A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
Bevezetés
Az oktatás tartalmi korszerűsítésének folyamata, az iskolaszerkezetben végbemenő változások nyugvópontra juttatása, az oktatás és nevelés összhangjának erősítése, az alkalmazható tudás...
Tovább
Előszó
Bevezetés
Az oktatás tartalmi korszerűsítésének folyamata, az iskolaszerkezetben végbemenő változások nyugvópontra juttatása, az oktatás és nevelés összhangjának erősítése, az alkalmazható tudás megszerzésének igénye olyan szakmai célokat jelentenek, amelyek eléréséhez időről időre képet kell kapnunk az elvégzett munka eredményeiről, az oktatási rendszer általános állapotáról, a végbemenő folyamatoknak az intézményrendszeren belüli és szélesebb társadalmi hatásairól.
Vissza
Tartalom
TÁJÉKOZTATÓ AZ ORSZÁGOS ÉRTÉKELÉSI, ELLENŐRZÉSI ÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZER KIÉPÍTÉSÉRŐL 5
Bevezetés 5
A minőségfejlesztési politika alapelvei 6
Középpontban a minőség 6
Az ellenőrzés 7
A továbblépés lehetőségei 8
Az értékelés 9
A továbblépés lehetőségei 10
A minőségbiztosítás alapkérdései 10
A továbblépés lehetőségei 11
Az értékelés, ellenőrzés és minőségbiztosítás rendszere 12
Az Országos Közoktatási Értékelési és Vizsgaközpont feladatai 12
PEDAGÓGUSOK AZ ÉRTÉKELÉS, ELLENŐRZÉS ÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS HELYZETÉRŐL 13
A kutatás módszere 13
A kutatási céljai 14
A kutatás legfontosabb eredményeinek összefoglalása 14
1. Az értékelés, ellenőrzés helyzetnének, szerepének megítélése 14
2. Információk és vélemények a közoktatásban tervezett értékeléssel és minőségbiztosítással kapcsolatban 17
3. Ami a pedagógusok számára fontos az értékeléssel, minőségbiztosítással kapcsolatban 20
MINŐSÉG A KÖZOKTATÁSBAN - A KÖZOKTATÁS MINŐSÉGE 22
Minőség-problémák a magyar közoktatásban 22
A tanulmányi eredményesség változásai 22
A minőség s az oktatás irányítása 23
Mi a minőség és hogyan biztosítható? 26
Hogyan biztosítható és javítható a minőség 28
Ki és mit tehet a minőség biztosításáért 28
A minőség biztosítását célzó fejlesztés programja 30
A MINŐSÉG KÖZÉPPONTBA ÁLLÍTÁSA 34
Miért a minőség? 34
Alapfogalmak 35
A minőség középpontba állítása 35
A minőségbiztosítás befogadó közege és egy minőségpolitika lehetséges körvonalai 36
TELJES KÖRŰ MINŐSÉGIRÁNYÍTÁS 38
Történeti áttekintés 38
A teljeskörű minőségirányítás (TQM) meghatározása 38
A TQM fő elemei 39
Az érintettekre való koncentrálás 39
A folyamatos fejlesztés gyakorlata 39
Felhatalmazás, bevonás 40
A TQM-szemléletű működés kialakításának egy lehetséges folyamata 41
A TQM-szemléletű működés várható főbb eredményei 42
Összefoglalás 42
EFQM MODELL A SZERVEZET ÖNÉRTÉKELÉSÉRE 43
Díjmodellek 43
Deming díj 43
IIASA-Shiba díj 43
Malcolm Baldrige díj 43
Európa Minőségi Díj 43
Nemzeti minőségdíjak 44
EFQM modell - önértékelés 44
1. Vezetés 45
2. Stratégia 45
3. Dolgozók irányítása 45
4. Erőforrások 45
5. Folyamatok 45
6. Vevői elégedettség 46
7. Dolgozói elégedettség 46
8. Társadalmi kihatás 46
9. Eredmények 46
Az EFQM modell és az ISO kapcsolata 46
Példák - A teljeskörű minőségirányítás alkalmazására 47
Svéd bölcsőde 47
Koala Kid program, USA 47
"Fejlődés a minőség segítségével" Dél-Afrika 47
New York Állami Egyetem 47
Angol Benchmarking projekt (1996-2000) 48
A GALLUP QPSA (KÖZSZOLGÁLTATÁS MINŐSÉG AUDIT) MODELLJE 49
AT ISO 9001-ES SZABVÁNY ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN 54
Mi az intézményi minőségbiztosítás? 54
Miért is van szüksége egy intézménynek minőségbiztosításra? 54
Erőforrások 54
Elérendő célok 55
Melyik megközelítés jó az intézménynek? 55
Mi az az ISO 9000-es rendszer? 56
Az ISO 9001-es minőségbiztosítási rendszer kiépítésének lépései 58
Helyzetfelismerés, intézményi értékelés, önértékelés 58
Küldetés - misszió-jövőkép: az intézmény minőségpolitikájának meghatározása 59
A rendszer tervezése; projektterv készítés 59
A képzés és kiegészítő folyamatai 59
A tananyaggal kapcsolatos folyamatok elsősorban a következőkre terjednek ki 59
A képzési tevékenységgel kapcsolatos folyamatok csoportjába tartoznak az alábbiak: 59
A képzés szervezésével, kiszolgálásával kapcsolatos folyamatok az alábbiak: 60
A menedzsmenthez, irányításhoz, intézményhez kapcsolódó folyamatok 60
A gazdálkodással kapcsolatos folyamatok 60
A minőségbiztosítási rendszer tényleges kiépítése, fejlesztése, azaz a megvalósítás 62
Tanúsítás 62
Rendszer-karbantartás 62
CED ROTTERDAM-MPI MAGYARORSZÁG PROJEKT 1998-2001. 63
A belső gondozás rendszere (BGR) mint intézményi szintű minőségfejlesztés egy modellje 63
Bevezetés 63
A BGR gondolati keretének 63
A projekt előzménye 64
A projekt folytatása 64
A BGR modell leírása 64
A BGR építőkövei, minőséget garantáló elemei 64
A BGR további elemei 65
BGR modell intézményi szintű kiépítésének jellemzői 65
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.