| Bevezető | 5 |
| Mese Éliről és a faemberről | 9 |
| A katolikus közoktatási intézmények komplex intézményellenőrzése és -értékelése | |
| Dr. Pápai Lajos, püspök: Méltatás | 12 |
| Hoffmann Rózsa: Szakmai ellenőrzés és értékelés a katolikus nevelési-oktatási intézményekben | 15 |
| Leibinger Jánosné: Intézményi önértékelés | 41 |
| Bajzák Erzsébet M. Eszter: A komplex intézményellenőrzési és -értékelési program jelentősége és eredményei | 48 |
| Sályiné Pásztor Judit: A szakértő szerepe az intézményértékelésben | 63 |
| Kovács Sándor: Szakmai vélemény az Intézményértékelés a katolikus közoktatásban című kutatási és fejlesztési program eredményeiről | 71 |
| Kőrösné Merkl Hilda: A minőség és az intézményértékelés összefüggései | 76 |
| Kovácsné Botzheim Ildikó: Tanári szemmel az intézményértékelésről | 81 |
| Czuppon Györgyné - Földi László - Leányvári Éva - Szerepi Imréné: Vélemény-mozaik az intézményértékelési programról | 86 |
| Reményik Sándor: Ne ítélj | 93 |
| Ellenőrzés, mérés, értékelés - eltérő aspektusokból | |
| Korzenszky Richárd OSB: Mérni a mérhetetlent? - Az ellenőrzés és az értékelés teológiai vonatkozásai | 94 |
| Halász Gábor: Értékelés és ellenőrzés a közoktatásban | 103 |
| Pongrácz László: Mérések a közoktatásban. Ellenőrzés vagy szabályozás? | 117 |
| Tóth Tiborné: Iskolai önértékelés európai mércével | 122 |
| Liszka Gábor: A tanárjelöltek és vezetőtanárok munkájának ellenőrzése és értékelése a PPKE BTK gyakorlatában | 130 |
| Pataky Ilona: Ki a mester és ki a tanítvány? - Az értékek szerepe a gyógyításban | 134 |
| Anekdota | 138 |
| Pedagógusok írták | |
| Tordai György: Minőségi bér - de kinek? | 140 |
| Szeszler Anna: Egy sajátos - szöveges - értékelési rendszer tapasztalatai a Lauder Javne Iskolában kicsiknél és nagyoknál | 148 |
| Fehérné Nagy Emese: Tanulói vetélkedés az osztályozásról és az árnyalt értékelésről | 157 |
| Portré | |
| Lami Pál: Rónai Béla | 160 |
| Reményik Sándor: Kegyelem | 164 |
| OTDK-dolgozat | |
| Lengyel Melinda - Nagy Andrea: A tehetséggondozás lehetőségeinek kutatása az alsó tagozatos matematikatanításban | 165 |
| Iskolák | |
| Tárnok Dezső: A Budapesti Fasori Evangélikus Gimnázium múltja a jelen tükrében | 171 |
| Aktuális | |
| Éger Veronika: Osztályozás vagy szöveges értékelés? - A tanári munka értékelése tanulói vélemények alapján - Válogatás német nyelvű szakirodalomból | 178 |
| Visszhang | |
| Németh Magda: Reflexió a Mester és Tanítvány első számára | 180 |
| Németh László: Előadásvázlat az erkölcsi fejlődésről | 182 |
| Meleg Csilla: A társadalom szabályozórendszere: erkölcs és jog | 186 |
| Könyvismertetés | |
| Dvorszky Hedvig: A magyar iparművészet az ezredfordulón | 193 |
| Egyéb | |
| A Sík Sándor Tanáregylet. Tagtoborzó | 196 |
| Pedagógus szakvizsga a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen | 198 |
| Előzetes a Mester és Tanítvány 3. és 4. számából | 200 |
| A Nemzeti Tankönyvkiadó Rt. hirdetése | 201 |
| Szerzőinkhez, olvasóinkhoz | 202 |