| Előszó | 5 |
| Az ókori Eurázsia vallásai: török-mongolok, finnugorok, balto-szlávok | 7 |
| Vadászok, nomádok, harcosok | 7 |
| Tengri, az "Égisten" | 8 |
| A világ szerkezete | 10 |
| A Teremtés viszontagságai | 11 |
| A sámán és a sámánavatás | 14 |
| Sámáni mítoszok és rítusok | 17 |
| A samanizmus jelentése és jelentősége | 20 |
| Az észak-ázsiaiak és a finnugorok vallása | 21 |
| A baltiak vallása | 23 |
| A pogány szlávok | 26 |
| Az ószlávok rítusai, mítoszai és hiedelmei | 29 |
| Jegyzetek | 31 |
| A keresztény egyházak a képrombolások korának válságáig (VIII-IX. század) | 36 |
| Roma non pereat... | 36 |
| Ágoston: Tagastétól Hippóig | 38 |
| Ágoston nagy elődje: Órigenész | 39 |
| Szent Ágoston vitaálláspontjai. Tana a kegyelemről és az eleve elrendelésről | 42 |
| A szentek kultusza: martyria, ereklyék, zarándoklatok | 45 |
| A keleti egyház és a bizánci theológia felvirágzása | 48 |
| Az ikontisztelet és a képrombolás | 52 |
| Jegyzetek | 54 |
| Mohamed és az iszlám kialakulása | 57 |
| Allah, az arabok deus otiosusa | 57 |
| Mohamed, "Allah prófétája" | 60 |
| Extatikus utazás az Égbe és a Szent Könyv | 62 |
| A "menekülés" Medinába | 63 |
| A száműzetéstől a győzelemig | 65 |
| A Korán üzenete | 67 |
| Az iszlám betörése a Földközi-tenger vidékére és a Közel-Keletre | 70 |
| Jegyzetek | 73 |
| A nyugati katholicizmus Nagy Károlytól Gioachino da Fioréig | 76 |
| A kereszténység a kora középkorban | 76 |
| A kereszténység előtti hagyományok beolvadása és átértelmeződése: szent királyság, lovagság | 79 |
| A keresztes hadjáratok: eszkhatológia és politika | 81 |
| A román kori művészet és a lovagi szerelem vallásos jelentése | 85 |
| Ezoterizmus és irodalmi alkotások: trubadúrok, Fedeli d'Amore, a Grál-legendakör | 88 |
| Gioachino da Fiore: új történelem-theológia | 92 |
| Jegyzetek | 95 |
| Muszlim theológiák és misztikák | 99 |
| A többségi theológia alapjai | 99 |
| A sí a és az ezoterikus hermeneutika | 101 |
| Az iszmá ílizmus és az Imám dicsőítése; a Nagy Feltámadás; a Mahdí | 103 |
| Szúfizmus, ezoterizmus és misztikus élmények | 105 |
| Néhány szúfí mester, Dzú'n-Núntól at-Tirmidzíig | 107 |
| Al-Halládzs, misztikus és vértanú | 109 |
| Al-Ghazálí, a Kalám és a szúfizmus békekötése | 111 |
| Az első metafizikusok; Avicenna; filozófia a muszlim Spanyolországban | 113 |
| Andalúzia utolsó, legnagyobb gondolkozói: Averroes és Ibn Arabí | 116 |
| Szuhrawardí és a Fény misztikája | 119 |
| Dzsalálo'd-dín Rúmí: zene, költészet, szent táncok | 121 |
| A szúfizmus diadala és a theológusok válasza. Az alkímia | 123 |
| Jegyzetek | 126 |
| A judaizmus Bar Kokhba felkelésétől a hászídizmusig | 131 |
| A Misna összeállítása | 131 |
| A Talmud. A rabbinizmus elleni válasz: a karaiták | 133 |
| Zsidó theológusok és filozófusok a középkorban | 135 |
| Maimonidész, Arisztotelész és a Tóra között | 136 |
| A zsidó misztika első kifejeződései | 138 |
| A középkori Kabbala | 141 |
| Isaac Luria és az új Kabbala | 144 |
| A hitehagyott Megváltó | 147 |
| A hászídizmus | 148 |
| Jegyzetek | 150 |
| Vallási mozgalmak Európában a késő középkortól a reformációig | 155 |
| Dualista eretnekség a Bizánci Birodalomban: a bogumilizmus | 155 |
| A nyugati bogumilok: a katharok | 157 |
| Assisi Szent Ferenc | 160 |
| Szent Bonaventura és a misztikus theológia | 162 |
| Aquinói Szent Tamás és a skolasztika | 164 |
| Eckhart mester: Istentől az Istenségig | 167 |
| A népi ájtatosság és a jámborság kockázatai | 170 |
| Csapások és remények: a flagellánsoktól a devotio modernáig | 172 |
| Nicolaus Cusanus és a középkor alkonya | 175 |
| Bizánc és Róma. A filioque problémája | 177 |
| A hészükhaszta szerzetesek. Palamasz Szent Gergely | 179 |
| Jegyzetek | 182 |
| Vallás, mágia és hermetikus hagyományok a reformáció előtt és után | 189 |
| A kereszténység előtti vallási hagyományok továbbélése | 189 |
| Egy megtisztulási tánc szimbólumai és rítusai | 191 |
| A "boszorkányüldözés" és a népi vallásosság viszontagságai | 194 |
| Luther Márton és a német reform | 199 |
| Luther theológiája. Vitája Erasmusszal | 202 |
| Zwingli, Kálvin, a katolikus reform | 205 |
| Humanizmus, újplatonizmus és hermetizmus a reneszánsz korában | 210 |
| Az alkímia új értékelése: Paracelsustól Newtonig | 212 |
| Jegyzetek | 217 |
| A tibeti vallások | 224 |
| "Az emberek vallása" | 224 |
| Hagyományos elgondolások: Kozmosz, ember, istenek | 226 |
| A bon: ütközések és szinkretizmus | 228 |
| A lámaizmus kialakulása és fejlődése | 230 |
| Lámaista tanok és gyakorlat | 232 |
| A Fény ontológiája és misztikus élettana | 235 |
| Egyes tibeti vallási alkotások időszerűsége | 237 |
| Jegyzetek | 239 |
| Rövidítések jegyzéke | 242 |
| Kritikai bibliográfia a kérdések jelenlegi állása szerint | 243 |
| Simon Róbert: Mircea Eliade alvilágjárása, avagy a kezdetek nosztalgiája | 301 |
| "Találjuk ki" Kelet-Európát? | 301 |
| A "thrákok utódja" India és Amerika között: Eliade életútja | 303 |
| Odüsszeia a történeti időn túlra (néhány szempont Eliade mítoszfelfogásához) | 315 |
| Válogatott bibliográfia | 324 |
| Eliade művei | 324 |
| Eliadéra vonatkozó munkák | 327 |
| Magyarul megjelent művek | 329 |
| Névmutató | 331 |