1.035.068

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az újragondolt közigazgatás

Szerző

Kiadó: BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 152 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 26 cm x 14 cm
ISBN: 963-420-717-0
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A könyv szerzői úttörő munkát végeztek, amikor egy konkrét, közszolgálati feladatot ellátó magyarországi 'nagy-szervezet' átalakítását követik nyomon , és e munka tapasztalatait dolgozzák fel. Ki... Tovább

Előszó

A könyv szerzői úttörő munkát végeztek, amikor egy konkrét, közszolgálati feladatot ellátó magyarországi 'nagy-szervezet' átalakítását követik nyomon , és e munka tapasztalatait dolgozzák fel. Ki kell emelnünk, hogy ez a könyv eltér a hagyományos szervezetfejlesztési munkáktól, hiszen meglehetősen sajátos szervezetek átalakításával foglalkozik: közszolgálati funkciót betöltő, bürokratikus szervezetek fejlesztése áll a középpontban. A közszolgálati szervezetek nemzetközi gyakorlatában és vonatkozó szakirodalomban a 90-es évek közepén indult el az üzleti szektorban már korábban bevált módszerek alkalmazása, az 'üzleti folyamatok újjászervezése', a Business Process Reengineering (BPR). E szemléletmód egyik fontos jellegzetessége, hogy a belső folyamatok átszervezésében kiemelt szerepe van a vevőközpontú magatartásnak, a belső hatékonyságnak és az integrált vállalatirányításnak. A szerzők a szervezeti működés és kultúra fejlesztését a racionális cselekvés-, és viselkedéselmélet oldaláról közelítik meg. Ezt mutatja, hogy teljesítmény mutatók kidolgozását, a 'balanced score card'-hoz közel álló módszerek alkalmazását, és az informatikai megoldásokra épülő racionalizálást és folyamatszervezést teszik a középpontba. A szerzők - akik egyetemi oktatók és munkájuk mellett gyakorló szervezeti vezetők és tanácsadók is - helyesen ismerték fel, hogy a kormányzati és közszolgálati szervezetek fejlesztése előtt egyetlen egy út áll: radikálisan - kissé lejáratott szóval - megreformálni működésüket, új célokat kitűzni, és azok teljesülését mérni. A reengineering nézőpont - amelyet Ők is alkalmaznak - radikális és a teljes szervezetre vonatkozó átalakítást, újratervezést jelent. Ennek elméleti és történeti vetületeit, és konkrét magyar, illetve nemzetközi példákat is találunk a könyvben. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Néhány szó a fogalmakról 10
Az Államigazgatás szervezése 14
Rövid szervezet szociológiai kitérő, néhány szó
a network jellegű szervezetekről 23
A Közszolgáltatások az Európai Unióban 28
Új kihívások a közszolgáltatással szemben 31
Átalakítási koncepciók 35
Az újragondolt közszolgáltatás 40
Nagy Britannia Példája 41
Mit is jelent a "reengineering"? 42
Folyamat javítási megközelítések összehasonlítása 43
Vissza a józan észhez, avagy az üreslap megközelítés 46
A BPR elmélete és módszerei 47
"Reengineering" a kormányzati szférában 47
Közigazgatási reform törekvések 48
Szervezet és igazgatás-elméleti előzmények 50
Reinventing government, vagy a kormányzat
reinvenciója, avagy a kormányzati BPR, vagy
Government Processes Reengineereing, GPR 52
Küldetésvezérelt szervezetek újraalkotása 59
Kik kezdeményezik a GPR-t? 62
A reinventing a gyakorlatban 65
A kormányzati működés új szemlélete 65
Hat kritikus siker tényező 66
A reeng megértése 68
Az eredményre és az integrálásra irányuló
megközelítések összekötése 73
Az átalakításból csináljunk intézmény-működtetési
és politikai ügyet 74
A kormányzati reinvenció és reeng eszközei 78
Nézetek a BPR kormányzati alkalmazhatóságáról 81
Nemzetközi tendenciák 88
Az IT technológia szerepe a kormányzati reeng-ben 93
Az IT és internet üzleti folyamatokat és szervezeteket
újjáalakító (Business Process Reengineering) hatása 96
Az új közigazgatás és a teljesítmény probléma 97
Számonkérhetőség a teljesítménnyel vagy az
eljárással szemben 99
A teljesítmény javítás két elmélete 100
Az új közszolgálat és számonkérhetőség 103
Közjog és hierarchikus számonkérhetőség 106
Esettanulmányok 110
I. A szolgáltatás-orientáció és a hatékonyság erősítése:
az Egyesült Államok Társadalombiztosítási
Igazgatóságának gyakorlata és tapasztalatai 110
II. A társadalombiztosítás hatékonyságának
és eredményességének növelése - az Ausztrál példa 125
III. Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság
szervezetének és folyamatainak átalakítása 138
Irodalom 147
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az újragondolt közigazgatás Az újragondolt közigazgatás

A kötés enyhén sérült.

Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
11 pont kapható
Kosárba
konyv