1.035.072

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Minőség-menedzsment

Szerző
Lektor

Kiadó: Szókratész Oktatási és Tanácsadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 124 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7163-14-x
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A határok nélküli világkereskedelem rendkívül széles választási lehetőségeket kínál a szükségletek kielégítéséhez. A vevők az áru-szolgáltatás, a gyártókereskedő megválasztásakor a hangsúlyt a... Tovább

Előszó

A határok nélküli világkereskedelem rendkívül széles választási lehetőségeket kínál a szükségletek kielégítéséhez. A vevők az áru-szolgáltatás, a gyártókereskedő megválasztásakor a hangsúlyt a kitűnő minőségre, a természeti környezet megóvására, az egészség védelmére, a biztonságra és az olcsóságra helyezik. Ezek biztosítása nélkül az európai piacokra mind kevesebb eséllyel lehet bekerülni. A magyar vállalatoknak-vállalkozásoknak is alkalmazkodniuk kell a környezeti kihívásokhoz, az egyre keményebben megfogalmazott követelményekhez, amelyeket a versenytársak a mindinkább lebomló nemzetközi vámtarifarendszer helyére állítanak.
A tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a vevők megelégedettségét elsősorban a "mindent a vevőért" elvű totális minőséggel lehet elérni. Ebből következik, hogy a minőség elsősorban egyfajta igazgatási és csak másodsorban műszaki tevékenység. A minőség - mint filozófia - lényege a globális versengés és hatékonyság. A hatékonyságot a fogyasztó megelégedettsége határozza meg, tudniillik hogy visszajön és másoknak is ajánlja a céget és a cég termékeit. Vissza

Fülszöveg

Az elmúlt évek talán legfontosabb felismerése az volt, hogy csak azok a vállalkozások képesek hosszú távon fennmaradni, amelyeknek alapvető céljuk az üzleti működés minőségének folyamatos javítása.
Az üzleti működés minőségének fejlesztésére az ISO 9000-es szabványsorozat alapján kifejlesztett minőségbiztosítástól, a környezeti menedzsmenten, az emberi erőforrások minőségének javításán át, a rossz döntések kockázatainak minimalizálására alkalmazott technikákig sok minden beletartozik. A teljes körű minőségmenedzsment (TOTAL QUALITY MANAGEMENT - TQM) annak felismerése, hogy a vezetők és az alkalmazottak minden tevékenysége kihat a minőségre.
Szerzők munkája a legújabb eredmények ismeretében és korszerű szakirodalmi bázison, az olvasó számára rendezett módon foglalja egységes didaktikai keretbe a teljes körű minőségirányítás koncepcióját, a hozzá kapcsolódó szabályozás logikáját és a gyakorlatban alkalmazható szempontrendszereket.

