1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Piacbefolyásolás

Szerző
Lektor

Kiadó: Kisváradi és Társa Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 385 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-00-9074-00
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelenlegi ismereteink szerint a jelen könyv (és ennek készülő első kötete) az első, amelyben a piackutatás, és a piacbefolyásolás témakörök egymásra épülve készültek. A piackutató könyv - bár most... Tovább

Előszó

Jelenlegi ismereteink szerint a jelen könyv (és ennek készülő első kötete) az első, amelyben a piackutatás, és a piacbefolyásolás témakörök egymásra épülve készültek. A piackutató könyv - bár most van készülőben - tárgyalja mindazokat a kutatási módszereket, amelyeket a piacbefolyásolás során is hasznosítani lehet. Ilyen típusú összehangolás eddig még azért sem történt meg, mert nem készült azonos elvre épülő két jegyzet. De térjünk vissza a jelen könyv anyagára. Az e témakörben megjelenő könyvek két cím közül „válogathatnak". Az egyik a marketingkommunikáció, amely cím kevesebbet tartalmaz, mint ez a jegyzet, hiszen olyan témakörök bemutatására is sor kerül, amelyek nem kommunikatív eszközök (pl. vásárlás-ösztönzés, védjegy, stb.). A másik lehetőség a piacbefolyásolás, amely viszont többet ölel fel, mint ami a címből fakad, hiszen akkor tárgyalnunk kellene az árpolitika, az elosztás politika, stb. témákat is, amelyek egyértelműen a marketing tananyag részei. A könyv írásakor azt a praktikus álláspontot követtük, hogy foglalkozunk mindazon területekkel, amelyek e tárgyat tanuló hallgatók számára fontosak lehetnek a gyakorlatban történő boldoguláshoz. Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy kellő figyelmet, és helyet tudtunk szentelni a reklámhoz kapcsolódó tudományágak számára is. A könyvben megjelentek a reklámpszichológia, reklámesztétika, reklámetika, reklámjog témakörök is, amelyek segítséget nyújthatnak a hallgatók számára a téma jobb megértéséhez. Szeretnénk felhívni a figyelmet arra. hogy van néhány olyan anyagrész (pl. arculat, image, stb.) amely többször is szerepel a könyvben, részint a kommunikációs fejezetben, részint a kapcsolódó tudományágak valamelyikében. Úgy gondoltuk, hogy azért érdemes több helyen is meghagyni az adott ismeretanyagot, mert más-más megközelítésben került feldolgozásra a téma. A könyvet elsősorban BGF KVIFK hallgatói számára készítettük, de haszonnal forgathatja bárki, aki e témakörben szeretne több ismeretet gyűjteni. A téma tanulmányozásához segítséget jelent az a külön kiadásban megjelent Függelék, amelyben az egyes fejezetekhez tartozó ellenőrző kérdések, a médiatervezéshez kapcsolódó példák, illetve néhány jogszabály részlet kaptak helyet. Vissza

Tartalom

Bevezetés 5
Marketingkommunikáció 7
1. Arculat 9
2. Márka 17
3. Reklám 21
3.1. A reklám kialakulása, története, fejlődése 22
3.2. A reklám fejlődésének összetevői 27
3.3. A reklám hatásmechanizmusa 41
4. Vásárlásösztönzés (SP) 45
5. Public Relations (PR) 53
5.1. A belső PR 55
5.2. A sajtomunka 56
5.3. A lobbi tevékenység 60
5.4. A válságkommunikáció 61
5.5. Egyéb külső PR 64
6. Direkt marketing 65
6.1. A direkt marketing fogalma 65
6.2. Az Ambassador-modell 67
6.3. A direkt marketing eszközei 68
6.4. Adatbázis: a direkt marketing alapja 70
6.5. További lehetőségek 71
7. Szponzorálás 73
8. Személyes eladás 77
9. Védjegy 81
10. A marketingkommunikáció eszközei 85
10 1. Médiakutatás, médiastaiisziika 91
10.2. Technikai alapismeretek 100
10.3. A televízió 114
10.4. A mozi 120
10.5. A rádió 123
10.6. A sajtó 131
10.7. Reklámnyomtatványok 143
10.8. Direct Mail (DM) 148
10.9. Köz- és zártterületi eszközök 152
10 10. Eladáshelyi reklámeszközök (POP) 162
10.11. Vásárok, kiállítások 173
10.12. Internet 183
10.13 Teletext 190
10.14 A telefon 191
10.15. Reklámtárgy, reklámajándék 195
11. A marketingkommunikáció tervezése 199
11.1. A módszertan 200
11.2. Ügynökségi együttműködés 221
12. Reklám- és fogyasztáslélektan 227
12.1. A kereskedelem és a lélektan 227
12.2. A reklámpszichológiai megközelítések rendszere 227
12.3. A befolyásolás művészete 229
12.4. A befolyás eredményessége, az interiorizáció 231
12.5. A tömegkommunikáció pszichológiai modellje
12.6. A reklám befogadásának kapui 234
12.7. A reklámüzenet befogadása 239
12.8. A reklám hatásmechanizmusa 243
12.9. „Legyen, ahogy ő akarja!", a motiváció 248
12.10. A reklám ígérete, a fogyasztói haszon 255
12.11. Értékek hozzárendelése, rejtett üzenetek 257
12.12. Az imázs (image, összkép, arculat) 258
12.13. A reklámmal szembeni ellenállások 261
12.14. Reklám és kreativitás 263
12.15. A fogyasztói magatartás 266
13. Reklámesztétika 277
13.1. Az esztétika fogalma, tárgya, a reklámesztétika helye az esztétika tudományának rendszerében 277
13.2. Az esztétikum szerepe a reklámban 279
13.3. A művészet kialakulása 280
13.4. A művészet legfőbb sajátosságai, e sajátosságok a reklámban 282
13.5. A művészet és a valóság viszonya, a reklám és a valóság viszonya 286
13.6. A műalkotás - a reklám, mint műalkotás - belső elemei, arányai 291
13.7. Az ízlés, a divat a reklámban 296
13.8. A giccs a reklámban 301
13.9. Kereskedelmi érték - muzeális érték - esztétikai érték 304
13.10. Esztétikai értékek a reklámban 308
13.11. Egyes művészeti ágak - szerepük a reklámban: a zene, a film 316
13.12. Alkotás - befogadás 323
14. Reklámetika, reklámjog 329
14.1. Gazdaságetikai indíttatás 329
14.2. Az emberi magatartási - ezen belül a rekláméletet is - szabályozó társadalmi alrendszerek 332
14.3. A jog és az erkölcs viszonya 336
14 4 A reklámélet befolyásolása, szabályozása 338
14.5. Az erkölcsi szabályozás sajátosságai, különösen a reklámélet területen 349
14.6 A jelen Magyar Reklámetikai Kódex forrásai, előzményei 351
14.7. Magyar Reklámetikai Kódex 2001. 359
14.8. A reklámszakma önszabályozása, etikai bizottságai 360
14.9. Néhány jellemző reklámetikai vétség 364
Mellékletek 369
Korrektúrajelek 371
A médiakutatások szegmentálási lehetőségei 374
Felhasznált irodalom 393
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv