kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Tankönyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 290 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-17-7954-8 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó | 3 |
| Bevezetés | 5 |
| A kémiatanítás tartalmi kérdései | 10 |
| A kémiáról röviden | 10 |
| Történeti visszatekintés | 10 |
| A kémia fejlődésének néhány jellemzője | 16 |
| A vegyipar mint a kémia gyakorlati alkalmazásának színtere | 21 |
| Mai tanterveink kialakulása és főbb jellemzőik | 25 |
| A tantervelmélet néhány megállapítása | 25 |
| Hazai elemi- és középiskolai kémia tanterveink történeti áttekintése 1946-ig | 28 |
| A kémiatanítás jellemzői a felszabadulás után a tantervek tükrében | 35 |
| Legújabb tanterveink néhány sajátossága | 40 |
| A kémia hatékony tantásának fontosabb követelményei | |
| Szemléletesség | 47 |
| Koncentráció | 49 |
| Motiváció | 50 |
| Fokozatosság | 52 |
| Életkori sajátosságok | 54 |
| Differenciálás | 56 |
| Aktivitás | 60 |
| Gyakorlat | 60 |
| Az indukció és a dedukció egysége | 62 |
| Ismeret, tudás, követelmény | 64 |
| Tanulás, tanuláselméletek, stratégiák | 69 |
| A kémiatanítás eszközei, eljárásai és módszerei | 76 |
| Módszer és eljárás fogalma, tartalma és felosztása | 76 |
| Az oktatás elemei, mozzanatai | 76 |
| Az információk forrása | 86 |
| Módszerek és eljárások | 88 |
| A kémiai kísérletek alkalmazása a tanításban | 91 |
| A kémiai kísérletek csoportosítása | 93 |
| A tanári bemutató kísérletek néhány gyakorlati kérdése | 96 |
| A kémiai kísérletek kivetítése írásvetítővel és diavetítővel | 106 |
| Mérőkísérletek szerepe és alkalmazása | 110 |
| A tanulói kísérletek jellemzői, irányításának módja | 113 |
| A modellek felhasználása a kémia tanítása során | 123 |
| A modell fogalma, kémiai tartalma és felosztása | 124 |
| Az atom-molekula modellkészletének, a modellek építésének elve és gyakorlata | 129 |
| A manuális, materiális modellek felhasználása a kémia tananyag különböző területén, modellezési feladatok | 144 |
| Vizuális és audiovizuális ismerethordozók alkalmazása a kémiaórán | 158 |
| Diaképek a kémia tanításában | 159 |
| Írásvetítő fóliák, transzparensek felhasználása | 164 |
| Mozgófilmek alkalmazása a kémiaórán | 72 |
| Az Iskolatelevízió kémiaanyaga | 175 |
| Írásos, nyomtatott ismerethordozók alkalmazása | 176 |
| A kémia tankönyvek és didaktikai funkcióik | 177 |
| A munkafüzetek felhasználásának módja | 179 |
| Programok, munkalapok és alkalmazásuk | 182 |
| Szóbeliségen alapuló eljárások | 190 |
| Az ismeretek szóbeli kifejtése, közlése | 190 |
| A problémamegoldás: gondolkodásfejlesztés és ismeretszerzés | 193 |
| Számpéldák felhasználása az összefüggések megértésében | 206 |
| A kémiai ismeretek alkalmazása, gyakorlása | 213 |
| Rendszerezés, ismétlés a kémia tanításában | 220 |
| Ellenőrzés, értékelés, felmérés | 224 |
| Az ellenőrzés mint visszacsatolás | 224 |
| Az ellenőrzés formái a kémiaórán | 226 |
| Értékelés a kémiaórán | 231 |
| Kérdéstípusok és objektív értékelés | 234 |
| A kémiatanítás szervezeti formái | 244 |
| Tanóra munka osztálykeretben | 244 |
| A tanulói munka szervezeti formái | 245 |
| A tanítási óra és változatai | 253 |
| Kémiai ismeretszerzés a tanítási órán kívül | 255 |
| Felzárkóztatás és korrepetálás | 255 |
| Üzemlátogatás | 256 |
| A kémiaszakkör | 258 |
| A kémiaversenyek | 259 |
| A TIT-rendezvények | 261 |
| Jegyzetek és források | 263 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.