| 1. szám | |
| Dr. Kerékgyártó Imre: A gyerekekkel való helyes bánás | 1 |
| Dr. Zsolnai József: Beszédművelés - beszédfejlesztés kisiskoláskorban | 7 |
| Szalay András: Korszerűsítések a geometriai számítások tanításában | 11 |
| Budai Júis: Szótárhasználat az orosz nyelv oktatásában | 18 |
| Dr. Veidner János: A standardizált fizika témazáró tesztekkel végzett teljesítménymérésekből levonható következtetések | 23 |
| Dr. Bernáth József: A permanens nevelés - művelődés az általános iskola funkciórendszerében | 29 |
| Új tanterveinkről | |
| Kelendi Gyuláné: Útban a nevelőiskola felé | 36 |
| Dr. Csikesz Erzsébet: Irodalmi szöveg értelmezése az alsó tagozatban | 38 |
| Műhely | |
| Tóth Károlyné: Napközis csoportom kulturális nevelése | 43 |
| Molnár Jánosné: Komplex esztétikai nevelés irodalomórán | 47 |
| Szemle | |
| Dr. Szépe György: Anyanyelvtanítási kísérlet a kommunikáció-tanítás eredményei alapján | 52 |
| Dr. Bereczki Sándor: Köznevelésünk évkönyve 1974-1975 | 54 |
| Tanítványainknak ajánlhatjuk | 56 |
| 2. szám | |
| Dr. Kerékgyártó Imre: A nevelés eszköze és eredménye: a fegyelem | 57 |
| Rósa Lászlóné: Tapasztalatok, eredmények a tantervkísérleti matematikaoktatásban | 63 |
| Könyves-Tóth Lilla: A Kincskereső mint az altalános iskolai tanulók könyv- és könyvtárhasználatra nevelésének motivációs bázisa | 73 |
| Kunoss Judit: Korszerű törekvések a 3. osztályos fogalmazástanításban | 82 |
| Dr. Pleskó András: Rajprogram tervezése | 91 |
| Dr. Zukovits Imre: Az iskolai oktató-nevelő tevékenység vezetésének, irányításának pedagógiai és pszichológiai kérdései | 99 |
| Új tanterveinkről | |
| Dévényi Istvánné: Egy óramodell a 7. osztályos új kémiatantervi anyagból | 107 |
| Műhely | |
| Keresztes Árpádné: A nyelvtani gyakorlatok és az életkori sajátosság | 114 |
| Ördögh Győzőné: Természetismereti kísérletezés a 2. osztályban | 117 |
| Zsolnai Józsefné: Szeretet-kapcsolatról gyerekszemmel | 119 |
| Szemle | |
| Dr. Bereczki Sándor: A marxista pedagógia története dokumentumokban III. | 122 |
| Miskolczi József: Lőrincz Pál: Ábrázoló geometria | 122 |
| Dr. Tóth Balázs: Szikszai József: Háromszöggel kapcsolatos feladatok koordinátageometriai megoldása | 123 |
| Németh G. Béla: 11 vers, verselemzések, versértelmezések | 123 |
| Tanítványainknak ajánlhatjuk | 124 |
| 3. szám | |
| Dr. Kerékgyártó Imre: A viselkedés megváltoztatása | 125 |
| Pusztai József: Észrevételek a szaktermi oktatás fáradtságot befolyásoló hatásáról egy vizsgálat alapján | 132 |
| Dobóné dr. Berencsi Margit: Idegen szavak az általános iskolai nyelvhasználatban | 137 |
| Dr. Zukovits Imre: A feladatlapok kérdéseinek, feladatainak variációi a természettudományos tárgyak oktatásában | 141 |
| Dr. Pleskó András: Felkészülés az osztályfőnöki órákra | 150 |
| Dr. Szeléndi Gábor: A családi életre nevelés megalapozásáról és az alsó tagozatos feladatokról | 156 |
| Új tanterveinkről | |
| Bonifert Domokosné - Miskolczi Józsefné: Munkáltatás, munkatankönyv a fizika 6. osztályos oktatásában | 163 |
| Dr. Nagy Pálné: A síkgeometria tanításáról az új tantervű 5. osztályban | 173 |
| Műhely | |
| Dr. Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben | 176 |
| Csompilla Mária: Gondolatok az orosz nyelvi íráskészség kialakításáról, fejlesztéséről | 180 |
| Szemle | |
| Juhász Károly: Tanítók XIII. Nyári Akadémiája | 185 |
| Dr. Sípos Sándorné: Tanárok XIII. Nyári Akadémiája a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán | 186 |
