kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| A lelkipásztorkodás megujhodása a zsinaton | 15 |
| Az "Ecclesia semper reformanda" elv teológiai vizsgálata | |
| Az egyház fejlődő és változó intézmény | |
| Az egyház növekszik, megujul, alkalmazkodik, - ez következik: az egyház természetéből, rendeltetéséből, átlalános missziójából, a világot szolgáló szeretetéből | |
| A fejlődés és változás a "krisztusi életforma", a husvéti életforma megvalósulása | |
| A változás és alkalmazkodás területe: elsősorban az egyház tevékenysége, a (tágabb értelemben vett lelkipásztorkodás) | |
| A zsinatok és a pasztoráció megujulása | 32 |
| A megujulás irányitója: a Szentlélek | |
| Legkiválóbb fóruma: a zsinatok | |
| Pasztoráltörténeti szempontból a zsinatok méltatása | |
| Minden egyetemes zsinat a megujhodás forrása: történelmi igény sürgeti, - ujjászületést és fejlődést eredményez | |
| A zsinati pasztorálteológia feladatai | |
| A pasztorális megujulás a II. Vatikáni Zsinaton | 39 |
| A II. Vatikáni Zsinat a teljes megujulást tüzte ki célul, - a megujulás azonban hangsulyozottan pasztorális jellegü, - elsősorban az egyház alapfunkcióinak a megujitásáról volt szó a zsinaton (funkcióképessé tenni az egyházat minden vonatkozásban) - ez a megujulás feltételezi a teológiai alapok felujitását, uj teológiai konkluziók feltárását, vagyis a megujhodás teológiáját | |
| Ebben különleges szerepe van a liturgikus teológia és gyakorlat megujitásának | |
| A pasztorális zsinat jellemzői: korunk ismerete, - korproblémák feltárása, - korunk pozitiv törekvéseinek felhasználása, beépitése az egyház munkájába | |
| A pasztorális zsinat teológiai problémái: tanitás és pasztoráció harmonizálása, - gyakorlati célu tanitás értéke, - a zsinat betüjének és szellemének dinamikája | |
| A liturgia reformja a zsinaton | 53 |
| A Liturgikus Konstitució jelentősége, - a zsinat első meglepetése és eredménye, a Konstitució alapvető fontossága, - tanitás és gyakorlat a liturgiáról, - első lépés: a liturgia fogalmának megujitása | |
| A liturgia fogalmának megujitása a zsinaton | 57 |
| A liturgia: csucs és forrás, - mit jelent ez? - A liturgia az egyház megujulásának a középpontja, - ugyanakkor a forrása is, vagyis metodikai irányitója | |
| A régi hiányos és hibás liturgia-fogalom eredményei, - a megujitás szükségessége | |
| A megujitott liturgiafogalom főbb vonásai: a liturgia üdvösségünk müve, - a krisztusi küldetés folytatása, - a Krisztus-misztérium reprezentációja, - Krisztus jelenlétének legkiválóbb formája, - Isten dicsőitése, - az örök élet kezdete, - az egyház eszkatalogikus voltának gyakorlati kifejeződése | |
| Az egyház alapfunkciói között a legelső a liturgia rangban és jelentőségben | |
| A liturgia "definiciója" a zsinat szerint | |
| A zsinat leirása a liturgiáról, quasi definició | |
| A Mediator Dei liturgia-leirása, liturgia-fogalma, - a Konstuticio és a Mediator Dei liturgia-meghatározásának összevetése, - a kettő közti különbségek és hasonlóságok | |
| A zsinat "definiciójának" elemei: a liturgia Krisztus papi tevékenységének a reprezentációja, - folytonos megujulása Krisztus papi müködésének, - az egyházban és az egyház által, - rituális formában, - az Isten dicsőitésére és az emberek megszentelődésére szolgál | |
| A belső és külső istentisztelet kérdése a zsinat teológiája szerint | |
| A liturgia üdvtörténeti szemlélete | 76 |
| A "definicio" statikus volta, - problémái és kérdései | |
| Az üdvtörténeti szemlélet igénye | |
| Az üdvtörténeti teológia érvényesitése a liturgiában | |
| Odo Casel szemlélete | |
| A zsinat és Odo Casel liturgiameghatározásának összehasonlitása, - a kettő lényegében ugyanaz, - a különbségek csak látszólagosak, - a zsinat teljesen szabad utat enged a misztériumtannak | |
| Üdvtörténeti szemléletben a liturgia centruma | |
| A liturgia centruma: a Mysterium Paschale | 83 |
| Miért centruma a liturgiának? - a liturgikus pasztoráció törekvéseinek a középpontja: részvétel a misztériumban | |
| A kultikus misztériumok | 87 |
| A misztérium-tan jelentősége a teológiában, a pasztorációban, az ökumenében | |
| Odo Casel teológiájának méltatása | |
| A "mysterium" szó etymológiája és jelentéstörténeti vázlata | 92 |
| A "misztérium" szó származása, - előfordulása az Ó-szövetségben, Szent Pál írásaiban | |
| Lényeges jelentéstartalmi különbség a keresztény és a pogány szóhasználatban | |
| Jelentése a liturgiában | |
| Tanulságok a misztériumok fenomenológiai vizsgálatából | 102 |
| Fenomenológiai hasonlóságok jelentősége és értelmezése | |
| A misztérium-vallások jellegzetességei | |
| A keresztény kiértékelés lehetőségei | |
| Misztérium és mitosz összefüggése a pogány vallásokban | |
| A Krisztus-misztérium | 112 |
| Szent Pál misztérium-tana | |
| Különösen az Efezusi-levél vonatkozásai | |
| A Krisztus-misztérium: Isten üdvözitő tervének és akaratának megvalósulása Jézus Krisztusban | |
| A Krisztus-misztérium faktum-jellege | |
| A kultikus misztériumok | 121 |
| Van-e szó Szent Pál irásaiban kultikus misztériumokról? | |
| A keresztség, az Eucharisztia, a házasság, és a papság, mint kultikus misztérium | |
| A kultikus misztériumok és Krisztus történetisége | |
| Az egyház misztériuma és a kultikus misztériumok | |
| Mysterium Paschale: a központi misztérium | 132 |
| Krisztus életének a középponti eseménye | |
| A kultikus misztériumok legnagyobbja | |
| A Mysterium Paschale lényeges tartalmi jegyei | |
| Pascha a legnagyobb ünnep és életelv | |
| A misztériumok a keresztény élet gyakorlataiban | 137 |
| A misztériumokban való részesedés | |
| Néhány fontos gyakorlati követelmény | |
| Jegyzetek | 143 |
| Irodalom | 186 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.