kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Szegedi Tanárképző Főiskola Szakszervezeti Bizottsága |
|---|---|
| Kiadás helye: | Szeged |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Könyvkötői kötés |
| Oldalszám: | 384 oldal |
| Sorozatcím: | Módszertani Közlemények |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal. Német és orosz nyelvű tartalomjegyzékkel. |
| 1. szám | |
| Miklósvári Sándor: Szélesebb horizonton | 1 |
| Borsodi István: Világnézeti és szaktárgyi problémák az alsó tagozatos számtantanításban | 3 |
| Szabó Balázsné: Gondolatok az ellenőrzéssel kapcsolatban | 7 |
| Nagy Andor: Az iskolatelevíziós órák néhány módszertani kérdése | 11 |
| Zukovits Imre: Az előző ismeretke didaktikai szerepe és a célkitűzés, mint a tudatos tanulói tevékenység előfeltétele az oktatásban | 16 |
| Béki Loránd: Kísérletek egy nyelvi lecke programszerű feldolgozásra | 22 |
| Forgách Géza: A kémiai nagyüzemi eljárások néhány elvi kérdése a kémiatanításában | 28 |
| Hegedűs András: A szocialista hazafiságra nevelés néhány időszerű kérdése az általános iskola alsó tagozatában | 37 |
| Műhely | |
| Németh István: Csehszlovákia feldolgozása az 5. osztályban | 41 |
| Kubinyi Zoltán: Az elektromos energia szállításának kísérleti bemutatása | 47 |
| Kelemen Jánosné: Filmes programok az áltlaános iskolában (Műveletek a racionális számkörben) | 50 |
| Novák István: Kia szabadba! | 56 |
| Szeléndi Gábor: Maximalizmus a környezetismeret tanításában | 57 |
| Vancsák József - Madácsi Mária: Neveltségi szint felmérése a Nyíregyházi Tanítóképző Intézet Gyakorlóiskolájának I/B. osztályában az 1965/65. tanévben | 58 |
| Szemle | 61 |
| Zbigniev Pietrasinski: A helyes gondolkodás pszichológiája (Dr. Kiss Tihamér) | |
| L. N. Landa: Az algoritmusok és a programozott oktatás (Veidner János) | |
| Kovács Zoltán - Zátonyi Sándor: Tanári kézikönyv a hetedik osztályos fizika tanításához (Veidner János) | |
| Dr. Bartha Lajos - Szilágyi Lilla :Pszichológiai alapfogalma kis enciklopédiája (Dr. Zsámbéki László) | |
| 2. szám | |
| Szepesi Lajos: A helyes módszerek megválasztása a nevelő munka gyakorlatában | 65 |
| Szerencsi Sándorné: Tegyük korszerűbbé és eredményesebbé az alsó tagozatos számtan tanítást! | 71 |
| Almásy György: A szülői értekezletek leveletésének néhány módszertani problémája | 78 |
| Zentai Károly: Adatok a felső tagozatba lépő tanulók íráskészségének alakulásáról | 85 |
| Kovács VEndel: A tanulók írásbeli és gyakorlati ellenőrzésének kérdései | 93 |
| Muszty László: A nyelvtani fogalmak kialakításának néhány krédése az általános iskola felső tagozatában | 98 |
| Köves József: A földrajzi munkafüzet felhasználása a tanulók önálló munkára nevelésében | 107 |
| Zukovits Imre: Az ipari és a mezőgazdasági üzemlátogatások, mint az "életközelség" megvalósításának eszközei | 114 |
| Műhely | |
| Dudás István: Árnyképes szemléltetés a 3-4. osztály fogalmazási óráin | 118 |
| Novák István: A tavaszi sportversenyek előkészítése | 126 |
| Bársony István: Tantermi testnevelési óra | 127 |
| Bagdy Lászlóné - Juhász Endréné: A MESERÁCS nevű tornaszer alkalmazása az alsó tagozatos testnevelés tanításában | 136 |
| Dobó Géza: A programozott okatás hatása a biológiaoktatásra | 147 |
| Tóth József. A kocka axonometrikus ábrázolása és csonkolása adott vetület alapján | 150 |
| Nyári Egyetem Szegeden | |
| Történelmi olvasókönyv V. kötet (Dr .Rakonczai Lászlóné) | 154 |
| Kézikönyv az általános iskola 7. osztályában tanító nevelők számára (Dr. Szolnoki Jánosné) | 155 |
| Béres János: Furulyaiskola (Gaszner István) | 156 |
| Világnézeti nevelésünk természettudományos alapjai III. (Bor Pál) | 158 |
| Az orvosképzés néhány kérdése (Zentai K.) | 159 |
| 3. szám | |
| Kármán Józsefné: A tanulók szóbeli kifejezőképességének helyzete és jellemző hibái iskolánkban | 161 |
| Sárosy Józsefné - Stein Jánosné: A közös fogalmazástól az önálló munkáig | 166 |
| Stein Jánosné: A motiváció szerepe a 3. osztályos szépirodalmi olvasmányok feldolgozásában | 172 |
| Ungváry Gyula: A programozott oktatás elemei egy alsótagozati kísérleti matematikai oktatás folyamatában | 177 |
| Kiss Gézáné - Orbán Lászlóné - Takáts Béla: A szorzótáblák tanítása | 187 |
| Bodosi Mihályné: A mozgásgátlások okai és megszüntetésük lehetőségei | 196 |
| Bagdy Lászlóné: A gyermeki aktivitást elősegítő és gátló tényezők egy alsó tagozatban tartott testnevelési óra keretében | 202 |
| Muszty László: A rádió szerepe a nyelvtantanításban | 209 |
| Magassy László: A csoportfoglalkozás egy sajátos módja az általános iskolai irodalomtanításban | 213 |
| Műhely | |
| Zukovits Imre: A modern technikai eszközök, mint a szemléletes oktatást segítő tényezői | 217 |
| Bachát László: A határozók tanításához | 221 |
| Rados Mihály: "Az indukált áram és feszültség" című egység tanítása tanulókísérletel | 224 |
| Gyenis József: A technikai szemlélet formálásának lehetőségei "az egyszerűbb mechanizmusok szerelése" című témakörben | 230 |
| Giricz Béla: Műalkotáselemző óra a 6. osztályban (Gótikus épületek) | 232 |
| Fekete István: Előkészítő és rávezető testnevelési gyakorlatok szerepe a képességek és készségek fejlesztésében | 235 |
| Szemle | |
| Tudósítás a szombathelyi értekezletről (Mikósvári Sándor) | |
| Varga Tamás: Matematikai logika (Szendrei János) | |
| Falusi, tanyai iskolások (Orosz Gábor) | |
| 4. szám | |
| Szörényi József: Tapasztalatok az érelmi nevelés területéről | 241 |
| Horgosi Ödön: Az orosz nyelv tanítása a 3. és 4. osztályban | 246 |
| Szeléndi Gábor: Hazaszeretre nevelés a környezetismeret tanításában | 254 |
| Papp József: A tanulók gondolkodásának fejlesztése az általános iskola 3-4. osztályában | 260 |
| Péterfia Zoltánné: A bábok felhasználása az orosz nyelv tanításában | 269 |
| Dudás István: Hogyan segíti a báb az 1. osztályban az oktató-nevelő munkát? | 274 |
| Adorján Gyula: Gondolatok az összevont osztályok sajátos problémáiról | 282 |
| Műhely | |
| Muszty László: Az irodalomnevelés tanév eleji gondolatai - a szakköri munka tervezése... | 286 |
| Kubinyi Zoltán: A helyzeti és mozgási energia kísérleti bemutatása | 296 |
| Magi László: Írásbeli versenyfeladatok az orosz nyelv tanításában | 300 |
| Szincsák János: Frontális kísérletezés lehetőségei a kémia tanításában | 304 |
| Béky Loránd: Televíziós orosz óra a 6. osztályban | 306 |
| Nagy Sándor: Csoportalakítási kísérletek | 309 |
| Pozsgai Vidáné: A 4-5. osztály közötti átmenet megkönnyítésére alkalmazott eljárásaink | 312 |
| Miklósvári Sándor: Nemzetközi Szemle | 313 |
| Szemle | |
| Fehér Imre - Dr. Horváth Árpád: A fizika és a haladás. Negyedik rész (Bor Pál) | |
| Szepes Lajos: A langevin-wallon tervezet | |
| Szepes Lajos: Bábosik István: Az erkölcsi tudatosság htaása a magatartásra a serdülés időszakában | |
| Magassy László: Dr. Horváth Gedeonné - Vörös József: Tanári kézikönyv a magyar irodalom tanításához az általános iskola 5. és 6. osztályában | |
| 5. szám | |
| Szeléndi Gábor: Hazaszeretetre nevelés az 1. osztályos olvasástanításban | 321 |
| Nagy József: A tanulói aktivitás és önállóság módszertani problémi az olvasmányok elemzésekor | 327 |
| Kamasz Margit: Az akarat nevelése a 3. osztály környezetismereti óráin | 336 |
| Erhardt Imre: A transzformációk tanítása az általános iskola 7. osztályában | 341 |
| Dobó Géza: A fogalmak fejlődése az általános iskolai élővilágoktatás folyamán | 352 |
| Műhely | |
| Gulácsy Zoltán: Javítóvizsgáztassunk már júniusban | 357 |
| Póbis István: Az élővilág tantárgy filmvetítésének néhány problémája | 361 |
| Sárik Tibor: óraterv készítése kémiából | 364 |
| Kopácsy Béláné: Az értelmi erők fejlesztésének szerepe az alsó tagozatos énekszene tanításában | 368 |
| Pál Gyula: A pedagógiai rajz kiállításának problémáiról | 371 |
| Nemzetközi Szemle (Mikósvári Sándor) | 375 |
| Szemle | 377 |
| Dr. Geréb György: Munkavédelmi ismeretek korszerű összefoglalása | |
| Ruzsa Imre: A matematika néhány filozófiai problémájáról | |
| Ruzsa Imre - Urbán János: Matematikai logika (Dr. Szendrei János) | |
| Koroknay István: Ausztrália és Óceánia (Pósa Lajos) | |
| Előd Istvánné: Számoljunk együtt! (Süli Dezső) | |
| Jakab László: Tanári kézikönyv a 8. osztályos kémia tanításához (Mosonyi Kálmánné) | |
| Gaál Géza: Nevelőmunka az általános iskola 1-4. és 5-8. osztályaiban | |
| Héjjas Endre: A barátság hídja |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.