| Bevezetés | 7 |
| A minőség mint vezetési filozófia | 9 |
| Mi a vállalkozások sikerének alapja? | 11 |
| Mit értünk minőségen? | 12 |
| Ki a vevő? | 16 |
| Mi a különbség a vevő igényei, elvárásai és követelményei között? | 18 |
| Mi tehát az üzleti siker alapja? | 23 |
| MIlyen tényezők alakítják a minőséget? | 24 |
| A minőséget alkotó területek | 27 |
| Az életminőség fogalma | 28 |
| Melyek a minőségi szemlélet megvalósításának a feltételei? | 30 |
| Összefoglalás | 31 |
| A szabvány a minőség törvénye | 33 |
| A szabvény szerepe a minőség meghatározásában | 35 |
| A szabványosítás célja, funkciói. Szabványtípusok | 37 |
| A nemzeti szabványosítás rendszere | 39 |
| Nemzetközi együttműködés a szabványosításban | 41 |
| Összefoglalás | 43 |
| A minőségrendszer | 45 |
| A művezetői ellenőrzéstől a teljeskörű minőségig | 47 |
| A teljeskörű minőségirányítás (Total Quality Management) | 51 |
| A teljeskörű minőségirányítás (TQM) bemutatása | 53 |
| A TQM alapvető jellemzői | 56 |
| A TQM eredményességének feltételei | 61 |
| A TQM sikeres bevezetésének feltételei | 63 |
| A TQM alkalmazásának előnyei | 68 |
| A TQM megvalósításának eszközei | 68 |
| Összefoglalás | 69 |
| Minőségirányítási, környezetvédelmi, munkahelyi egészség- és biztonságközpontú vezetési rendszerek szabványai | 71 |
| Minőségirányítási rendszerszabványok | 73 |
| Az ISO 9000-es szabványsorozat | 76 |
| ISO 9000:2000 által megfogalmazott alapfogalmak | 83 |
| Együttesen alkalmazható szabványok | 85 |
| Az ISO 9000 szabvány továbbfejlesztési lehetőségei és irányai | 87 |
| A környezetközpontú irányítási rendszer szabványa | 89 |
| Munkaegészségügyi- és biztonságtechnikai irányítási rendszer (ME&B) szabványa | 96 |
| ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszer | 101 |
| Általános áttekintés | 103 |
| A minőségirányítás alapelvei | 103 |
| A minőségirányítási rendszer tartalma | 104 |
| Folyamatszemléletű megközelítés | 107 |
| A felső vezetés szerepe | 108 |
| A minőségirányítási rendszer dokumentálása | 108 |
| A minőségirányítási rendszer kiértékelése | 109 |
| Folyamatos tökéletesítés | 110 |
| A minőségirányítási rendszer követelményei (ISO 9001:2000 alapján) | 111 |
| Általános követelmények | 111 |
| A vezetőség felelőssége | 111 |
| Gazdálkodás az erőforrásokkal | 116 |
| A termék előállítása | 117 |
| Mérés, elemzés és tökéletesítés | 128 |
| Összefoglalás | 134 |
| A minőségügy oktatása | 135 |
| Az oktatás-képzés fő területei | 137 |
| Az oktatási-képzési folyamat elemei | 138 |
| A vezetők oktatása | 138 |
| A munkatársak képzése | 140 |
| Alapelv a programok kidolgozásához | 140 |
| A magatartásformák fejlesztése oktatással | 140 |
| MInőségi körök | 141 |
| A munkahelyi élet minősége | 141 |
| Egyéb módszerek | 142 |
| Szervezett minőségszabályozási képzés | 142 |
| Összefoglalva | 144 |
| A minőség tanúsítása | 145 |
| Külföldi terméktanúsítási megoldások | 147 |
| A hazai terméktanúsítási rendszer | 148 |
| A fogyasztó védelme | 151 |
| A fogyasztóvédelem célja | 153 |
| Fogyasztóvédelem területei | 153 |
| A fogyasztók életének, egészségének és biztonságának védelme | 153 |
| A fogyasztók vagyoni érdekeinek védelme | 154 |
| A fogyasztók tájékoztatása | 155 |
| A fogyasztói jogok érvényesítése | 157 |
| A fogyasztók joga az önszerveződéshez | 159 |
| Összefoglalva | 159 |
| A minőség menedzselése | 161 |
| Milyen vezetői tulajdonságok szükségesek a jó emberi kapcsolatok kialakításához? | 163 |
| Hogyan érhető el a minőség iránti teljes elkötelezettség? | 164 |
| Milyen legyen a változtatás stratégiája? | 166 |
| A minőség motiválása | 167 |
| Anyagi ösztönzés - teljesítményértékelés | 167 |
| A minőség inspirálása | 169 |
| A hatásos előadás irányelvei | 170 |
| Az ösztönzés tíz parancsolata | 171 |
| A minőségrendszer irányítása | 172 |
| A csoportmunka irányítása | 173 |
| Összefoglalva | 175 |
| Tisztelt Olvasó! | 177 |
| Felhasznált irodalom | 179 |