A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Módszertani Közlemények 1972/1-5.

Az általános iskolai tanítók és tanárok számára - 12. évfolyam 1-5. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. szám
Hegedűs András: "Engem Félegyháza tett íróvá"1
Dr. Füle Sándor: Tanítóképző intézetek új rendszerű gyakorlati képzése4
Dr. Kerékgyártó Imre: Az emberi kapcsolatok6
Dr. Zukovits Imre: Az aktivitás megvalósításának módjai és lehetőségei16
Jósa Zoltán: Az evolúciós szemléletre nevelés tartalmi kérdései "A növényvilág fejlődéstörténeti áttekintése" c. témában23
Műhely33
Szeléndi Gábor: Ahaza földje, természeti kincsei és a hazafias nevelés33
Regőczey József: A grafoszkóp és oktatógép kombinált alkalmazása35
Kamondi Istvánné: A grafoszkóp és az oktatógép alkalmazása kémia órán37
Dr. Hajzer Lajos - Dr. Hajzerné Tóth Erika: Mit és hogyan tudatosítsunk orosz helyesírásból az általános iskolában?40
Kovács Iván. A kézilabdázás technikai elemeinek módszeres oktatása. Labda nélküli technikai elemek44
Pósa Lajos: Egyszerű meteorológiai állomás felszerelése és működtetése46
Vörös Károlyné: A könyv felhasználása az oktató-nevelő munkában52
2. szám
Dr. Kerékgyártó Imre: Konfliktusoka pedagógiai közösségben57
Dr. Merétei Klára: A gyakorló iskolák egészségügyi helyzete67
Kelendi Gyuláné: Önkormányzat az általános iskolában68
Dr. Baksa József: túlkorosság - egyéni bánásmód - közösségi nevelés72
Hoffmann Ottó: Folyamatosság és fokozatosság a fogalmazástanításban75
Dr. Zukovits Imre: Az élettel való kapcsolat megvalósítása az iskolai oktatásban81
Bálint József: A függvényszerű gondolkodás fejlesztése az elektromos mérőműszerek tanítása kapcsán87
Fiatal nevelők fóruma92
Műhely94
Dr. Tóth Lajos: A tanulók ellenőrzésének és osztályozásának időszerű kérdései94
Dr. Bellyei László - Richter Sándorné: Hogyan gyakoroltatjuk a szóbeli fogalmazást a 4. osztályos olvasásórákon98
Szerencsi Sándor: A számtan-mértan órák tervezése az 1-4. osztályban101
Tóth József: Az alma egyszerű metszetrajzai, színes papírból kivágott metszetekkel sordísz tervezése107
Kovács Iván: A kézilabdázás technikai elemeinek módszeres oktatása. Labdával végzett technikai elemek111
Szemle115
Dr. Tóth Lajos: A 6-10 éves korú tanulók értelmi erőinek fejlesztéséről (Tapasztalatgyűjtemény)115
Vörös Károlyné: A képes történelem és a képes földrajz116
3. szám
Dr. Komlósi Sándor: Kutatásmódszertani szeminárium neveléstudományi kutatók számára121
Dr. Kerékgyártó Imre: Kommunikáció az iskolában125
Dr. Török Lászlóné: személyiségjegyek gyűjtése a szociometriai módszerek alkalmazásával az osztályközösség fejlesztése érdekében132
Dr. Méretei Klára: A gyakorlóiskolák egészségügyi helyzete143
Dr. Baksa József: Túlkorosság - egyéni bánásmód - közösségi nevelés147
Hoffmann Ottó: Folyamatosság és fokozatosság a fogalmazástanításban153
Műhely157
Dr. Hadnagy János: Feladatlapok alkalmazása a környezetismeret tanításában157
Szűcs Bertalan: A birtokos jelző tanítása az általános iskola hetedik osztályában162
Szemle167
Vörös Károlyné: Nagy emberek élete167
Tóth Lajos: Nevelőmunka a középiskolában171
Könyvismertető172
4. szám
Kelendi Gyuláné: Miért nem osztályozunk?177
Bozzai László: A Pedagógusjelöltek I. Országos Találkozója179
Dr. Füle Sándor: Tanárképző főiskolák új rendszerű gyakorlati képzése181
Dr. Kerékgyártó Imre: Az értekezletek lélektana184
Dr. Geréb György: A "didaktogén ártalom" néhány sajátossága a terhelő hatások tükrében191
Dr. Hadnagy János: Ellenőrzés, értékeés, osztályozás tantárgypedagógiai problémái a környezetismeret oktatásának folyamatába196
Hoffmann Ottó: Az elbeszélő fogalmazás tanítása201
Fiatal nevelők fóruma211
Boor Éva - Gyaraki Etelka: Diákkörök az országos szakmai konferencián211
Műhely213
Dr. Kiss Albertné: Feladatlapok a hetedik osztályban kötelező házi olvasmány feldolgozásához213
Zsolnai Józsefné: Magatartás- és üzenőfüzet együtt219
Dr. Erdei Mihály: Az orosz alaktani terminusok és magyar megfelelőik az általános iskolai orosz nyelvoktatásban220
Kozma Róbert: Építőkészlet221
Pósa Lajos: Iskolai meteorológiai állomás Lajosmizsén228
Szemle229
Vörös Károlyné: Neked írták, rólad szól, a te könyved a Sirály!229
5. szám
Ködöböcz József: Gyakorló pedagógusok továbbképzése a Sárospataki tanítóképző Intézetben233
Dr. Kerékgyártó Imre: A pedagógus és a társadalom240
Gulácsi Éva: A megelőzés pszichológiai "hátterének" néhány kérdése a gyermek- és ifjúságvédelemben245
Horváth Dénes - Pásztor Ágnes: Az elemi formák bonyolultsága. Egy konkrét feladatsor feldolgozása közben felmerült problémák249
Hadházy Tibor: Televíziós tanítási óra hatékonyságának vizsgálata262
Fiatal nevelők fóruma272
Hornyák Krisztina - Juhász Teréz: Működő rajzos modellek a fizikatanításban272
Műhely276
Fügh Rezsőné - Bugár Ferencné: A feladatlapok alkalmazásának lehetősége és módjai az 1. osztály olvasás tanításában276
Dr. Sásdi Imréné: Kiscsoport alakítása az általános iskola első osztályában282
Dr. Hencz Aurélné: Gondolatok a fogalomalkotásról284
Kovács Margit: Gyakorló óra matematikából csoportfoglalkozással285
Kunráth Sándor: Az osztályfőnök nevelőmunkája286
Kozma Róbert: Építőkészlet288
Tóth Róbert: Építőkészlet294
Tóth József: Vízszintes helyzetű körlap távlati ábrázolása, sordísz tervezése az 5. osztályban293
T. Aszódi Éva: A vers hatalma307
Szemle307
Dobcsányi Ferenc: Hagyományos nyelvtan - modern nyelvészet308
Dr. Gazsó István: A függvények és tanításuk az általános iskolában308
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv