A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Mester és Tanítvány 2005. augusztus

Család és iskola - Konzervatív pedagógiai folyóirat. 7. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

"Az iskolát és a családot együttműködésre utalja minden." Közel egy évszázada Imre Sándor fogalmazta meg ily módon a pedagógus és a szülő kapcsolatának tértől és időtől független lényegét. És hogy e kapcsolat tanulságai kimeríthetetlenek, mi sem mutatja jobban, mint hogy olvasóink több ízben megfogalmazták igényüket iránta. Ezért választottuk a Mester és Tanítván 7. számának témájául a család és iskola kapcsolatát.
A természeti és az írott törvények egyaránt a szülőket teszik a nevelés első számú felelősévé. Az óvoda, az iskola csak utánuk következik, minthogy az intézmény csak segítője, kiegészítője, ha úgy tetszik, társszerzője a nevelés folyamatának. A társszerzőknek pedig harmonikusan együtt kell működniük, ha remekművet akarnak alkotni. Bízunk benne, hogy a folyóiratunkban szereplő tanulmányok némi segítséget nyújtanak majd a "Műalkotások" készítőinek.

Tartalom

Bevezető5
Hulej Emese: Mondatok7
Család és iskola - Elmélet és gyakorlat
Gábor Bálint József: Qua vadis, iskola? Quo vadis, iskolafenntartó társadalom?8
Mikonya György: Család és családtörténet-írás22
Farkas Péter: "A család ajándék és hivatás, az emberiség reménye"36
Solti Kálmán: Mi célra vagyunk a világon? Gondolatok a család és az iskola kapcsolatáról42
Mark Twain: Ádám és Éva naplója - Ádám naplója (1. részlet)46
Katona Nóra - Szitó Imre: Szerepkonfliktusok felismerése és kezelése a pedagógus-szülő kapcsolatban47
Miksa Lajos: Családi életre nevelés. szexuáletika serdülőknek és fiataloknak60
Mark Twain: Ádám és Éva naplója - Ádám naplója (2. részlet)73
Hardy F. Gábor: Iskola és Szülők. Jogok és kötelezettségek a gyakorlatban74
Herczeg Katalin: Az óvodák és a családok kapcsolatának jellemzői a társadalmi változások tükrében. Egy fővárosi kerületben végzett kutatás tapasztalatai87
Mark Twain: Ádám és Éva naplója - Ádám naplója (3. részlet)98
Sávoly Mária: Család és történelemoktatás99
Horváth H. Attila: Beszélgetések a családról103
Majzikné Lichtenberger Krisztina: Fiatalok családképe a metaformák tükrében111
Mark Twain: Ádám és Éva naplója - Ádám naplója (4. részlet)123
Pedagógusok írták
Kőrösiné Merkl Hilda: A kapcsolatok kultúrájának tanítása és tanulása az iskolai élettérben124
Czuporné Hetényi Rita: Családi életre nevelés a celldömölki Szent Benedek katolikus Általános Iskolában131
Ingrid Sjöstrand: Van hozzá közöd?135
Portré
Balatoni Kinga: Amikor valakiről az élete mesél... - Beszélgetés Dr. Párdányi Miklóssal, a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium igazgatójával136
Aktuális
Helyreigazítás148
Éger Veronika: A köznevelés nemzeti sorskérdés149
Hargittay Emil: Pázmány egyetemei. A nagyszombati egyetemalapítás 370. évfordulójára155
Hardy F. Gábor: Szép esténk volt158
Műhely
Tóth András - Rosta Gergely: Pázmányos pálykezdők159
Iskola, Óvoda
Sályi Anna: Első az egyenlők között. A londoni Sheen Mount School bemutatása169
Visszhang
Pálvölgyi Ferenc: Hagyomány és megújulás harmóniája a jezsuita pedagógiában173
Adamikné Jászó Anna: A retorika lelke183
Egyéb
Bakay Zita: Névjegy197
Előzetes a Mester és Tanítvány nyolcadik és kilencedik (2005/4. és 2006/1.) számáról198
Kérés olvasóinkhoz és leendő szerzőinkhez199
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv