| 1. szám | |
| Szörényi József: "Kötelező olvasmány" a IV. osztályban | 1 |
| Zentai Károly: Egy fogalmazási óra néhány neveléslélekani tanulsága | 7 |
| Majzik Sándor: "Bevezetés az iskolai munkába" | 14 |
| Kálmán Jánosné Egy környezetismereti és olvasási óra munkájának összehangolása a II. osztályban | 18 |
| Tóth József: Az alapsíkon levő szabálytalan alakú tárgyak ábrázolása a IV. osztályban | 23 |
| Kőhegyi Erzsébet: Kísérletek az általános iskola V. osztályában orosz nyelvi órákon | 26 |
| Megjegyzések az összetett mondat tanításához | 30 |
| Csillik László: A bemutatás módszere a történelemtanításban | 31 |
| Papp Sándor: Áttérés a szögletes testek perspektívikus ábrázolására | 37 |
| Somfai Lászlóné: A szögletes testek távlati ábrázolására való áttérés egyik módja | 42 |
| Kelemen Jánosné: Egy szakkönyv tanulságai | 45 |
| Veidner János: Az elektromos áram munkájának és teljesítményének tanítása az általános iskolában | 49 |
| Mihály Endre: A mezőgazdasági gyakorlati foglalkozások szervezésének egészségügyi követelményei | 56 |
| Kardos Alajos: A testnevelés epizodikus formáinak szervezése az iskolában | 61 |
| Műhely | 65 |
| Szemle | 77 |
| 2. szám | |
| Bödő Erzsébet: Folyamatos gyakorlási módok a számtan-mértan tanításában | 81 |
| Szörényi József: A stilisztikum tudatosítása a IV. osztályos költeménytárgyalási órán | 86 |
| Zentai Károly: A gyermek fejlődése a kisiskoláskorban | 91 |
| Drahos Ágoston: A beszédkészség fejlesztésének problémái a szlovák nyelvi órákon | 101 |
| Somfai László: A helyesírási norma kérdéséhez | 105 |
| Jósa Zoltán - Németh István: Matt üvegre való vetítés és rajzolás a biológiai képzetek és fogalmak kialakításának szolgálatában | 109 |
| Dobcsányi Ferenc: Az állítmány tanítása az általános iskola VII. osztályában | 111 |
| Németh István: A sémák alkalmazása a földrajz órákon | 115 |
| Hamar Tiborné - Révész Béla: Tanulói kísérletek alkalmazása új anyag feldolgozásánál | 120 |
| Jósa Zoltán: Az oktatási folyamat korszerűsítésének elvi kérdései | 124 |
| Erdős János: Beethoven: IX. szimfóniájának a tanítása a nevelési terv tükrében | 129 |
| Műhely | 134 |
| Szemle | 149 |
| 3. szám | |
| Szörényi József - Tóth Gyulán: Elemi általánosítás III. osztályos fogalmazási órán | 157 |
| Bödő Erzsébet: Az egyszerű mondatról tanultak év végi ismétlése, gyakorlás a 4. osztályban | 161 |
| Hadnagy János: A környezetismeret oktatási folyamatában szereplő óratípusok egymásraépülése, jelentősége a tantárgyi cél megvalósításában | 165 |
| Németh István: Környezetismeret: A felszíni formák kialakításának problémái | 176 |
| Hadnagy János: Iskolatelevízió | 179 |
| Héjjas Endre: Az orosz nyelvoktatás beszélgető tanfolyamának óráin használt eljárások | 180 |
| Tóth József: Az alapsíkra illeszkedő szögletes térformák vonaltávlati ábrázolása | 192 |
| Jósa Zoltán: Az oktatás mozzanatainak dialektikus alkalmazása egy biológiai óra elemzésének tükrében | 196 |
| Papp Sándor: A síklapok térformáló szerepe a rajzoktatásban | 202 |
| Veidner János: Készüljünk fel a reformterv 6. osztályos fizika tanítására | 205 |
| Várkonyi Nándor: Áramkörök összeállítása gyakorlati foglalkozásokon | 211 |
| Fehérvári Ferenc: A kisállattenyésztés megszervezésének néhány elvi és módszertani problémája az általános iskolában | 215 |
| Zentai Károly: A serdülők a családban | 219 |
| Műhely | 227 |
| Szemle | 239 |
| 4. szám | |
| Nagy Jánosné: A tanulmányi séta szerep az I. osztályos környezetismeret tanításában | 241 |
| Glózik Pál: Nevelési lehetőségek a testnevelési óra bevezető részében | 246 |
| Lohn Jánosné: A környezetismeret és a kisdobosi munka kapcsolata | 248 |
| Kelemen Jánosné: A feladatmegoldó gondolkodás fejlesztésének pszichológiai előfeltételei és módszerei | 251 |
| Forgách Géza: Újabb módszertani törekvések a kémiatanításban | 264 |
| Somfai László: Az egyszerű mondat elemzéséhez | 270 |
| Kőhegyi Erzsébet: Kísérletek az általános iskola V. osztályában orosz nyelvi órákon. Az olvasástanítás tapasztalatai | 271 |
| Műhely | 280 |
| Szemle | 316 |
| 5. szám | |
| Szörényi József: A közösségi érzés fejlesztése a II. osztályos olvasási órán | 321 |
| Fátrai Károly - Sárosy Józsefné: A gyakorlat korszerű megoldása az anyanyelvi tárgyak módszertan óráin | 325 |
| Krasznay Ferenc: Az iskolakert jelentősége és szerepe a környezetismeret tanításában | 329 |
| Zentai Károly: Tanulóink megismerésének néhány módszertani kérdése | 335 |
| Dobcsányi Ferenc: Az audio-vizuális eszközök alkalmazása az irodalomtanításban | 342 |
| Fekete László: Hogyan érvényesül a tanulók önállósága és aktivitása műszaki jellegű rajzórán? | 345 |
| Bába Károly: Az életközösségek tanításának új szemléltetési eszköze | 352 |
| Kardos Alajos: A szocialista iskolai testnevelés korszerű vonásai | 361 |
| Héjjas Endre: Az V. osztályos orosz nyelvi órákon folytatott kísérletek tapasztalatai | 365 |
| Műhely | 375 |
| Szemle | 391 |