| Dr. Szabó G. Mária: Tanácskoztak a napközi otthon vezető szakfelügyelői | 186 |
| Dr. Laczkó Katalin: Az általános iskola és a kulturális intézmények | 187 |
| dr. Waldmann József: Nagy Andor: A televízió és a pedagógia | 189 |
| dr. Szendrei János: Sain Márton: Matematikatörténeti ABC | 190 |
| dr. Szendrei János: Szele Tibor: Bevezetés az algebrába | 190 |
| dr. Károssy Csaba: Dr. Köves József: Csillagászati földrajz | 190 |
| dr. Hajzer Lajos: Je. A. Brizgunova | 191 |
| Tanítványainknak ajánljuk | 192 |
| 4. szám | |
| Miklósvári Sándor: Az általános iskola feladatai az 1978-1979-es tanévtől kezdődően | 193 |
| Dr. Kerékgyártó Imre: Közvélemény és nevelés | 197 |
| Dr. Gácser József: A pedagógiai hatás jelentősége a személyiségfejlesztésben | 204 |
| Dr. Berenteiné dr. Ruttkay Judit: A tehetségről, a tehetséges gyerekek személyiségének fejlesztési lehetőségeiről | 208 |
| Kelendi Gyuláné: Napközi otthonaink korszerűsítése | 211 |
| Új tanterveinkről | |
| Dr. Szendrei János: Új matematika az összevont osztályú tanulócsoportoknál II. | 214 |
| Miskolczi Józsefné - Szántó Lajos: Diasorozat és írásvetítő transzparensek alkalmazása a 6. osztályos fizika tanításában | 217 |
| Dr. Csorba Józsefné - Leövey Jenőné - Molnár Sándor: Tanmenet és óravázlat az 1. osztályos testneveléshez | 225 |
| Műhely | |
| Dr. Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben | 234 |
| Dr. Bezdán Sándorné: Az orosz nyelvű diáklevelezés mint nevelési forma az általános iskolában | 239 |
| Somfai Lászlóné: Tevékenység és gondolkodás koordinálása a rajzórán | 241 |
| Vidéki Mátyás: A környezet- és természetvédelmi oktatást-nevelést segítő általános iskolai biológiaszakkör munkaterve | 245 |
| Bálint Ferenc: Osztályfőnöki óra a családi életre való felkészítés témaköréből a 8. osztályban | 249 |
| Szemle | |
| dr. Szendrei János: Dr. Pelle Béla (Szerk.): Így tanítjuk a matematikát | 254 |
| Dr. Békési Fejes Katalin: Sárosy Józsefné - Szabó Balázsné: Tanuljunk magyarul | 256 |
| Tanítványainknak ajánljuk | 256 |
| 5. szám | |
| Dr. Kerékgyártó Imre: Unalom, közöny, cinizmus | 227 |
| Dr. Zukovits Imre: A feladatlapok szerkezeti változatai, didaktikai és metodikai kapcsolatai | 264 |
| Dr. Szirmay Endre: Kreativitás az anyanyelvi nevelésben | 274 |
| Farkas Katalin: A motiválás mint "a pedagógiai tevékenység általános elve" | 279 |
| Új tanterveinkről | |
| Romankovics András - Romankovics Andrásné: Az első osztályos tankönyvcsalád szerkezete | 283 |
| Bonifert Domokosné - Szántó Lajos: Az energiafogalom kialakítása a 6. osztályos új fizika tankönyvben | 297 |
| Műhely | |
| Dr. Hoffmann Ottó: Útkeresés az anyanyelvi nevelésben | 297 |
| Lőrinczné Szabó Margit: Néma olvasás - ismeretszerzés | 301 |
| Erdei Sándor: Korrepetálások orosz nyelvből | 303 |
| Báron Lászlóné: Két csoportos foglalkozásra tervezett óra a 6. osztályos matematikából | 307 |
| Dr. Csorba Józsefné - Leövey Jenőné - Molnár Sándor: Óravázlat az 1. osztályos testneveléshez | 310 |
| Szemle | |
| Keszthelyi György: Közelebb a klasszikusokhoz | 313 |
| dr. Bereczki Sándor: Zrinszky László: A politikai képzés elméleti és módszertani kérdései | 317 |
| Dr. Krékits József: Banó István - Kosaras István (szerk.): Az orosz nyelv oktatásának metodikája | 318 |
| B. Fejes Katalin: Pirisi Jánosné (szerk.): A korrepetálás - személyiségfejlesztés | 319 |
| Pósa Lajos: Lőrincz András - Varajti Károly: Földrajzi feladatgyűjtemény | 319 |
| Tanítványainknak ajánlhatjuk | 320 |