kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Zeneműkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Félvászon |
| Oldalszám: | 176 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Kottákkal. |
| Palestrina | 3 |
| Jelek, magyarázatok, rövidítések | 8 |
| "Furcsán kezdődik" | 11 |
| A funkcionális harmónia alapvonásai | 11 |
| Mérőeszközök | 13 |
| Fordulatmérés | 13 |
| Szerkezet és színezet | 15 |
| Hanzatmérés | 15 |
| Modális hangkészlet | 17 |
| Diatónia | 17 |
| A ta-hang | 17 |
| Hexachordok | 17 |
| Diézis | 19 |
| Modális hangnemek | 22 |
| Dallamminták | 22 |
| Hangsortáblák | 25 |
| Modális hangzatok | 27 |
| Konszonáns hármasok. A diatonikus alapkészlet | 27 |
| A TA-dúr hármas | 28 |
| A so-moll hármas | 30 |
| Magas dúrhármasok | 32 |
| Összegzés (tizenegy hármas) | 35 |
| Konszonánsz szexthangzatok | 36 |
| Disszonáns hármasok. A szűk hármas szextfordítása | 37 |
| Konszonáns ti-szextek | 41 |
| A bő hármas szextfordítása | 42 |
| Magas moll-szexthangzatok | 44 |
| Átmenő szextek | 45 |
| Kvartszext-hangzatok | 46 |
| Ál-négyeshangzatok | 50 |
| Kvintszextet | 53 |
| Terckvart | 56 |
| Szekundakkord | 57 |
| További késleltetések | 58 |
| Modális kadenciák | 59 |
| Az autentikus zárlat története | 59 |
| Hemiolák | 62 |
| Záradék a VII. fokú szexttel | 64 |
| Fríg kadencia | 65 |
| Plagális zárlat | 66 |
| Zárószó a záradékről | 67 |
| Nyugvó hang, orgonapont | 71 |
| Modális álzárlatok | 75 |
| Félzáradék: periódus | 81 |
| Vezetőhang nélkül | 84 |
| Szubtonális fordulatok | 88 |
| Jelentős mellékfokok | 91 |
| Plagális lépések | 94 |
| Diplagális kadencia | 95 |
| Emelkedő chordok | 97 |
| Plagális körök | 98 |
| Záradékok mellékfokokkal | 99 |
| Kétkvintes fordulatok | 100 |
| Miért "furcsa?" | 104 |
| Modális keresztállás | 105 |
| Harminckét alapfordulat | 109 |
| Párhuzam, vagy nem? | 111 |
| Keresztező kvintek és oktávok? | 111 |
| Modális szekvenciák | 115 |
| Kvintek és szextek | 115 |
| Tercek és kvartok | 117 |
| Szekundok és tercek | 117 |
| Kisterc-szekvenciák | 118 |
| Kvart-kvint lánc | 119 |
| Modális hangzatkörök | 121 |
| Karakterisztikonok, determinánsok, plagális körök, bővített kadenciák és idézetek moduszonként. Dór körök | 122 |
| Fríg | 124 |
| Líd | 216 |
| Mixolid | 128 |
| Eol | 131 |
| Modus locricus | 133 |
| Ión körök | 135 |
| Idegen kezelés | 138 |
| Modális modulációk | 141 |
| Moduláció-lánc | 143 |
| Mutáció | 144 |
| Moduláció periódusok | 146 |
| Falso bordone | 148 |
| Összefoglaló példák | 149 |
| Dór kórusdal | 149 |
| Fríg korál | 150 |
| Líd tételrész | 151 |
| Mixolíd himnusz | 152 |
| Eol formarész | 153 |
| Lokriszi dallam | 154 |
| Ión kórusdal | 156 |
| Függelék | |
| Palestrina után | 159 |
| Miért éppen dúr és moll? | 160 |
| "Hadüzenet" téves hiedelmek és hibás műszavaknak | 162 |
| A forrásművek jegyzéke | 166 |
| Az idézett példák mutatója | 167 |
| Névmutató | 171 |
| Tárgymutató | 172 |
| A mutatók mutatója | 175 |