Tartalom

Bevezetés7
A minőség mint vezetési filozófia9
Mi tesz sikeressé egy vállalkozást?11
Mit értünk minőségen?11
Miért fontos a teljes körű minőség?12
Mi tehát az üzleti siker alapja?14
Mi szükséges mindehhez?14
A teljes körű minőségirányítást (TQM) jól alkalmazó vállalatok által élvezett előnyök18
Mik a feltételek a minőségi szemlélet megvalósításának?19
Mit kell tenni a teljes körű minőség megvalósítása érdekében?19
A vezetés feladata21
A munkatársak feladata22
Összefoglalva22
A minőséget meghatározó tényezők23
Milyen tényezők alakítják a minőséget?25
Hogyan határozzák meg a minőségi követelményeket?26
Mi a minőségfokozat?27
Mi a szabványok szerepe a minőség meghatározásában?27
A szabványosítás célja27
A szabványosítás funkciói28
Szabánytípusok - Szabványfajták29
Műszaki irányelvek29
Műszaki jogszabályok29
A nemzeti szabványosítás rendszere29
A nemzeti szabványügyi szervezet30
Nemzetközi együttműködés a szabványosításban30
Műszaki szabályozás az EK-ban31
Európai szabványjellegű dokumentumfajták32
Összefoglalva32
A minőségrendszer35
A minőségrendszer fogalma37
A teljes körű minőségirányítás37
Mit kell tennie a vezetésnek?39
Mi segíti a teljes körű minőségirányítás (TQM) megvalósítását?41
A minőségbiztosítási szabványrendszer felépítése42
Melyik modellt célszerű alkalmazni?42
Kik hozzák létre a minőségbiztosítási rendszert?44
Mik a működtetés alapkövetelményei?44
Hogyan működik a rendszer?45
Miért van szükség külső felülvizsgálatra is?45
Kik végezhetnek hazánkban vállalatminősítést?45
Összefoglalva46
A minőségrendszer felépítése az MSZ EN ISO 9001 alapján47
A vezetés feladatai49
Minőségpolitika49
Szervezet50
Erőforrások biztosítása51
A legfelső vezetőség megbízottja (minőségbiztosítási vezető)52
Minőségrendszer létrehozása52
A minőségrendszer dokumentációjának felépítése53
Minőségügyi Kézikönyv53
Eljárási utasítások53
Munka és vizsgálati utasítások53
Követelmény és igazolási dokumentációk54
Vezetőségi felülvizsgálat54
Összefoglalva56
A minőségrendszer követelményei (MSZ EN ISO 9001)57
A szerződés előzetes felülvizsgálata59
A tervezés szabályozása60
A dokumentumok és adatok kezelése64
Beszerzés67
A termék azonosítása és nyomon követhetősége69
Folyamatszabályozás70
Ellenőrzés és vizsgálat71
Ellenőrző, mérő- és vizsgálóberendezések felügyelete73
Ellenőrzött és vizsgált állapot. Nem megfelelő termék kezelése74
Helyesbítő és megelőző intézkedés75
Kezelés, tárolás, csomagolás, állagmegőrzés és kiszállítás76
A minőségfeljegyzések kezelése77
Belső minőségauditok (minőségügyi felülvizsgálatok)78
Vevőszolgálat79
Statisztikai módszerek79
Összefoglalva80
A minőségügy oktatása83
Az oktatás-képzés fő területei85
Az oktatási-képzési folyamat elemei86
A vezetők oktatása86
A munkatársak képzése88
Alapelvek a programok kidolgozásához88
A magatartásformák fejlesztése oktatással88
Minőségi körök89
A munkahelyi élet minősége89
Egyéb módszerek90
Szervezett minőségszabályozási képzés programok90
Összefoglalva91
A minőség tanúsítása93
Külföldi terméktanúsítási megoldások95
A hazai terméktanúsítási rendszer95
A fogyasztó védelme97
A fogyasztóvédelem célja99
Fogyasztóvédelem az Európai Közösségben99
Irányelvek a fogyasztók tájékoztatásához99
Irányelvek a termék és szolgáltatás minőségének és biztonságának biztosításához100
Irányelvek a jogorvoslathoz való jog biztosításához101
Irányelvek a fogyasztók képviseletének biztosításához101
Hogyan védi a fogyasztók érdekeit a magyar jogrendszer?101
A magyar fogyasztói jogvédelem eszközei102
Tájékoztatás és információ102
A termék és szolgáltatás minőségének és biztonságának védelme102
A szavatosság és a jótállás102
A termékfelelősség103
A minőségellenőrzés104
A fogyasztó jogorvoslathoz való jogának biztosítása104
Összefoglalva104
A minőség menedzselése105
Milyen vezetői tulajdonságok szükségesek a jó emberi kapcsolatok kialakításához?107
Hogyan érhető el a minőség iránti teljes elkötelezettség?108
Milyen legyen a változtatás stratégiája?110
A minőség motiválása111
Anyagi ösztönzés - teljesítményértékelés112
A minőség inspirálása113
A hatásos előadás irányelvei114
Az ösztönzés tíz parancsolata115
A minőségrendszer irányítása116
A csoportmunka irányítása117
Összefoglalva119
Felhasznált irodalom123
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Minőség-menedzsment Minőség-menedzsment Minőség-menedzsment

Könyvtári könyv volt. A borító kopott.

Állapot: Közepes
2.480 Ft
1.980 ,-Ft 20
10 pont kapható
Kosárba
konyv