| Előszó | 7 |
| Mikroszámítógépek az oktatásban | |
| Számítógéppel segített tanítás (CAI) | |
| Számítógéppel segített tanulás (CAL) | |
| Mikroszámítógépek az oktatásban: az irodalom áttekintése | 9 |
| A számítógépem - a tanárom | 20 |
| Mikroelektronika az USA iskoláiban | 24 |
| Állásfoglalás a számítógépek oktatási célú használata mellett | 30 |
| Egy tanár nézetei a mikroszámítógépek oktatási célú használatáról | 33 |
| A mikroszámítógépekre alkalmazott oktatás tendenciái és jövője | 36 |
| Az oktatás mikroszámítógépes irányítása | 37 |
| A CAI típusú videojátékok oktató/nevelő hatásáról | 45 |
| A számítógéppel segített oktatás hatékonysága | 46 |
| Könnyen adaptálható program a tanfolyamanyagok különböző mikroszámítógépen történő alkalmazásához | 48 |
| Mikroszámítógépek, géprendszerek (Hardverek) | |
| Személyi számítógépek új generációjának bemutatója | 51 |
| Kisszámítógépek iskolák számára és egyéni tanításhoz | 53 |
| Videotex és a számítógéppel segített tanulás | 55 |
| A kutatók is létrehozzák saját számítógépes hálózatukat | 59 |
| A grafikus adatfeldolgozás fejlődése a számítógéppel segített tanulásban | 60 |
| COMPIS - az új univerzális svéd iskolaszámítógép | 65 |
| Az oktatás területén alkalmazott programnyelvek, szoftverkérdések | |
| Az oktatás területén használható számítógépek fejlődése | 69 |
| Számítógépes oktatási rendszer (CAI) a BASIC-hez | 73 |
| OUSBASIC: egy BASIC-szerű, struktúrált programnyelv a számítástechnika oktatására | 76 |
| A számítástechnikai oktatás: újra előtérbe kerül a PASCAL? | 80 |
| Bevezetés a PASCAL-programokba | 84 |
| Mit kell tudni a szoftverekről? Kérdések és válaszok a programnyelvekről | 88 |
| Programozás - kódok nélkül | 92 |
| Az elektronikai eszközök és a család szerepe a nevelésben | 94 |
| LOGO: számítástechnika gyermekeknek | 97 |
| Az "EDU-WARE" az oktatói szoftverek piacán | 101 |
| Szoftver - otthoni használatra | 104 |
| "Teknőc-rajzok" és programnyelvek | 109 |
| Teleszoftver - az oktatás új eszköze?! | 110 |
| Mikroszámítógép az általános iskolában | |
| A számítógépek oktatási célú felhasználásának eszközei | 112 |
| Az általános iskolai tanterv és a mikroszámítógépek közötti "csatlakozó pontok": a továbbképzésben és a forrásellátásban jelentkező követelmények | 115 |
| Mikroszámítógépek használata az általános iskolai tanterv megvalósításában | 121 |
| Legyen mikroszámítógépe az iskoláknak? | 125 |
| Számítógépek - tanárok és a jövő | 126 |
| A "Spanish main": a számítógépes szimuláció szerepének vizsgálata az oktatásban | 129 |
| A mikroszámítógépek és a Marlcliffe általános iskola | 132 |
| Számítógépet az általános iskolákba! | 134 |
| A mikroszámítógépek felhasználása konkrét tantárgymetodikai feladatoknál | |
| GRAF: egy interaktív grafikai rendszer a matematikai tanítására | 136 |
| Vékony lencsék a geometriai optikában: egy interaktív grafikus program | 137 |
| Programok fizikatanároknak | 139 |
| USTAAD (CAI) interaktív oktatási segédeszköz villamos áramkörök elemzéséhez | 142 |
| Számítógépes oktatási tapasztalat olasz iskolákban | 144 |
| Mikroszámítógépes videojátékok és a térbeli felidézés képességének megszerzése | 146 |
| Interaktív számítógépes rendszer felhasználása a statisztikai módszerek tanítására a pedagógiában | 148 |
| Időtől függő Schrödinger-egyenletek megoldása a számítógépes grafika segítségével | 150 |
| A problémamegoldás | 152 |
| Szimuláció az oktatásban | 155 |
| Költséghatékonyság hordozható CAL szoftver készítésében | 161 |
| Számítógépek alkalmazásával kapcsolatos oktatásszervezési, oktatásirányítási tapasztalatok, vélemények | |
| Számítógépes iskolairányítás | 165 |
| Vizsgára készülés számítógéppel | 167 |
| Amerikai oktatásügy: a 80-as évek zsákutcája | 170 |
| Mikroszámítógépes oktatás a 80-as években | 172 |
| Mikroszámítógép az osztályban | 178 |
| Mikroszámítógép az oktatásban | 183 |
| A mikroelektronikai oktatási program (1981-1984) stratégiája Nagy-Britanniában | 188 |
| Mikroszámítógép a tanárképzésben | 195 |
| 10000 mikroszámítógép a francia középiskoláknak | 198 |
| Számítógép a japán oktatásban | 201 |
| Modell a számítógépes tananyag kialakítására | 203 |
| Számítástechnika: operátorok, oktatás és elégedettség | 204 |
| Kiegészítő irodalom | 207 |