| Előszó | 3 |
| A módszerekről - általában | 5 |
| Módszertani tájékozatlanság. A módszerek öncélúsága | 5 |
| Emberközpontúság. A módszerek célhoz és helyzethez kötöttsége | 7 |
| Az embereket figyelmen kívül hagyó tervezés, szervezés néhány példája | 11 |
| Ahol nem fontos, ül a nézőtéren | 11 |
| Ahol nem az eredmény, csak a rendezvény számít | 14 |
| A művelődési folyamat építése | 22 |
| Kultúraterjesztés vagy műveltségfejlesztés? | 22 |
| A művelődési folyamatok kiépítésének alapja | 24 |
| Az érdekeltség megragadása. Aktivitás és kollektivitás | 25 |
| Sokrányúság és sokoldalúság | 28 |
| Az elmélet és gyakorlat egysége | 30 |
| Az extenzív és az intenzív irányzat | 33 |
| Tömeghatás és tudatformálás | 33 |
| Az extenzív és az intenzív irány eltérő esélyei | 36 |
| Egy bizonyító erejű kísérlet | 38 |
| Az előadás | 40 |
| Az előadó és a hallgatóság | 40 |
| A tárgyi feltételek előkészítése | 41 |
| A hely kiválasztása | 42 |
| A hírverés szerepe | 44 |
| Az elnök szerepe | 45 |
| Előadói stílusok | 47 |
| A jó előadás formai követelményei | 50 |
| A jó időgazdálkodás | 51 |
| Mit tegyen az előadó, ha a hallgatóság vegyes összetételű? | 52 |
| A példák helyes megválasztása | 53 |
| Az előadás szerkezete | 54 |
| Kapcsolatkeresés és tájékozódás a vélemények alakulásáról | 55 |
| Mikor érdemes előadást szervezni? | 57 |
| Az előadások elemző vizsgálata | 58 |
| Az előadás feloldása: a beszélgetés | 62 |
| Az előadást követő konzultációk kényszeredettsége | 62 |
| Az impulzus módszer | 66 |
| Az előadást követő beszélgetés | 69 |
| A fórum | 74 |
| A kerekasztal-beszélgetés | 77 |
| A kiscsoportos beszélgetés és az ötletroham | 80 |
| A "nyitott ajtó" módszere | 82 |
| A kérdező módszerek | 85 |
| Kérdezni tudni kell | 85 |
| Az interjú | 86 |
| Az agytröszt módszer | 88 |
| Az ankét | 89 |
| Vitamódszerek | 92 |
| A vita sajátos vonásai | 92 |
| A kiscsoportos vita | 93 |
| A panelvita | 94 |
| A szakaszos vita | 96 |
| A tézisek alapján szervezett vita | 98 |
| A vitavezetés általános követelményei | 99 |
| Szimulációs módszerek | 105 |
| A szimuláció módszertani jelentősége | 105 |
| A feleletválasztás | 106 |
| Az esettanulmány | 109 |
| A szerepjáték | 110 |
| A mikrotanítás | 112 |
| Együttműködést feltételező módszerek | 114 |
| Együttműködést feltételező módszerek | 114 |
| A méhkas módszer | 114 |
| Az elme-edzés | 116 |
| A szemináriumi formák | 118 |
| A csoportvezetés módszertani problémái | 120 |
| A csoportkapcsolatok és az aktív részvétel | 121 |
| A folyamatelemzés mint a csoport teljesítményeinek ellenőrzője | 122 |
| Felhasznált irodalom | 126 |