 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Ez a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a ajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermeiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélését jellemzi."
"A gyermekinek a megértéésvel egyben saját történetünkről, gonolkodásunk alakulásáról, erzelmeink bontakozásáró, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőtt szemmel meglepő kíváycsiságról, ahogyan gyerekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet minden lehetséges változatában. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyeeket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is.
Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a ppszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az... Tovább

Fülszöveg

"Ez a könyv a gyerekről szól. Érzelmeiről és kötődéseiről, gondolatairól és játékairól. Arról a ajátos szemléleti módról, ahogyan a világot látja: a gyermeiről. Az indulattelt feszültségnek és a játékos megoldásnak arról a gazdagságáról, amely az átélését jellemzi."
"A gyermekinek a megértéésvel egyben saját történetünkről, gonolkodásunk alakulásáról, erzelmeink bontakozásáró, személyiségünk fejlődéséről is világosabb képet kapunk. Jobban föl tudjuk eleveníteni emlékeinket a világ megismeréséről, arról a felnőtt szemmel meglepő kíváycsiságról, ahogyan gyerekkorunkban kipróbáltuk önmagunkat egy adott helyzet minden lehetséges változatában. Többet tudunk felidézni azoknak az élményeknek a rendkívüli indulati hőfokából, amelyek korai kapcsolatigényeinknek örömeit és kudarcait őrzik. Nemcsak a gyeeket ismerjük meg jobban, hanem önmagunkat is.
Nevelni csak úgy tudunk, ha látjuk a gyerekben a felnőttet, akivé lesz. De a ppszichológiai szemlélet - a nevelésben, a gyógyításban, az esztétikában - egyre inkább megkívánja azt is, hogy lássuk meg a felnőttben a gyereket, aki volt: a gyermekit." Vissza

Tartalom

A kezdet9
A veleszületett reakcó feltételekhez kötődik9
A viselkedés személyes színezete12
Az anya-gyermek kapcsolat14
A megkapaszkodás
Gyerek anya nélkül17
Állatlélektani kísérletek tanulságai
Kísérletek műanyával17
A műanyán nevelt majom mint társ és anya19
Gyerek anya nélkül23
A szeretetkapcsolat hiánya
A rejtett érzelmi elhanyagoltság26
Ingerszegény életét szeretetkapcsolattal29
A félelem kezdetei: Bizonytalanság, csalódás32
A félelem kondicionálható
A "nyolchónaposok szorongása"33
A kondiconált félelem34
A megszokott a szokatlannal együtt ijesztő36
A tapasztalás nélkül látott világ38
Konstanciák
A tárgy független lesz szemlélőjétől43
A tárgyak állandóságának kialakulása
A beszéd kialakulása46
A hangadástól, az értelmes közlésig
A gagyogást47
A szó kiszabadul az ingeregyüttesből48
Helyzethez kötött beszéd, önkényes jelentésadás52
A környezettel való kapcsolat feltétele a beszédfejlődésnek55
Páros elszigetelődés ikreknél
Helyzetmegértés cselekvési sémával59
Az interiorizálás
Az éntudat kialakulása62
Az én és a másik
A cselekvés akadályba ütközik65
Az én-élmény és a frusztráció
A belső szabályozórendszer kialakulása71
Az azonosítás
Élménymaradványok75
Az érzékszervi-mozgásos séma és az analógon
A vázlatosan lejátszott cselekvés egész történést jelezhet79
A szimulakrum
Tagolatlan egészek, viszonyítás nélküli részletek82
A szinkretizmus
A szinkretikus séma88
Élménysűrítés és fantázia89
Az ötéves egyszerre csak egy szempontból értelmezi a helyzeteket93
A szemléletes gondolkodás
Szituatív gondolkodás95
Indulati konfliktusok97
Bűntudat és szégyen
A vágyak kerülő útjai104
Az elhárítás
Mit tud az óvodás a világról?115
Labilis ismeretek, gyermekközpontú tájékozottság1
A játék öröme121
Készségek és szabályok gyakorlása, indulatok levezetése
Funkciógyakorlás123
Utánzás, cselekvéstudat125
A játéktartalom mint feszültségredukció127
A játékot a valóság táplálja130
A szerepjáték
Az együttléttől az együttműködésig134
A több szólamú játék136
A viselkedés társas meghatározója: az együttes élmény138
Aktometria139
A kísérleti helyzet141
Eredmény: A vezető átveszi a csoport hagyományait142
A csoporttöbblet144
Hagyományképződés óvodáscsoportokban145
Az utalás
Érzelmi kapcsolat és csoportkötelék konfliktusa149
A pár és a csoport
Kettős kötődés151
A pár felbomlik152
Kompromisszumos beilleszkedés152
Ismeretek híján elméletképzés155
Az ultrajelenségek magyarázata
Támpontok160
Tájékozódás térben, időben, emberi viszonylatokban
Az élménygondolkodás szerepe160
Tájékozódás "előtt-után" viszonyítással163
Érzékenység a rejtett közlésekre163
Páros szerkezetek165
A gondolkodási molekulák érvényessége
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény171
Az iskolaérettség
Az iskolaérettség vizsgálata174
Egykorúak társkapcsolatának megszilárdulása180
Az átpártolás
A gyermekrajz184
Az ideovizuális ábrázolás184
A gyermekrajzok esztétikuma188
A számfogalom kialakulása192
Kategóriák
Sorbarendezés és osztályozás202
A metafizikai műveletek
Egy higgadt korszak gondjai207
Heteronómia és autonómia216
Engedelmesség, belátás219
Társadalmi képzetek, történelmi alapfogalmak220
Egyszerre több szempont érvényes222
A decentrálás
Az engedelmesség fonákja225
A nevelői légkör
Az iskolai osztályok társas szerkezete230
A szociogram
Kettős tudat237
A mese és a gyermeki megfelelései
A ráismerés öröme237
A vers239
Az illúzió feszültsége240
Minden minden lehet243
Ellentétek preferenciája244
Az ismétlés folyamatosságot és biztonságot ad245
Veszély - megmenekülés247
Kompenzálás247
A vágyteljesítés dinamikája248
Az "elvarázsolt tudat"250
Rendkívüli, csoda nélkül251
Ideálkeresés, érzelmesség251
Folytatólagos képzeleti játékok254
A tízévesek keretjátékai
Az ellentmondásmentes gondolkodás igénye: feltevés és bizonyítás259
A formális műveletek
Az indulataik feldolgozása gazdagítja az érdeklődést, és emeli a teljesítmény színvonalát271
Az elaboráció
A gyermekkor vége280
Tájékoztató irdalom284
Névmututató294
Ábrák jegyzéke296
Mellékletek jegyzéke297
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv