1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mit tehet az osztályfőnök?

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 168 oldal
Sorozatcím: A pedagógia időszerű kérdései hazánkban
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-1809-3
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52411/38.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mit tehet az osztályfőnök? Ez a kérdés gyakran hangzik el iskoláinkban, hol tárgyilagos felsorolás nyitómondataként, hol elkeseredett panaszkodás válasz nélkül hagyott kérdéseként.
Valóban, az osztályfőnöki munka az iskolai nevelőmunka kulcskérdése. Nem véletlen, hogy osztályfőnökeink mélyen átérzik, átélik ennek minden felelősségét, gondját, örömét és buktatóját.
A feszítő kérdést úgy is feltehetik az osztályfőnökök: mit teszek, mit tehetek osztályomért, mit tettem a rámbízott gyerekek érdekében? Kötetünk szerzői éppen arra vállalkoztak, hogy gyakorlati tapasztalataik, osztályfőnöki tevékenységük alapján rajzoljanak képet az osztályfőnöki munkáról. Őszintén - olykor önkritikusan - szólnak osztályfőnöki munkájuk küzdelmeiről, nem titkolják gondjaikat, megtorpanásaikat, de nem "szégyenlik" örömeiket, sikereiket sem.
Dr. Kerékgyártó Imre, az ismert pedagógiai szakíró művének az időbeli átfogó távolság, az alapos elméleti tájékozottság és igény ad perspektívát. Írása - mint ahogyan... Tovább

Fülszöveg

Mit tehet az osztályfőnök? Ez a kérdés gyakran hangzik el iskoláinkban, hol tárgyilagos felsorolás nyitómondataként, hol elkeseredett panaszkodás válasz nélkül hagyott kérdéseként.
Valóban, az osztályfőnöki munka az iskolai nevelőmunka kulcskérdése. Nem véletlen, hogy osztályfőnökeink mélyen átérzik, átélik ennek minden felelősségét, gondját, örömét és buktatóját.
A feszítő kérdést úgy is feltehetik az osztályfőnökök: mit teszek, mit tehetek osztályomért, mit tettem a rámbízott gyerekek érdekében? Kötetünk szerzői éppen arra vállalkoztak, hogy gyakorlati tapasztalataik, osztályfőnöki tevékenységük alapján rajzoljanak képet az osztályfőnöki munkáról. Őszintén - olykor önkritikusan - szólnak osztályfőnöki munkájuk küzdelmeiről, nem titkolják gondjaikat, megtorpanásaikat, de nem "szégyenlik" örömeiket, sikereiket sem.
Dr. Kerékgyártó Imre, az ismert pedagógiai szakíró művének az időbeli átfogó távolság, az alapos elméleti tájékozottság és igény ad perspektívát. Írása - mint ahogyan ezt megszoktuk - izgalmas, gondolatébresztő, olvasmányos és színes. Általánosításai, tanácsai érvényesek és jól használhatók a gyakorlatban.
Kiss Katalin egy hátrányos helyzetű osztály négyéves történetének bemutatása során szól küzdelmeiről, sikereiről és kudarcairól. Izgató kérdések gyötrik: miért kerül maga is hátrányos helyzetbe az az osztályfőnök, aki mindent elkövet a rábízott hátrányos helyzetű tanulókért? Miért nem fognak össze jobban, hatékonyabban a nevelők, pedagógusok és szülők a nemes célok érdekében?
Mindkét írás a gyakorló pedagógus szemszögéből vizsgálja a témát. érezzük az élmények ízét, az iskolai élet lüktetését, pezsgését, a gondok súlyát, az újra és újra nekibuzduló ember szívdobbanásait. Érezzük, hogy nem kioktatni kívánnak az osztályfőnöki munka nehéz és bonyolult kérdéseiben, hanem eligazítani, illetve közös töprengésre bírni. Az elmélet és a gyakorlat szoros egysége - a kötet legfőbb erénye. Vissza

Tartalom

Az osztályfőnök7
Az én pozícióm15
A személyiség megismerése23
Tudatuk formálása30
Céltudatos tevékenység35
Feljegyzések a tanulókról40
Az osztályközösség44
Az élmények szerepe49
Osztályom fegyelme55
Az önnevelés megalapozása60
Önkormányzat64
Az osztályfőnöki órák69
Pályaválasztás74
Családi életre nevelés78
Haza és internacionalizmus84
A nevelés eredményessége90
Indulás hátrányos helyzetből105
Az első találkozás108
Az első próbák111
Közösség formálódik118
Családlátogatásaim tanulságai121
Egy osztállyal feljebb132
Az öntevékenység kibontakozása a 7. osztályban141
Bemutató osztályfőnöki óra143
A közösség tanításon kívüli tevékenysége144
Érdemes volt? Az utolsó év mérlege151
Széleskörű összefogás szükséges154
Epilógus164
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mit tehet az osztályfőnök? Mit tehet az osztályfőnök? Mit tehet az osztályfőnök?

A védőborító enyhén kopott, elszíneződött.

Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
3 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Mit tehet az osztályfőnök? Mit tehet az osztályfőnök?

A borító kissé kopott, foltos.

Állapot:
840 ,-Ft
7 pont kapható
Kosárba
konyv