| A szerző előszava | 7 |
| Bevezetés helyett | 9 |
| Ismerjük fel, ha manipulálni akarnak! | 11 |
| Az áldozat szerepében | 11 |
| Miért vagyunk manipulálhatók? | 17 |
| Az emberi szükségletek piramisa - Az érzelmi zsarolás természete | |
| Példák és összegzés | 28 |
| Legnagyobb kincsünk az önbecsülés! | 34 |
| A lelki egészség és a szilárd önbecsülés ugyanazt jelenti | 35 |
| Az önbizalom forrása | 37 |
| Az öntisztelet forrása | 41 |
| Önmagunk megváltoztatásának mestersége | 44 |
| Tanácsok személyiségünk átalakítására - Számolnunk kell a szokásainkkal! - Így változtathatjuk meg a szokásainkat - Mi is az Elképzelt Helyzetek Módszere? - Példák | |
| Kerüljük el a manipulációs csapdákat! | 60 |
| A manipulációs csapdák természete | 61 |
| Az Összekoldult Önbecsülés Csapdája | 64 |
| A Makacs NEM csapdája | 72 |
| Az Összehasonlítási Csapda | 78 |
| A Rivalizálási Csapda | 80 |
| Az Agresszivitási Csapda | 90 |
| Önérvényesítési jogaink | 95 |
| A manipulációs csapdák szereplői | 95 |
| Néhány szó a hétköznapi demokráciáról - Mi az a pszichológiai mozgástér? - Egy szemléletes illusztráció | |
| Jogaink és kötelességeink | 101 |
| Az emberi kapcsolatok alaptípusai | 130 |
| Egyenrangú társas kapcsolatok - Egyenrangú intézményi kapcsolatok - Alá-fölérendeltségi kapcsolatok | |
| Az önérvényesítés technikája | 135 |
| Buktatók az úton | 135 |
| A természetes viselkedés értéke - A természetesség valódi ismérve - Az önvényesítési technikák elsajátításának képlete - A "naiv természetesség" - A "csendőrködő tudatosság" zsákutcája - A "művi természetesség" zsákutcája - A "kulturált természetesség" és a hozzá vezető út - Amiről szó lesz ebben a fejezetben | |
| Állhatatosság a manipulációs próbálkozások visszaverésében | 144 |
| Az "ismétléses technika" - A működő kompromisszum | |
| Hozzáértő kapcsolatteremtés | 153 |
| A szabad információ - Az önbemutatás - A zsákutca - Az "inkvizítori stílus" - Az önbemutatás működés közben | |
| Hozzáértő véleménycsere | 159 |
| A kulturált társalgás szabályai - A kölcsönös tájékoztatás szabályai - Az álláspontok és tennivalók egyeztetésének szabályai - A kulturált vitatkozás szabályai - Vélemények kölcsönös, határozott kinyilvánítása - Szópárbaj: vélemények indulatos hangoztatása | |
| A bírálatok önérvényesítő kezelése | 169 |
| Az első reakció visszaszorítása és a bírálat tárgyilagos értékelése - Az "üzenet" megfejtése és ami utána következik - A manipulatív szándékú bírálatok visszaverésének technikái - A "visszhang technika" - A kitérés technikája - A nyitott ajtó technikája - A redőnylehúzás technikája - Mikor bíráljunk és hogyan? | |
| A dicséretek önérvényesítő kezelése | 184 |
| A dicséretek "konstruktivitási skálája" - Az üzenet megfejtése és a dicséret "megemésztése" - Egy nagyon fontos kivétel - Dicséretkezelési technikák - Hogyan dicsérjünk | |
| Mikor nevezhetünk valakit "felnőttnek"? | 192 |
| Az önérvényesítés és a boldogság | 195 |
| A boldogság néhány meghatározása | 196 |
| A boldogság, mint akaratunkkal egyező energiatevékenység - A boldogság, mint lényünk és cselekedeteink kiegyensúlyozottságának, valóságra szabottságának élményéhez fűződő érzelem | |
| A boldogság és a boldogtalanság, mint jelzőrendszer | 200 |
| Mi a "mérés" és az eredmény jelzésének szerepe? - Hogyan történik a "mérés" és a jelzés? - Mihez viszonyítva "mér" a tudatalattink? - Mi a boldogság/boldogtalanság érzés funkciója? - Mi a különbség a boldogság és a sikeresség érzése között? | |
| Az önérvényesítés és a boldogság | 207 |